Tazkirah Jumaat


Memandangkan gua penat menaip sehari dua ni, gua ngepost jelah ada seorang makwe kasi emel dekat gua. Kita tengok macam mana powernya makwe ni kasi pandangan.


***

Salam.

First, aq nk ckp, blog ko mmg bgs la, wlpn kdg2 bahase cm xbope nk normal, tp msg tu ade la. Aq mmg bengang ngan laki spisis jantan ni, n ngan pompuan yg spisis betina. Nape aq ckp jantan n betina, sbb jantan ngan betina ni slalu org gune utk binatang je kan, org xckp kambing lelaki, tapi kambing jantan. Sbb spisis mcm ni la ikot perangai binatang yg suke2 hati je nk membiak kat mane2 die suke, tanpa etika, tanpa malu. Tp kdg2 binatang ni lg mulia dr spisis manusia jantan n betina ni, sbb dyorg pon tau syg ank, protect ank. Manusia? Suke2 hati je nk campak anak merata2 tnpa ade sifat perikemanusiaan tu, at least skit pon jd la. Ish2..

Aq xnafikan mmg susah nk cari lelaki yg betul lelaki zaman skang ni, sbb lelaki skang lebih kpd jantan dr lelaki. Mmg xlayak nk jd khalifah keluarga spisis jantan ni, apetah lg khalifah kat muke bumi.. lagi harem, musnah trus bumi ni.

Perosak.. Ni la yg aq leh simpulkan utk spisis2 ni..tp bg aq perosak ni lg kejam utk jantan dr betina.. Mmg due2 perosak. Mcm betina ni perosak rmhtgga org (tu pon kalu yg jantan ni layan la kan), materialistik, amek ksempatan mcm kikis duit, mulut jahat sampai rosak kan hubungan (kwn, sedara), rosakkan hati laki mcm curang. Tapi bg aq, seperosak2 betina, perosak yg sgt terserlah perosaknye adalah jantan. Sbb jantan ni die boleh jd perosak mcm yg betina buat, n yg plg sial perosaknye, rosakkan perempuan/ank dara yg mane boleh merosakkan mase depan n menggelapkan mase depan. Yg betina layan jantan perosak tu x de hal la sgt, ni yang jantan perosak merosakkan perempuan, kanak2 n seangkatan dgnnye yg xbdose tu ape hal, mmg syaiton la. Selayaknye, pedang yg suke2 hati hunus tu dibakar je, biar cair lebur, kuat2 besi pon kalu dileburkan dlm api akn cair gak kan.

Dh la, dh byk melalut. Tp blog ko ni mmg bgs utk segenap lapisan masyarakat. Aq pon sentap gak bace part2 yg xde dara, yg aq rase terkene ngan aq. Huhu.. harap jantan ngan betina, lelaki n perempuan yg bace blog ko ni akn dpt sikit sinar keinsafan dan kesedaran dari Allah..amin


***

Cilake! Satu minit je siap satu entri. Maka tak hairanlah ada orang boleh update sampai nam belas sehari ye dak?

Fikir-fikir balik, gua ni baik ke puaka sebenarnya. Hekhekhek.


27 ulasan:

Ym.Bundle berkata...

kahakahkahkah..tak kisah la lu puaka ke jembalang ke bro..coli mane??

Amir Syahir berkata...

menghormati bulan SPM bakal tiba dan hari jumaat ni kita rilek rilek dula YM.

AdilaKaman berkata...

hati baaaanyak baik. mulut ja puaka. kot? :P

Amir Syahir berkata...

hehehe.. *pipi mula merah-merah*

kahkah!

Ceiler Mun berkata...

baru aku tahu hari ni hari Jumaat.. hehe~

Miss Butterfly berkata...

baka kot? baek+puaka. bhahahaha

cikpia berkata...

baru aku terperasan bf aku dok bermsg ngan aku sepanjang hari. dia tak pi semayang jumaat ka????

husnaradzi berkata...

kesimpulannya , lu ni puaka yang baik rasana .

*aku bca perenggan satu je .tengah sibuk jaga ank kucing nih .

LynnAiza berkata...

frankly speaking,dah lama tak masuk sini.mood blogwalking dah hilang.hoho.

dan aku rasa aku dah terlepas banyak cerita2 panas ah ni based on email yg ko dapat.haha.nnt aku kena flashback balik entry2 lepas.kbai! :P

bact. berkata...

JANTAN TAK GUNA!!!!!!

Abang Zam berkata...

untunglah dapat email

jhnrdzi berkata...

gua rasa muka lu lah paling jahat dalam dunia blogspot ni abam .__.

Unknown berkata...

jantan betina kepalain banain.

Mek Onie berkata...

akal ko panjang hiro.... ko puaka ke? tah,aku pon baru nak kenal dengan cara penulisan ko,haha.....

saljihitam berkata...

Aq pon sentap gak bace part2 yg xde dara, yg aq rase terkene ngan aq. Huhu..


memang power sampai boleh terasa terkena kat batang sendiri.

batang hidung, tertinggal.

Ct Aja berkata...

wuhuuuu mmg express daaaaaaaaa

Unknown berkata...

Nice blog posting. I'm just blogwalking and very interesting to stop here and read your post. I like this.

But, dont forget to give us your comment into my blog ya.

Thanks for share.

Anak Wak Mail berkata...

erkk..tahniah dapat seorang peminat setia!!feewitt..;)

!eNa PnG berkata...

hehe puaka tu kompem kot..:)

SN berkata...

mn ade puake.entri2 sentap bg aku pikir jgn buat bukan2...

hehe,kdg2 je mengarut :P

ILA HonEyBuNNy berkata...

jangan la jadi puaka..hahhaha..

puaka pun xmenaip satu minit...ehhhehhe

Tanpa Nama berkata...

peh, siap dapat emel. ._.

Ainul Hayat berkata...

Ko bukan puaka....entri2 ko ni boleh menjeruk hati je sebenarnye...kahkahkah

Cheno Zainordin berkata...

memang dedua spesis perosak.abes cite.eh yelaa blog ko memang bagus! baru aku perasan.kenapa selama ni tak penah perasan blog ko bagus?? Arghh

dill berkata...

hiro, syok ah ade orang email. saye ni tak dapat pun. kalau tak bleh gak copy & paste kat blog. ahaks

dill.

tuan director berkata...

kasi emel awek tu
aku lak nak emel dia

Telor Power berkata...

lantak ler lu puaka ke orang baek ke... asalkan lu hapi sudah bro.