Belajar Luar Negara

Sampul cantik, duit dalam kena cantik juga- Budak zaman sekarang.


Malam itu gua kebosanan. Banyak kelas petang batal. Buat gua ada banyak masa untuk tidur petang. Tetiba gua ingat kawan gua yang belajar di luar negara. Kawan lama gua. Terus gua berYM dengan dia. Khai Pak Is nama dia. Tapi kawan-kawan gua panggil dia Forlan. Lebih tepat lagi, Ustak Forlan.

Gua: Aok balik raya Malaysia ke tak? Rindu nak jumpa. Keh2.

Khai Pak Is: Aku blik rayer ke 6... ader Bakti Siswa... sory2...

Gua: Oh... ingat tiket kapal selam habis. Aok tak sempat beli.

Khai Pak Is: Taklah. Aku sedap je duk oversea ne. Waktu berbuka awal.

Gua: Cehh. Ustak, kensian kat lu balik lewat... xper... gua simpan lemang untuk ko.

Khai Pak Is: Lemang tu apa?? Aku tak kenal laaa.....Ambo duk saing dengan Richard kat sini....

Gua: 'That' lemang... Ore Ganu sebut... lemangg... Macam makan pulut dalam buluh. Pastu kitar buluh tu jadi meriam buluh pulak... hehe.

Khai Pak Is: Owhh... I xpernah makang pon... ketupat pon sama laaa... duk sini make pizza jahhhh....

Gua: Hoo...Nak hotdog... Ajak la Richard balik raye Malaysia.

Khai Pak Is: Richard xleh datang... mama dio nak g Umrah... hotdog sini dio buat nga ikan... xsedap laa...

Gua: Hoo..xpe la..Bosan dah makan ikan... wat balik Sally la... bukan Sally Bidin... ehhe.

Khai Pak Is: Sally Monie??? dio sama jah nga Keropok Monie.... cumo dio tambah bawang putih goreng jahhh...

Gua: Dah-dah. Layan lu memang tak habis. Berapa tahun lagi dekat Sekolah Pondok Siam tu?

Khai Pak Is: 2 Sem lagi la nate.

Gua: Ok-ok. Maju tol sekarang. Dah ada wireless. Hehe.

Khai Pak Is: Memang la. Nak tidur. Malam nanti nak bangun qiam.Perbualan kita tamat di sini saja...ZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzz.


Itulah kawan gua. Belajar sekolah pondok dekat Siam. Bakal jadi Ustak. Otak gila. Senget seket. Keh keh keh. Ilmu agama penuh di dada. Haha.Harap-harap dapat bertemu di raya nanti.


24 ulasan:

adrinaqamarina berkata...

eh mu ore klatey ko?

Lya Colours berkata...

make budu nih

GaDis CoMeL berkata...

kawan hang tu ensem tak? kem salam noh.. ehem.. ehem..

ASaDa RyutaRo berkata...

hahaha.. kekadang bunyi org tak betul bila sembang ngan kawan rapat2 ni.. hahaha..

kawan dia richard tu betul2 wujud ke? hahaha..

Dyna Yvonne berkata...

hohoh...duk siam jek eh...hehe..obersea jugak kan...hehe

FatinZol berkata...

ahahaa..blaja kt siam rupanya...ok la jgk tu...menuntut ilmu...

geeds berkata...

yeah. loghat pahang terengganu kelantan semua masuk. very the pantai timur. haha.

ana berkata...

ceh..ingat blajar kat london ke apa td...:)

makdara TERDIVA berkata...

senget2 dia pun pegi gak qiamullailll..kita???? haishhhh!

Cik Jari berkata...

make colek perut dop?

eqacashperlala berkata...

aku hengat beliau dekat UK ke ape

DuniakuAbstrak berkata...

ape punya rojak bahasa ko nih bcampur baur? haha

elok la kawan dgn ustaz

Ery Farieha berkata...

hahahahha

cehh
ingat jauh sgt

Ann berkata...

bukan oversea lah...mane seberang laut pon nk pi siam tu, sberang sungai jer...overriver..

arifadela berkata...

abraham bell baca pon bole pening

Cidak berkata...

ceh,kutuk terengganu lak..

dasar budu goh!

aleen adela akoo ^_* berkata...

cis!name richard aku hengat skolah kat mane la.gedix!hu3

elmo blurb berkata...

loghat tak dapat dikenal pasti. :D

Fina Fento berkata...

bestnya dia adak kawan dok obesiiiiiii

.sweet-ants. berkata...

dialog xleh blah ;p
aok2 tu bkn ckp pahang ke?
tp bab nate tu kelate pulok

PinQib berkata...

nate tu binatang ke nate (net)nama mat saleh?

hiro berkata...

huu..kawan ramai org ganu..asal kelantan..blajar pahang..itu sbb rojak..keh2.

hiro berkata...

setuju dgn mak diva...huu..jomm qiam.

MissXYZ a.k.a Abaikan berkata...

hepi pe ade mmbr yg gila2 tp hati baekkkkkkkk punya (senyum smpai telinga)

=)