Kucar-Kacir


"Saya benci awak!!!" *baling nset*

"Saia cayunk awark. Tapi awak lukakan hati saia~" *baling pasu bunga*

"Benci!! Benci!! I hate You!! " *baling bingkai gambar*

"Jantan tak guna! Haaaaaa! Arghhh!" *baling teddy bear jauh-jauh*

"Bodoh!!!! Sial!!! Jantan celake!!" *tarik tali coli lalu diisi alatan make-up lantas dilastik cicak di syiling*

"Waaaaaa...waaaa..nak nangis" *koyak gambar segala bagai*


***

Haa... lu orang pernah masuk ke alam ini? Pesen marah dekat makwe/pakwe baling benda, koyak itu koyak ini, selerak katil? Buang bear hadiah pakwe jauh-jauh?

Pernah?

Haa... bagus. Bagus! Kenapa bagus? Sebabnya lagi bagus daripada lukakan diri sendiri. Sakitkan fizikal sendiri. Macam hantuk kepala dekat almari penuh coli. Makan ubat penenang 23 biji, minum klorok, lukakan diri sendiri macam budak hingusan.

Kata nak bercinta, bercinta ni kena budak matang. Bercinta dengan budak dadanya baru nak membesar itu bukan cinta namanya. Itu gedik.

Gua ingat lagi. Satu member gua ni. Golongan makwe. Hikhik. Punya la marah dekat pakwe sambil koyak gambar mereka berdua sampai nak bakar. Tengah siap-siap nak bakar ni. Pakwe kol. Entoh pujuk menda la pakwe dia sampai cantum balik gambar guna pita lekat. Marah tu boleh hilang gitu je? Pelik.


Jadi jangan buat menda bodoh la sebab marahkan pakwe/makwe. Bukan apa. Kot tengah nak terjun bangunan tingkat 67 tu. Tengah di tingkat 16 pakwe kol pujuk. Tak ke kucar-kacir menyesal nak mendarat balik? Hekhekhek.

Menangis satu tempayan untuk pakwe/makwe? Ah, tak berbaloi! Kalu bagi makwe, tak berbaloi sangat. Rugi woi rugi. Tak mekar dada lu orang nanti sapa rugi? Gua dan kaum berhalkum jugek. Kakakaka.



36 ulasan:

Eyka berkata...

gua sokong lu weyy! keh keh keh ;p

klu gua marah gua tak cderakn mcm itu..gua serang balak gua itu..bru laa gduh romantik..keh keh keh ;p

nice la kat kau kaum berhalkum..hahaha..

kbai ;p

Miss Butterfly berkata...

gua fobia cinta. boleh? hiks~!

Abang Zam berkata...

abam penah minum klorok. sedap jugek putus cinta nih

yeye berkata...

haha...tips cintan cintun.makaseh la abam hiro.

cikpia berkata...

kalau nak kucar kacirkan benda pun aku rasa tak berbaloi. nanti dah berbaik, tak ker letih badan nak kena kemaskan balik?

the best way, kawal jer diri tu. jadik manusia sket........ jangan dok buat perangai cam hanjeng.

blog-tips-kurus berkata...

ish! ish!
Cinta kepadaNYA, cinta yang hakiki. menangislah jika gagal mencintaiNYA. sekian. :-)

Ainul Hayat berkata...

tapi aku penah tinggalkan bear yg dia bg time aku pindah umah. Aku biarkan je bear tu duk dlm umah kosong tu. Bear tu comel...huh!

Shahada Fauzi berkata...

tak pernah pon aku jadi cenggitu..ish3..sape la yg berperangai huduh begitu..

Cik Puan Wani berkata...

Untungla ada halkum..

Unknown berkata...

betul-betul. ada sorang ofismate ni minum clorox sebab tunang dia kantoi makan dengan pempuan lain. jeles punya pasal, siap nak bunuh diri. tak matang langsung!

saljihitam berkata...

kucar lana wessss

Unknown berkata...

hahahaha...
pernah bakar diari...3bijik semuanya....bile dh rentung,g mms gamba diari rentung...kunon ibarat hati yg dh hangus terbakar....

ngeh2...

husnaradzi berkata...

hebat la pakwe makwe kat atas tuh.takde life langsung .
Terima Kasih Komen! Rajin Betei Lu Orang Komen. Kenapa Gua Malas Nak Komen?
#motip?

*pengalaman dri sendri diluahkan ? muahaha

~* chirpy_chummy *~ berkata...

aku...aku...err...aku peluk lg barang2 dia kasi kalo tgh geram/marah kt dia.hoho!

lavender harum wangi berkata...

peh peh, aku bukan semua di atas . aku marah kat mulut je . barang2 ni sayang wooo . kang dah baik balik, menyesal plak hentak2 barang, ye dak ? kehkehkeh

OrangAkaun K berkata...

gua ada fikir nak buat macam tuh jugak bila naik angin tapi gua tak mampu nak beli baru

kensel...

jhnrdzi berkata...

Gua siap potong kepala teddy bear awek gua bagi dulu. True story.

fatinizzati berkata...

nak terjun kb mall. hihi

Unknown berkata...

hehe...mmg tak dan lah nak mendarat...jumpa kat surga je lah...klu dapat masuk...hehe

qwert. berkata...

I cool je pun - muka berlagak ;D

Unknown berkata...

yang nombor lima tu memang sedap kalau boleh tengok makwe buat. Memang gua tak pujuk ah.

hanaahmad berkata...

budak-budak punya cerita memang cenggitu. hue hue hue

Lydia Miza berkata...

minta selisih..takmo jmp manusia suka baling2 barang camtu

dill berkata...

campak almari pun tak pe. hiyah!

dill.

sugar2 kapas strawberry berkata...

serious kelakar.hahaha

Cikgu Jaja™ berkata...

hahahahahaharaunsalimbachik.

mmg huru hara

Mek Onie berkata...

tak penah lak marah sampai menyakitkan fizikal dan barang...

Ym.Bundle berkata...

sensor marah gua rosak..

FIFIEY LYCHEE MARATION berkata...

jangan cederakan harta benda. rugi. sakit hati balas balik! tumbuk2 yg dmarah bukan rosakkan harta benda dan terancam nyawa yang tak bersalah..kahkah

Tanpa Nama berkata...

awek rosak akhlak klo cmtu

Raihana Izzati berkata...

ai.. ai.. ai.. *diam*

Ceiler Mun berkata...

haha. gelak guling- guling aku weyh. ko ni kelakar betei. hikhik.


errr.. jap- jap nak tanya. 'Tapi awak lukan hati saia'.

'saia' tu aku tahu la memang pesen budak- budak disleksia tulis macam tu. tapi 'lukan' tu mendape weyh? ada istilah baru ye budak- budak disleksia ni guna?

DAUD berkata...

gua suka ayat ni.
Kata nak bercinta, bercinta ni kena budak matang. Bercinta dengan budak dadanya baru nak membesar itu bukan cinta namanya. Itu gedik.

Amir Syahir berkata...

cikgu bella..amboi..gua pun tak perasan gua typo..makasih!

Ceiler Mun berkata...

haha. laa.. typo rupanya. ingat istilah disleksia yang baru. hikhik.

cimöt berkata...

kaum berhalkum kaum berdada..hahaha..