Kerana Dia #4



Kerana Dia #3 tekan sini.



Hari ini hari Rabu. Hari Ko-Kurikulum. Izyan nampak menawan bila berbaju PBSM. Aryan pula berbaju Kadet Polis. Lengkap dengan aksesori semua. Nampak macam pegawai polis. Pertemuan mereka pada hari Isnin yang lalu merupakan permulaan satu titik yang positif.

Malam tadi, Aryan nekad. Hari ini dia perlu buat sesuatu. Dia nak Izyan tahu yang dia sukakan Iryan. Mungkin jika semangat dia tika itu tinggi, mahu juga dia sebut "I LOVE U".

Tapi dia rasa macam Izyan bukan jenis orang yang suka bercinta. Kawan-kawan dia kebanyakan perempuan. Mereka berdua sekelas. Jadi, gerak geri Izyan memang dalam pemerhatian Aryan. Ketika waktu rehat, Aryan dan kawan-kawan berehat di kantin.

"Eh, cun kan budak baru masuk sekolah kita?," Amirul Baki mulakan perbualan.

Aryan senyum simpul saja.

"Ko nak tahu tak, kenapa dia masuk sekolah kita? Orang kata dia dah.... " Hamizah berkata-kata.

"Weiii... mulut lu jangan sama dengan longkang doe," Aryan mencelah. Mempertahankan Izyan.

***

Seperti biasa, Izyan menunggu ayahnya datang jemput. Aryan dah tahu semua rutin harian Izyan. Jadi, waktu itu saja dia dapat berbual-bual dengan Izyan. Sebelum kenal lebih rapat, dia menemani Izyan jarak jauh. Dia lepak dekat beranda kelas. Nampak Izyan sedang duduk menunggu.

"Aii... Ayah keje apa?" tanya Aryan sambil duduk tepi Izyan di pondok bacaan.

"Eh, Yan, tak perasan awak dah ada kat sini. Em, ayah keje cikgu. Ayah Yan pula?" lembut percakapan Izyan.

Aduh... sedap sungguh suara Izyan. Sopan santun pula. Walaupun tidak bertudung labuh, cara percakapan Izyan menambat hati Aryan.

"Hehe. First time orang panggil saya Yan. Hehe. Ayah saya ada buat bisnes sikit," Aryan cuba sopan.

"Boleh tak kita belajar bersama?" Aryan tiba-tiba bertanya.

Ah... Kenapa dia tercakap begitu. Dia nak cakap, boleh tak kita bercinta?.

"Sure,"jawab Izyan ringkas.

Aryan suka sangat dengan jawapan itu. Terus dia tukar topik pasal Biologi, Fizik, Kimia dan subjek lain sehingga ayah Izyan datang.

"Jumpa esok ye Yan." Ayat ringkas yang terngiang-ngiang dalam telinga Aryan. Aryan senyum selepas kereta Persona Ayah Izyan perlahan-lahan meninggalkan kawasan sekolah.

"Pergi pejabat Papa dulu, Pak Roslan, Papa mahu makan tengahari sekali."

"Baik Tuan Muda," Pak Roslan jawab ringkas.

Kereta Mercedes-Benz berlalu pergi menghala ke bandar.



Bersambung...



11 ulasan:

Miss ... berkata...

apsal aku rasa mcm ada tertinggal satu episod? ye ke? hailahh

.s.o.f.i.a. berkata...

cepat sambung!!!!!!!!!!!!!!!!!

tgedik2 nak tau ending....... love it!!!!

raina berkata...

macam sial hero nama Yan, heroin nama Yan!

cuba satu kali hang buat bagi depa beromen, bleh? letih la baca novel cinta suci, aku nak ganas-ganas, rogol-rogolan, kinky, tambat tangan kaki kat katil ka pokok ka! baru climax!!

amira berkata...

halamak.. telepas part 3..ampun.. aku g baca sekarang...

amira berkata...

eh.. tapi kan.. aku dah baca la.. awat rasa macam ada yang mising nih.. ko lupa tulis episod 3.5 la...

nAmA wA jAck ALvin buKAn suPErpoRnstAR berkata...

wa tunggu yg seterusnya..

sugar2 kapas strawberry berkata...

huwaaaaaaaaaaaa....nk lagi nak lagi..

adrinaqamarina berkata...

dua3 yan. mantap! haha

FyZa berkata...

ala..pendek sgt..cpt sambung! hehe..;p

ana berkata...

ye la...dh la nak tggu lama satu2 episod nie...tak sabarrrrr

Anis izyan Abd Rahman berkata...

sy izyan! hahaha
nice one..
nak bace lah