Utusan Untuk S.W


Makanlah buah yang halal, baik untuk jasmani dan rohani.


S.W.
Jalan hutan berliku,
Tepi pokok epal merah,
Dalam hutan Gunung Tahan,
Pahang Darul Makmur.



Menemui kekasihku, adinda S.W. Adinda apa kabar di dalam hutan sana? Kanda ajak datang tinggal bersama Kanda di istana adinda menolak. Apa best sangat ka tinggal dalam hutan itu? Agak-agak, adinda mahu tunggu brader tarzan kah? Kanda di sini sangat gusar dan risau akan keselamatan adinda dalam hutan itu.

Walaupun begitu, kegusaran di hati Kanda dapat dikawal. Oleh kerana Kanda tahu, adinda tinggal bersama-sama tujuh budak kerdil dalam hutan itu. Kanda tahu mereka boleh menjaga adinda dengan baik sekali. Mereka tahu akan selok belok hutan. Itu yang orang suruhan Kanda bilang pada Kanda.

Tujuan Kanda menulis surat ini adalah kerana ingin memberitahu adinda sesuatu. Harap adinda tak ambil hati. Buah cempedak boleh Kanda ambilkan jika adinda mahu. Buah keranji pun boleh. Tapi jangan ambil hati. Begini, Kanda tak suka la adinda bawa tujuh budak kerdil itu ketika kita 'dating'. Tak berapa nak masuk. Kanda kekok la ada orang duk perhati je. 'Feel' berdating jadi hilang semacam.

Apa kata Kanda hantar budak-budak kerdil itu pergi main futsal. Memang dah cukup untuk buat team tu. Boleh sertai futsal dalam Liga-liga Bunian. Dalam hutan itu kan ada liga itu yang menjadi kegilaan remaja-remaja bunian. Jika meraka mahu tunjuk lagak pada 10 budak hitam, Kanda boleh hantar mereka pergi ke Slovakia. Main dalam Liga-liga Vampire. Kos penerbangan dan penginapan Kanda tanggung.

Tapi kalau budak-budak kerdil itu mahu belajar, Kanda boleh hantar mereka ke sekolah pondok. Kalau nak 'adjust' mereka masuk universiti melampau sangat la kan. Kalau mahu masuk tadika pun cun juga. Sebab saiz mereka macam sebaya dengan budak tadika. Haha. Geli hati Kanda. Maaf. Kanda terlebih.

Jikalau mereka mahu popular, Kanda boleh mengaturkan pertemuan mereka dengan Pak Ngah. Tubuhkan etnik kreatif berkumpulan. Memang boleh 'sale' la album mereka. Lagu Siram Pokok Bunga nanti Pak Ngah gubah menjadi Etnik Kreatif.

Okeylah. Sangat panjang juga kanda menulis. Kanda mahu pergi berburu kijang bertanduk telur di hujungnya. Dengar-dengar, memang wujud. Nanti Kanda hantar utusan lagi. Adinda bawalah berbincang dengar mereka. Ini untuk kebahagian kita juga.

Sekian, yang sentiasa mencintai dirimu, Senah Wahab a.k.a S.W.

Utusan Di-Raja Jeromy.


Ini adalah utusan Di-Raja. Gua terbaca. Apa jadi pada gua? Eh. Lu orang pun bersubahat baca sama. Memang sah kita semua kena hukuman Di-Raja. Gua dah kecut perut. Apapun, gua rasa budak-budak kerdil itu sangat bertuah dapat tidur sebumbung dengan S.W. Kui Kui Kui.


23 ulasan:

bukan penggoda berkata...

yeay! fes!

bukan penggoda berkata...

tade keje tules cte dongeng. pasni, ape pulak? S.B?

hiro berkata...

ika--hehe..S.B tu apa ika?

Fina Fento berkata...

hiro! lama tak singgah sini :D
hahah..tersenyum sorang - sorang baca entri ni :D


JOM G BLOG SAYA PULAK :D

hiro berkata...

fina--emm..tq..serius gua mahu lawat..tp skan duk umah..line tak laju..nanti balik kolej, 12hb nanti...tgok la..gua serang habis-san belog lu..kah4.

bukan penggoda berkata...

S.B tu sleeping beauty.

gua tau S.W tu lu dpt ilham drpd snow white kan? hahaha.

hiro berkata...

ika--oh..betul3..kak zuely..keh2.

Ery Farieha berkata...

haha
lu mmg berbakat :P

hiro berkata...

ery--nah2..bakat gua..gua turunkn kt anak lu..pehh.hehe

Razman berkata...

lu x sangap ke sepanjang senah wahab ada di hutan? ntah2 senah wahab sudah mengadakan 8 some bersama si kerdil.

NichKhun berkata...

ala hiro.. tak paham ke? sw tu da tak suke lu la tu..
hakhakhak..
cari la orang laen plak..
hakhakhak

yun berkata...

Hiro...ko mabuk todi erk?
nah amik air cap badak nih...
rendam ibu jari kaki belah kanan dlm air cap badak...InsyaAllah kurang sket mabuk ko nt...selamat beramal..



Idop Spain..

yg benar,
Mrs Casillas... :)

reen_sofee berkata...

sw?
hahahah
cess!
siti tanjung perak arr weh!!
hahaha

Miss ... berkata...

aku ingat snow white td kah3

ApekxHensem™ berkata...

kuikuikui..lu mmg power hilo

MissXYZ a.k.a Abaikan berkata...

igtkn cite tragedi buah epal td kakaka... sumpah igt SW tu snow white cis!!!

sugar2 kapas strawberry berkata...

bngga jap bole tumpang bc utusan diraja secara live ;)

iemaZAIMAH berkata...

tak faham!

Farid MOFASAD berkata...

imagine ko hebat!!!

thumb up!










>>__________<<

.S. berkata...

haha..pe r ko merepek neh..
utusan diraja sgt r neh..wawawa:))

PinQib berkata...

aku tak paham citer ni...
;'(
Jum singgah belog Pink!

Takdir yang mendukacitakan! !

tot tot kecik berkata...

salam..

cane ek leh trfikir crite2 ni..

spnjg idup kamu penuh dgn imaginasi ke..??

soffya cik bulan berkata...

mcm2 tulis eh kome..:P