Pesanan Buat Adik SPM



2000

Gambar di atas di ambil masa teman-teman Abang sehari sebelum SPM, (Sijil Pelajaran Malaysia).

*tiada dalam gambar; Abang Hiro lah. Abang Hiro kacak terpaksa jadi tukang ambil gambar*


2011

Tengok, kami dah berjaya dalam bidang masing-masing. Semua ada kehidupan yang molek serta bersahsiah yang tinggi. Power tu susah nak kaborlah. Artis dan kami sama naik belake. Dikatakan sungguh power kami ini.

Pernah tengok KLCC? Pernah... ha.. tak ada pun teman Abang kerja kat situ. Pernah dengar Dubai? Pun tak ada teman Abang kerja kat sana. Tapi cukuplah Abang dan teman-teman Abang jadi orang berguna dan tak mencuri, merompak mahupun meragut untuk mencari sesuap nasik.

Pesanan Abang, belajar la elok-elok dalam masa sebulan ni. Pekena kaw-kaw punya studi. Bukan apa, bila dah dapat keputusan nanti... nak menyesal tak guna kan?

Orang kabor, SPM ni segalanya. Tapi Abang percaya makan nasik pun penting jugek. Jangan nak fokus studi je. Nasik pun kena makan. Mana bisa nonton dada makwe berbaju nipis bercoli kaler oren bila perut keroncong seribu kali ye dak? Amboi, mengarut pula Abang ni. Maklumlah... Abang dah lepas SPM... hikhik. Idok sabar nak habis SPM lettew!

Kalau lepas SPM nak nikoh pun kasi la kredit dulu Bahasa Melayu tu. Baru tak malu jadi orang Melayu. Benda penting ni. Bahasa Melayu ke Bahasa Malaysia ni sebenarnya? Abang pun dah lama meninggalkan kejuruteraan SPM ni. Biasa Abang guna BM je.

Akhir kata Abang mewakili teman-teman yang lain... belajar bersungguh selagi ada masa. Kalau sehari sebelum SPM lalu tersedar dari tidur lantas menyesal... padan muka jelah Abang ucapkan.


Selamat menduduki SPM. Bulan SPM, bulan hayati dan memahami buku SPM.





24 ulasan:

Siti Mashitah Saidin berkata...

erk.. macam mana abg hiro tau sy nak SPM nih! terharu nyewwwwwww! ha ha ha

MiMiEy :) berkata...

hahaha.
nice entry,
sy salah sorang mangsa SPM.

rasanya Bahasa Melayu
tp x tau lah betul ke tak.
hahaha

Bella Bell berkata...

aku rasa bahasa melayu.. hahaa..


oohhh.. aku dh hampir 5 tahun meninggalkan alam SPM.. rasa cam nak SPM semula la.. hahaha~~

Eyka berkata...

double suke dekat gambar gay teww...

keh keh keh :P

nti tolng kim slm dkat gay pose dari kiri itu boleh tak? bhaha :P

fatinizzati berkata...

spm tu ape? macam pernah kena je dulu2. hikhik

dill berkata...

taun depan baru saye amik spm, abam!

doakan saye~

dill.

JIJI YU berkata...

berbulu kaki

syahirooAhmad berkata...

hahha.. nasihat abang kepada adik2nya.. kau mesti abang yang baik kan.. :)

DuniakuAbstrak berkata...

tkasih abg Hiro

Abang Zam berkata...

aku bayi terus ke diploma
tak lalui pulok SPM
natang ape tu abam hiro?

Brader Chacha berkata...

cun melecunnya saya

erysweetie berkata...

i terharu lah u wish spm kat i.

tahnk you.

hikhik.



dushhhh.

hanaahmad berkata...

prihatinnya abam hiro ni dengan adik2 SPM kan.... :p

::cdot the dot:: berkata...

alaaaa... br abis spm ke???????? xbestla berbf kan budak kecik xtumbuh bulu lg ni!!!

Ym.Bundle [Blog.Sampah] berkata...

kawan abg hiro tu dah ade boipren lom..nk bekenalan bule.ekeke

A.s.t.i.n.a berkata...

ahahahhahaaa bg hiro kununn.. Nyah..tak kuasa mak..

PinQib berkata...

abang hiro kacakkk..
bahasa melayu....tp kdang3 orang pngl bahasa melesia jgk... pening.. offf

FATHIN NUR HIDAYAH berkata...

hahah as a spm candicated sayak rasa comel bila tgk gmbar tu >< doa ka saya tuk spm >< *aku takpernah wat ayat skema tara ni

Cikgu Jaja™ berkata...

keh keh. cool :)

Cik Chokie berkata...

haha cayah la abg ni :D fewwiitt cantik abang2 atas tu XD


ala tapi miza tahun 2013 spm dah kena wajib lulus sejarah. creadit tu ;)

NuR 'aQiLaH berkata...

alaaaa napew abam hiro xdew dalam gambaw tuew......

baruw nak mintak sain taw..

kahkha!

*muntahpink*

Puteri Iqa Izyan berkata...

ala abam.. iteww bawu pmr la...
xpe r. t iteww pesan kat abam angkat iteww yg nak spm ehh..

iszieylyanziy berkata...

auch,,da lme da jadi mngsa spm nie,,hehe

syada berkata...

Abang hiro , syada spm 2 tahun lagi , Hihik . Tahun syada sejarah dgn bm kena lulus . Doakan syada yer ;)