Panduan Bini-Bini: Meminta Pertolongan Laki



Kebanyak 70.67 peratus pembaca blog gua ialah golongan makwe dan 0.67 peratus daripada makwe tak asli. Maka, terdetik la alveolus gua ni nak tulis satu panduan buat makwe bakal jadi bini mahupun sudah mendapat pangkat bini. Fuhh, power power!



1. Minta Sekali
Laki ni ego nya power kemain. Kalau mahukan pertolongan. Kabor satu kali pun tak apa dah. Kabor baik-baik. Supaya laki anggap bukan suruhan mahupun arahan.

"Abang, tolong basuh coli Anje ni. Kena sos cili... tolong Abang. Sakit tangan nak berus. Lenguh dah. Pelisss Abang... Pelishhhh... huuu"

"Siap!!!" *mata bersinar*

Lu orang kena belajar teknik merayu jugek gua rasa dan teknik memujuk dengan berkesan.


2. Berterima Kasih
Berterima kasihlah pada laki lu orang kerana menolong buat kerja. Bukan mudah nak menyuruh laki buat kerja lebih-lebih lagi bila dah nonton bola.

"Abang, terima kasih lah susah-susah berus bahagian tali coli Anje tu. Dia kena sos cili tadi masa masak. Tenkiu kay? Tenkiuuuu sooo much. Meh Anje lap peluh kat dahi Abang meh."

"Hehehehe... tak apa, Abang suka basuh bahagian dalam Anje sebenarnya"

Tengok, yang terasa terpaksa pun jadi rajin kalau bini berterima kasih dan hargai apa laki buat.


3. Bagi Hadiah
Tak salah bagi hadiah, tips, ganjaran pada laki sendiri. Tulisan nota dan lekat dekat kereta dia pun dah kira romantik dah gua rasa. Apa yang penting, cara kita nak kasi perhargaan tu.

"Di sebabkan Abang rajin cuci coli dan pekakas dalam Anje petang tadi. Taddaaaaaa!!! Anje belikan bokser Ben 10 baru. Suka tak suka tak?"

"Shukewwww nyewwww Sayanggggg... makasih Anjeeeeeee... nak peluk skettt..."

Lain kali, tanpa meminta pun... laki sendiri dengan rela hati tolong.



***

Begitulah serba sedikit panduan gua. Gua bukan reti sangat. Fikir logik dan tengok cerita-cerita drama dekat tibi je.

Ini tidak, kalau laki malas sikit... mula la mesej member rapat,up status dekat pesbuk;

Laki aku pemalas bak hang...

Eeeiii... geramnya dekat dia. Nak suruh tu malas, suruh ni malas. Mencik ><

Gila dulu bukan main rajin belom kawen..bila dah kawen pemalas betei! Dushhh Dushhh.


Sebenarnya bukan malas, lu orang warga berdada mantap je tidak reti nak minta. Bukan dengan cara mengarah dan menyuruh tapi meminta. Cuba cara baru yang efektif dan berkesan. Kalau nak tambah, tambah la dekat bahagian komen. Sama-sama kita membentuk keluarga muhibah dan harmoni. Hek Hek Hek.



33 ulasan:

Abang Zam berkata...

takde bini lagi
praktik kat abam je lah.. boleh?

DuniakuAbstrak berkata...

gila

kalau bab basuh coli bini haku pun rajin...takyah disuruh

hahaha

saljihitam berkata...

tinggi betei daya imaginasi mung nih. hahaha

hiro berkata...

boleh boleh..abam pun nak cuba abam ni kalis ke tak pujukan laki ni.kahkah

hiro berkata...

ekekeke..

fatinizzati berkata...

tips berguna ni. mekasih mekasih

fiezah91 berkata...

haha. aku tak kawen lagik nanti dah kawen la praktikan n guna pakai tips ko ni.boleh?wakaka.

hiro berkata...

boleh-boleh..simpan dulu..berguna di hari muka..nanti komen balik berkesan atau tidak..

cik violet berkata...

cth tu agak sengal la kan..haha

cikpia berkata...

ahkak akan coba praktikkan tips adik nie bila tiba masanya..... dengan kata lain, bila coli ahkak terkena sos cili nanti. eh silap, bila ahkak dah kawen nanti.....

hamzah ian berkata...

dari dulu sampai leni coli coli

JIJI YU berkata...

tali coli tu berdaki ke

Syafiqah Sabki berkata...

hahaha,ketawa gua memalam mcm nih..haaih contoh x boleh kasi lagi paduu ke..hakhak

Tasha berkata...

bnda sng,sng la pujuk rayu suh buat..ce bnda susah...mst susah jugak la..hehe

Eyda Syahida berkata...

tak habes coli hiro ni yep? kehkeh

Ym.Bundle [Blog.Sampah] berkata...

tul la bro..bini gua suka suruh je..grrr..gua bakar coli dia, baru tau..ekeke..

Raihana Izzati berkata...

Abam ni fetish dada ni.heh.

bact. berkata...

bini dia neh memasak pakai coli saja ke?

konfius neh!

Bella Bell berkata...

errrr.. kenapa contoh dia coli je? haha~

Puteri Iqa Izyan berkata...

pasal coli aje abah ica ni. ishhhh

Eyka berkata...

untgg laaa boleyy basuh coli..
hahahaa :P

conth coli pon boleyy! keh keh keh :P

Miscellaneous Smiles berkata...

coli tu mcm ayam keww??

=D

hanaahmad berkata...

hamboih kemain hebak mung bab gini yek?

syed hafeez berkata...

Sedaklah dia, makwe suruh basuh coli

fierul berkata...

contoh terbaik la .. hehehe ..

nurulfairuzzainalabiden berkata...

kehadapan Hiro yang dikagumi,

tiada contoh lain ke?

HAHA!

specsy berkata...

nak suruh ganti balik basuhkan boxer lu kan? ahhaha

PCL berkata...

salam hiro..pcl singgah sini dari blog miss.butterfly...wah! sempoinya tips tu.

NuR 'aQiLaH berkata...

kalo basoh bahagian luar lu rasa laki tu ghajin tak?

delarocha berkata...

lain kali masak jangan pakai coli... ahaksss

Qaseh dalia adelia berkata...

hek hek hek .. goda dengan godaan paling menawan aci tak .. nnt lah bila dah dapat title bini ..

dill berkata...

abam hiro, hik hik

dill.

cimOt berkata...

dahsyat nye tali coli asyik terkena sos!!masak pakai coli je ke??perghhhhh