Bunuh Syaitan


Serekkkkkkk.

Bunyi tayar kereta berhenti di depan kilang botol kicap. Perkataan 'Kilang Cong Li Kicap' terpampang besar. Dulu Cong Li nak buat kilang coli, tapi tak jadi. Kos mahal katanya.

Sebaik sahaja ada makwe masuk dalam kereta, lalu seorang jejaka memulakan perbualan.

"Anje, Anje nak tau tak, tadi dekat fesbuk, Bebi ada terbaca pasal ada ustaz kata bila suami dan isteri itu bersatu atau bersetubuh dengan cara yang betul dan menjaga syarat yang betul maka pasangan tersebut akan mendapat pahala sama seperti membunuh 10 ekor atau beberapa ekor syaitan"

"Amboi, rajinnya Bebi baca pasal hal ehwal agama?"

"Grrrrr" Bebi buat muka garang yang dibuat-buat.

"Hehehehe.. Tak apa malam ni malam Jumaat, masa yang sesuai untuk bunuh syaitan kan, betul tak Bebi" kata Anje sambil ketawa.

"Tapi kita tak nikoh lagi... tak pe ke?" tanya Anje.

"Takpe... janji kita ikhlas. Nawaitu kita betul untuk bunuh syaitan. Kan?" balas Bebi yakin.

Anje hanya tersenyum panjang.

"Bebi bukak coli dulu ye?"

Kelihatan kereta di bahu jalan tempat gelap sedang goyang-goyang berirama sehati sedansa, kadang kala kereta itu goyang gerudi.

Selang dua hari kemudian, Bebi berkata;

"Anje, jom kita bunuh syaitan..."

Anje hanya tersenyum manja.

Selang dua hari kemudian lagi, Bebi hantar mesej ke Anje.

Lepas keluor makan malam, jom kita bunuh syaitan... Anje.. hehe.

Aummmmm...nak! nak! okay!! balas Anje laju-laju.

Esoknya, lepas ambil Anje balik kerja, Bebi berkata "Anje, jom kita bunuh syaitan... "

Anje terkedu lalu mengangguk lemah.

Esoknya lepas Anje masuk dalam kereta terus Bebi berkata "Anje, Syaitan tunggu nak dibunuh!!! Ayuh kita berjuang untuk bunuh syaitan... "

Anje dengan tiba-tiba marah dan berkata ;

"Bebi ni nak bunuh syaitan ke nak bunuh Anje!!!"


*bunyi cengkerik*


________________________


Pehhh... niat nak bunuh syaitan. Murni dah harmoni betei niatnya. Tapi bila iman senipis kulit bawang, yang halal dan haram jadi tungang-langgang.

Setan! Setan! Setan!




31 ulasan:

fatinizzati berkata...

nice. niat dah ikhlas tu. bagus nasihat bebi ni. arghh

tension jugak baca entry gaya ni hiro. haha

vampire's lovex berkata...

babi sungguh...ehhh bebi sungguh sungguh aihh membunuh..


sentap

Tanpa Nama berkata...

bebi bebi bebi =.='

dylli berkata...

HAHAHAHA.. kejadahnya bunuh syaitan tiap2 hari. bunuh syaitan 10 ekor, tambah 100 ekor. :D

hiro berkata...

kutu malam dikuasai golongan makwe? astaga..

bact. berkata...

ini bunuh setan ke buat setan?

DuniakuAbstrak berkata...

makwe millenium Hiro..haha

setan betul..ni setan yang buat keje...kah3

dill berkata...

hadoi..

setan bukan dah mati. makin advanced

dill.

Lea Isnawi berkata...

kuat betul nafsu si bebi tu


hahahahaha

ain fathihah berkata...

huhuhu, sungguh la kan. niat tak menghalalkan cara.

cikpia berkata...

setan betoi itu bebi..

Eyda Syahida berkata...

hahaha bebi ke babi tuh? kehkeh opps! tercarutt.. bhahaha

Cikgu Jaja™ berkata...

seronok yerr bunuh setan...

ctpayong berkata...

Nak bunuh syaitan kena guna akal bukan dengan nafsu. Tak sekolah punya orang!

Ym.Bundle [Blog.Sampah] berkata...

away~~~~bunuh setan..

Tanpa Nama berkata...

dah takde idea ke bang ?
-..-"

teyhah berkata...

seronok yee dia bunuh setan haha

Bella Bell berkata...

jom bunuh setan. kahkahkah.



ni bukan bunuh setan. ni buat setan. hehe

hanaahmad berkata...

setan sangat. bebi betei.

Tasha berkata...

ini sudah lebih...

nak kawen...kah3

telor power berkata...

kehkehkeh...anje dan bebi tu la yang setan

blog-tips-kurus berkata...

ade unsur2 18SX ni. hoho!

Silent berkata...

haramjadah tu tak nikah lagi

Musmus berkata...

mohon kongsi, saya letak sumber asal.

hiro berkata...

sila la muss.

Wadi AR berkata...

ni tok setan namanye

aziekz berkata...

mgajak syetan lg ada la...mdah sgt trtpu.ctek agama.nipis iman.pdhal zman dh mden.mkin mkhluk syaitan duk tgh2 tu..tu kata'n wat syetan..nauzubulilah..nice story.ada yg trsirat yg hndak disampai'k..sggah pas dill pekenal'k.

Fay berkata...

siot je lahh.. hahaha

EZAD AMIR berkata...

Haha...terbaik lah bro..!!
Ko pnh tulis kt sarkasis kan?

hiro berkata...

ya ezad ye.

Emira Darmia berkata...

kahkahkahkah...ni tumpang beranakkan ank setan ada la...kahkahkahkah..