Tiket


"Sayang... tak sangka kita dah bertunang kan?" tunang lelaki memulakan perbualan.

"Emm... betul" tunang perempuan balas ramah.

"Jadi apa salahnya jika Abang berlatih jadi suami yang berhasrat untuk memberi nafkah batin dekat Sayang... tak salah rasanya"

"Waaa... gatal-gatal"

"Alaaa... lagi sebulan lagi kita nak nikoh. Kalau mengandung pun, kita dah nikoh ketika itu. Cepat sikit mak Sayang dapat cucu. Hehe"

"Yela-yela"

"Betul ni?"

"Yelaaa..kalau nak baik cepat...hehe"

"Apa salahnya mengintai di sebalik coli kan?"


Kereta buatan tempatan bergoyang selari dengan kukuran burung hantu.


Seminggu nak nikoh:

"Udah la tu... usah di tangisi pemergian Fendi tu. Dah nak eksiden. Nak buat macam mana..." maknya memujuk.

"Kalau la mak tahu aku mengandung anak Fendi tu..." keluh bakal pengantin tak kesampaian.


***

Begitulah kehidupan. Ada kalanya yang di atas sana nak tunjuk kekuasaan-Nya. Semuanya mustahil boleh berlaku. Habis macam mana dengan bakal pengantin nanti? Mana ayah nanti? Banyak lagi persoalan gua nak tujukan. Tapi memandangkan gua malas nak fikir dan lu orang tak akan jawab punya. Baik gua bagi sikit je. Haha.

Jadi, bertunang bukannya satu tiket nak melakukan maksiat.

Sabar sikit tak boleh ke bang? Hehe.

Lagi satu, perempuan ni kental macam mana pun... kena ayat sikit memang cair ye? Keh Keh Keh.



25 ulasan:

vampire's lovex berkata...

1st !!

vampire's lovex berkata...

2nd !!

vampire's lovex berkata...

3rd !! yeahhh

vampire's lovex berkata...

lagi nak cakap apa ye...dah baca !!

vampire's lovex berkata...

emm emmm....

jap nak pikir

vampire's lovex berkata...

lelaki kalau gatal,mcm mana pon gatal...

bukan pmpuan yang senang cair

vampire's lovex berkata...

lelkai kena la jaga diri sendiri,takleh aaaaa nak slah kan pmpuan kalau pmpuan TERbagi...

lelaki yg mngada...

vampire's lovex berkata...

k babai...hehehe

vampire's lovex berkata...

yesssss !!

adrinaqamarina berkata...

pergh! esah sorang je kat sini!

adrinaqamarina berkata...

ada je kan kisah benar macam tu, sekali dah terkasi pada lelaki tu, tup3 lelaki tu meninggal.


nak lagi yang batalkan perkahwinan.


rugi jee perempuan tu~

al-jambz berkata...

lu jangan pulak buat cenggini dekat ahkak nabilah, hiro.

ayiehulk berkata...

=) senyum je la...

~Kisah Hati~ berkata...

perempuan mudah cair... hmm... diakui... heh!

Siti Mashitah Saidin berkata...

aku sebagai seorg perempuan, bahawasanya mengakui pompuan mudah cair...

*nak cepat menikah.. takottt*

JIJI YU berkata...

gitu je nak ayat pompuan ek

- elina - berkata...

takpe lah .

ada pewaris dari fendi tu .

keh keh.

dill berkata...

peringatan untuk diri sendiri gak

dill.

Yuyu Musa berkata...

kita takleh nk menduga kuasa thn..

ya,ppuan mdh cair kne ayat...errrrr..sbb ppuan terlalulmbut kot..

bact. berkata...

dah beli tiket
xkan xbuat wayang kan?
hahahha

hanaahmad berkata...

sian betul. ikut nafsu habis. hahaha

wannurfazrini berkata...

ohh abang fendiii. sobs sobs

saljihitam berkata...

kemain berpuitis la ni. tabikk

erysweetie berkata...

sempat taubat lah pmpuan tu.. laki tu? aiyok~

YOUsoF berkata...

Fuhhh vampire's lovex.. sekali 9 komen la dia bagi.. ;D


3tahun boleh tunggu, takkan sebulan pun tak boleh. gelojoh beno.