Anak II


Baca peristiwa sebelumnya di sini.

***

Selepas dua jam dekat kedai Mamak, gua balik rumah.

Tukk... tukkk... tukkk.

Pintu rumah gua ketuk perlahan tapi tinggi asonansinya. Gua cuba kol bini gua. Gua keluar tadi rasanya pintu tak kunci dari dalam. Gua dah la mengantuk kebetulan mengidam pelukan bini di kala itu.

"Tidur dalam kereta!!!" laung bini gua dari dalam rumah.

"Aaaa... Abang keluar kejak je"

"Kejak sampai nak tidurkan anak pun tak sempat?"

"Tak sempat... dah janji dengan kawan Abang. Abang tengok bola tu penting. Kot ada orang tanya berapa M.U menang lawan Chelsea tadi, Abang boleh jawab keputusan dia dengan M.U menang 18,0577 gol dan Chelsea 0. Ia akan meningkatkan ekonomi keluarga dan mewujudkan kemesraan di antara kawan-kawan"

"Yeke?"

"Esok-esok la soal siasat Abang. Kata nak pergi shopping esok, kalau Abang tak cukup tidur... camna nak teman Sayang 'shopping'. Hehe"

"Esok jadi pergi Shooping?"

"Ea!!! Bukan janji tapi pasti" jawab gua yakin.


*pintu rumah di buka laju sambil bini gua melempar senyuman manja*


Gua tunduk sambil kaki main kuis-kuis pasu bunga dekat pintu. Malu.

"Ada kerja kena gua laksanakan ni" getus gua dalam hati lalu tutup pintu laju-laju.


___________________________________

Pujuk bini ni kadang kala senang, kadang kala susah. Yang paling senang dengan guna teknik ajak 'shopping' ye dak? Keh keh Keh.






25 ulasan:

Anis izyan Abd Rahman berkata...

http://amethyst89saphire.blogspot.com/2011/06/giveaway-anisumbrella-boutique.html

join give away nie , adiah nnt bg kat bini hiro ! hahaha

ayiehulk berkata...

ahhahahahhhahha! ni je yg mampu tertaip... >_<

dill berkata...

syok la die ye. marah je, ajak g shopping.ahaks

dill.

cik cengeng berkata...

terbaik ah. :)

Faezah Hannah Al Baj berkata...

haish..bujang2 yg bc entry hiro nie sure xnak delay2 kawen lg :)

Berto berkata...

materialistik

K I E R A berkata...

tk bleh blah ni.
HAHA

the mimie berkata...

olos hiro kijoe dio gak "maen" sokmo hahaha

buDAK keCIK berkata...

la, shopping ade mksud lain ke selain drpd beli-belah?

jeng3. haha

lordzarx berkata...

berattt truhhhh

- elina - berkata...

nnt ai datang baca.

kbai.

vampire's lovex berkata...

sapa entah bagi masuk haha

cimOt berkata...

sori tak lut ngan shopping..

Fitrah Adnan berkata...

ceh...tak tau nak kesian dgn sapa..si suami ke si isteri...

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

haha...ummi pun nak shopping gak la.

muz berkata...

bagus idea ne boleh dicuba... :)

Senarai Blog Bakal Di Hack !

Fiq Vertigo berkata...

gua nak teman lu shopping jugak woiiiii!!!!

al-jambz berkata...

haha.

lu patut pilih bini yang solehah.

biruMerah berkata...

bini ko meroyan shopping eh..hahahahahaha

Kisah Hati berkata...

senangnya memujuk...adehh... T___T

Ain berkata...

hahahhahaha. gua kena elak dpt suami pandai main kata-kata mcm lu. sebab gua pun gila shopping -.-

Hanie_Dew berkata...

eishh..eisshh..pujuk ajak gi shopping memang la cairrr....

Siti Mashitah Saidin berkata...

hahaha.. tak pa... abg pegi tgok bola ja... bukan tgok pompuan, yedak, esah?

saljihitam berkata...

girlsssssssssssssssss. hahaha

Hani Hempedu. berkata...

sedak nya shoppinggg