Budak Tiga Line Punya Cerita




Petang tadi gua pekene air kelapa kat pantai. Si budak tiga line pelik semacam ja ajak gua datang pantai. Tak pernah di buat orang. Dua laki jalan kat pantai. Kalu dia minta pimpin tangan memang gua paksa dia makan pasir, kulit dia gua toreh dengan kulit kerang. Daripada dapat azab akhirat baik sedar dari sekarang. Tapi tanggapan gua silap. Ada niat besar di hatinya. Gua rasa pelik, biasa muka dia tak seserius ini. Dia paling sengal di antara kami.


Gua rasa dia ada masalah besar. Putus cinta jauh sekali, sebab dia tak ada makwe lagi. Ada makwe politeknik minat, tak mahu pula layan. Serius. Angin pantai petang tak mampu buat muka serius dia berubah. Tak kan ada budak empat line mahu pukul dia. Dia pakar dalam silat cekak. Pernah dia cekik mat bangla tak bagi baki cukup semasa beli Surya.

Termenung panjang dia. Gua tunggu ja dia memulakan perbualan. Bengis tambah serius bersatu. Gua rasa ayah dia tak nak bagi duit saku dah.Taw dia pukul anak Haji Wak Kardo. Tak pun baju Adidas kesayangan di cilok adik. Gua penat pikir.

"Der...lu kena bantu gua. Hanya lu je gua harapkan. Kalu lu tak bantu gua. Kita putus kawan", serius dan terus terang.

"Apa? Kalu gua leh tolong gua tolong. Kalu bab duit, gua hanya mampu berdoa lu terjumpa duit tengah jalan je", jujur gua.

"Lu kene ajar gua berbelog", jawab dia sambil goncang bahu gua.

"Laaa...senang je laaa..kenapa mimpi nak nak buat belog?", soal gua mesra lagi sopan. Sambil usha makwe free hair pakai kaca mata hitam.

"Gua mahu takel makwe cun. Serius cun. Memang kalu gua dapat dia, gua tak cari lain", jelas member gua.

Muka dia dah lega seket. Sangat lain dari tadi.

"Ok..malam ne kita mula. Lu kene fikir nama apa lu nak letak. Tak kan nak letak Tengku Hafiz Haikal kot", jelas gua sambil membalas senyuman makwe naik kuda.

"Gua respek lu...nanti gua fikir". Hatinya berbunga.

"Sapa makwe cun tu", gua mahu follow siap-siap.

"Hanis Zalikha", jawab dengan senyum sampai ke telinga.

Terus gua berdiri. Habiskan saki baki air kelapa. Bukak pintu kereta. Hidupkan enjin kereta.


45 ulasan:

Izzati Ishak berkata...

hehe...lucu...lucu...suka3x!!

Berd berkata...

cun ke hanis zalikha tu?

gua nak usha jugak.

link minah tu apa?

<>_<>


satu gua nak tambah. gua paling menyampah tengok awek pakai spek itam. terlalu comersial orang-orang tua kata. ekeke

Amir Syahir berkata...

tweety--tq2..buat tempat chatingg...senang.


berd---lu copy paste je nme dia..malas nk cte pangjag.

Amir Syahir berkata...

gua sje nk bg lu geram..mmg nk baling ngn buah kelapa.
spek itam plus topi koboi.

Tanpa Nama berkata...

hahahaha lawak2
hanis zalikha jgn berani nk tekel laa
dia femes sgt

Amir Syahir berkata...

aaahh..rse nk tnngal kawan kt pntai..biar blik jln kaki..

budak sihat berkata...

weyh, comel cyte nie :)
haha

Amir Syahir berkata...

my lovelysick---mekasih...trimasss..

Cipina berkata...

wuuu...besar gerangan hajat si kawan nak ayat cik hanis zalikha..hahaha..semoga berjaya kat si kawan tu ye..

neway, sy dh link blog ni :D

Amir Syahir berkata...

tq--fina...trimas. jenguk2.

Aku berkata...

moge mmbe lu dpt tackle itu hanis zulikha .
hee (:

Amir Syahir berkata...

maleh gua nk lyn membe gua..

fezz-anna berkata...

haha.....sengal gler kot member u..kuikui

Amir Syahir berkata...

hiii...tenkiu komen...biasa,,,makwe cun.

Unknown berkata...

xtau plak leh wat blog sbb nk ngort org..kalu tau dr sthun lpas da ngort org..cait..

Amir Syahir berkata...

hehe..n ngorat cik pp leh? huu

Unknown berkata...

xleh...harahrhar

Amir Syahir berkata...

perintah di turuti tuan puteri fifi..

nich berkata...

aku wat blog da nak masok 3 tahun da..
sape2 pom aku xley ngorat ag apsal?

Amir Syahir berkata...

sebab bnyk belog gurlz majorr...laki, nk niaga je wt belog..hampeh.

Ace berkata...

hahaha.. tak tahu laks taktik lelaki tekel aweks skang ni pakai belogs... :p.

Amir Syahir berkata...

huhu..abis cara laki gne...be ware..huhu

ATikah Mustapa berkata...

uiks...agak2 sape yang cun 2?????

Amir Syahir berkata...

tkah--- copy paste je nme Hanis Zalikha..hii..

jan.naimah berkata...

hahahhahahahahahahaha.gler btol....

Amir Syahir berkata...

trimas jun..hii..nnt bc lg tw. peace yoo.. page u pun mantap...kwn2 sila lawat belog jan k..

~LaDaYaNa~ berkata...

best2 jgk~~heheh

Amir Syahir berkata...

baru nk conteng333...kui4..tengs 4 da support.
yana--tq sekali lg.

Dewi Hiu bt. Iskandar Hiu berkata...

wakakakakaka.... kisah tak benar ke nih? creative n imaginative! likey likey loooiiiikkkeee! keep it up hiro!

Athirah Ibrahim berkata...

weyy hanis zalikha sudah bpunya lahh. g bgtau kwn ko cpat. jgn bagi dia harapan palsu :P

bukan penggoda berkata...

haha. sengal gle kwn lu derr.... meh sini bg dy jmpe bukan penggoda ni. miahahahaha.

tot tot kecik berkata...

hehe...terbaca..
ase nk komen..
baek punyer..!!

Amir Syahir berkata...

dewi---hoho...teng2..mekasih..semangatttt.

trah--tu la pasal..mmg xlayan dh dye.

zulek--hehe...ada tengku tue..

tot2--mekasih bnyk2.

sume2----tengkiu support..kui3.

Shey Lokman™ berkata...

haha . suke2 bc .


btw bro , i da link ur blog . :DD

Amir Syahir berkata...

oh..nnekasehh.

bukan penggoda berkata...

ape zulek-zulek? nk kne HIROshima nehhh. -.-''

apesal klw ada tengku?

Amir Syahir berkata...

hii,,auww, marah ye.. ade kawan nme zulaika, pnggil zulek...hiii..abis nk pnggil ape.. nnt kawen ngn member gua, dpt tengki dpn..

ape2 jer berkata...

ekeke mcm2 hal lah hanis zalikha tu..

Amir Syahir berkata...

miss--hehe..biasa la klu makwe cun.

mimizuzuhaha berkata...

agak2 hanis setuju ditekel kwn ko tak?

Amir Syahir berkata...

hii..nk pandang xnk kot..

fairus berkata...

hahahaha..
hiro...
lawak la.
jgn dilayan member tu..hihihihi

ザ-sylver- S berkata...

LOL..jgn kondem cita2 murni sahabat baek lu tu bro...

little ain berkata...

hahahaha^^ nak Hanis Zalikha je ek.

cun betoi tuh.

Robot | Sakti berkata...

cam sial je kawan lu tu der.
wat lawak petang² lak.

demmm..

=_="