Peneman


Tuttt..tuttt..
Telefon makwe berdering.


"Eh, Abang... tak tidur lagi?" suara makwe di hujung talian.

"Err... Abang tengah ngigau telefon Awak ni. Hehe. Mesti la tak" pakwe membalas.

"Hehe... Abang kenapa 'kol' malam-malam ni? Esok kerja pagi kan..."

"Abang tahu sangat perangai Awak tu. Bila dah tengok cerita hantu... kemain susah nak tidur ye dak? Ni Abang telefon nak teman Awak tidur la ni"

"Heeee...malu-malu. Temankan kejak boleh?"

"Emm.. Tidur la. Biar telefon kat telinga. Abang ada ni. Dah, pejam mata"

"Takut cerita 'Jangan Kau Seru Pak Daud Bilal Lagi Di Malam Selasa Mahupun Di Malam Sabtu' tadi. Huuu.. takutttttt"

"Dah-dah. Tak yah nak ingat lagi"

"Hihi. Nak kawen dengan Abang cepat-cepat. Leh teman tidur bila takut gini. Hehe" makwe nakal kasi pendapat.

"Shuuuu... tidur"

______________________________


Banyak makwe suka tengok filem hantu, tapi penakut kan? Itu 'konfem-konfem' tidur tak tutup lampu tu.

Kadang-kadang makwe begini comel juga gua rasa. Dia punya semangat nak layan filem hantu tu mengalahkan pakwe. Akhirnya kita kena jaga dia bagi tenang. Baru dapat tidur.

Jadi, pakwe jangan mudah mengeluh mahupun mudah melatah bila makwe tu perangai pelik sikit. Sikit-sikit nak menyampah. Kita 'cool' je. Keh Keh Keh.




52 ulasan:

izuddinrahim berkata...

aku tak penah lagi buat macam tu. ko dah biase eh? haha

erysweetie berkata...

hahahha....

eh-hem... tgk cite hantu ngn hasben lagi best kot...

ezza haniza berkata...

bestnye ade pasangan ..grrrrr

Unknown berkata...

ehehe..hantu melayu ke jepon ni

Fyqa berkata...

muahahaha

cam suweetttt lakk

>,<

LordZarX berkata...

romantis nye abe Hiro

Mimi Dyana berkata...

aku lah salah seorang makwe yang penakot ni. maknanya aku comel? keh keh keh...

Awanama berkata...

haha kasi penampak ja...

abyahuys berkata...

wah.. cool pakwe cam hiro ni.. heheh~

Cipina berkata...

hahah. sangat memahami la pakwe camni.

best best.

Amy Wong berkata...

Lu ni dah teruk sangat ni hiro.

G nikoh laa cepat oi

Amir Syahir berkata...

pakwe memahami..yes! itu gua nak kabor..tengs, cik fina..hehe.

budak kecik berkata...

meme nok keno nikah bena la dio nih. kui3

Awanama berkata...

hahaha.

hatred24 berkata...

aku suka laki tu.
tp wujud ke

wannurfazrini berkata...

makwe mmg cute pun, tak tahu lagi ke? haha

adrinaqamarina berkata...

bagus betol pakwe ni, tapi kalau dah hari3 macam ni nak kena teman tdo, agak3 boleh tahan ke tak?

aida4eva berkata...

haha..tak penah lagi wat cam tu~

leh try ni..HAHA

lini hasnan berkata...

sweet sokmo entri-entri die. hihi.

Kepala Mancis berkata...

tak habis habis gua asek terasa kat sini. cilake. kehkehkeh

dill berkata...

comelnye :)

dill.

wanie berkata...

aku tak suka tgk cite hantu. dah lama tak tengok. maknanya, takde peluang lah pakwe aku nk tepon sambil temankan aku tido T____T



HAHA

Awanama berkata...

sweetnya bf die.....

Farah berkata...

sweet lah..ni rase nk kwen jugak..kikiki

Mashe berkata...

hahaha... tuh la hiro.. bayang lagi peragai comel org pompuan ni, tau... hahaha

*sweet gila la...*

Mashe berkata...

hahaha... tuh la hiro.. bayang lagi peragai comel org pompuan ni, tau... hahaha

*sweet gila la...*

d berkata...

OMG. comel jer. haha

vampire's lovex berkata...

euwww,gedik gilak pompuan tu. hahaha

Awanama berkata...

memahami . kuikuikui :D

Awanama berkata...

uwaaa...ni yg rase nak cari pakwe cecepat...nikoh cecepat...suwwitt :D

oreo berkata...

pergh wujud lagi ke manusia camnie kat malaysia. nak satu lah!

Wahida Nasution Thakhrim berkata...

alamak~~ dah terbalik da.. masa dengan ex dulu dia yang penakut tengok cerita hantu ni.. tapi dia tahan juga sebab AcHiKz yang beria2 nak tengok.. AcHiKz bukan aje kena teman berbual dengan dia sampai dia tido tapi sepanjang perjalanan sampai dia tiba rumah.. ha3

Cikedies berkata...

hahahha

ok. dulu pernah buat cam tuh...
kenangkan balik... ish... bbuat panas telinga je.. hahaha

aljambz berkata...

nice entri. ihave klik ur nuff anyway.

Unknown berkata...

ceh,kemaen suweett hee

err kalo si pkwe pn penakut pe citer grr

Awanama berkata...

hik3..abam hiro.

haha.btol3

Nur berkata...

oloololo..asala sweet sangat entry kali nih?hahahaha

LM berkata...

hehe..ummi tak layan citer hantu sbb ummi penakut

Pyka Rahmat berkata...

laki pun ada penakut jugak. asyik perempuan je.

hm bai

DeeIshak berkata...

sweet macam gula-gula .
thumbs up

anis aniesa berkata...

erk.suka suka suka.HAHAHA

Emira Darmia berkata...

hahah..xpyh tunggu tgk cite hantu...tiap² mlm abg tepon teman tito ley??? larat x nk byr bil tepon tu??

Linda Jae berkata...

alolololo..nk ngate abam hiro suweettt letuwwww....ngeh2..

berkata...

WUJUD LAGI KE LELAKI MACAM NI?

*OPS TERCAPSLOCK

HAHA

cimöt berkata...

romantik la abam hiro ni..auuuuu

Myra Arshad berkata...

peeehhh. butterfly aku baca entri ni. romantik habis~

Balqish berkata...

abang hiro, romantik ye!
ni perangai gua yg pakwe gua kdg2 gelak2 kan.
"nak tgk cerita seram tapi penakut!"

Awanama berkata...

sangat sporting dan memahami..girls are like that. berani berani takut..and girls memang comel..**wink wink**

Puteri Iqa Izyan berkata...

best gila cite hantu ^_^

FarhanahAdzlan berkata...

perghh..sweet giler..tak brani tngok citer hantu terus..xpayah nk takod2 bgai ni kan..hahaha..:)

vampire's lovex berkata...

padahal......

m i a berkata...

gaya hiro macam ada pengalaman (^^,)