Kerana Dia #3




"Wei, aku dengar ada budak baru masuk sekolah kita... makwe free hair ooooo," cakap Hamzah bersungguh pada Aryan. Muncung-muncung mulutnya.

"Emm," balas Aryan ringkas.

"Jom la wei kenal dengan makwe tu. Tolong aku. Guna kehenseman wajah ko untuk dapatkan nombor tepon dia," Hamzah kelihatan terdesak.

"Malaslah aku. Aku nak tumpu SPM. Nak belajar Biologi," mata Aryan bersinar harapan.

"Cess... bila pulak ko minat Bio? Sial. Siot je," Hamzah mula marah.

"Aku ada inspirasi baru. Semangat baru. Aku mula berminat pada makwe dekat kelas tuisyen aku. Cun," Aryan senyum-senyum sorang.

"Haaa. Tu dia makwe tu. Tuuuuu... " Hamzah tunjuk dengan bersungguhnya. Memotong percakapan Aryan.

"Jom la masuk kelas. Waktu rehat dah habis," Aryan langsung tak tengok makwe yang disebut-sebut Hamzah.

"Ko ne... tengok la. Rugi wooo," Hamzah paksa Aryan. Hamzah terus ikut Aryan yang berlalu pergi dari kantin sekolah.

***

Loceng berdering. Ada yang terus lompat pagar sebab tak sabar untuk menunggu pengawal sekolah buka pintu pagar. Aryan melihat dari beranda tingkat dua. Salah seorang dari mereka ikat tali leher sekolah dekat kepala. Aryan senyum sendirian.

Kereta Persona masuk kawasan sekolah dengan perlahan-lahan. Dari beranda tingkap dua itu, Aryan melihat seorang gadis yang sudah lama menunggu kereta Persona itu.

"Bukan ke dia ituuu," terus Aryan berkejar ke kereta itu.

Kereta itu sudah berlalu pergi. Aryan macam kenal gadis itu. Dia cuba amati gadis itu yang berada di tempat duduk belakang.

"Emmm," Aryan senyum lagi.


Bersambung...

19 ulasan:

CERITA LEBAT berkata...

cess..brsmbung la pulak

-hazen berkata...

itulah. cis

mier@merr berkata...

eceh... cepat sambung~

iemaZAIMAH berkata...

nk tgl pesan kt chatbox tp loading thp sial

so,

nk cr pkwe baru kn..mst lh bgtaw satu dunia,

i've been dumped by stoopid boy n i feel like a fool

-_-"

fiezah91 berkata...

sambung cpt wei

amira berkata...

adeh saspen punya love story.. har3...ops.. kena gelak sopan sikit.. hehehe

::cdot the dot:: berkata...

lu ni sikit2 cerita sambung...
sambung sikit2 cerita...

macam mana agaknya persembahan lu dgn bini lu nti...'kejapla sayang, kita rehat dulu, jap lagi kita sambung'...

Cidak berkata...

ending dia bila?

gua dah bosan..

haha

sugar2 kapas strawberry berkata...

walaweh..kena tgu ke??semangat gua baca.td.ahaha

hiro berkata...

cdotttttttttttttttttttttttttttttttttt......nak rambut tu jd blonde?

Miss ... berkata...

awek free hair kt tusyen tu juge hehehe

Pinky Pixie berkata...

cisdell betol kan. wa syok2 bace. lu letak ayat bersambungn plak. wakaka

eiffel berkata...

komen cdot......xley blah....gyahahahahahahhaahahhahhaa


tp betol gk..cam pendek sgt jerk.. :(

adrinaqamarina berkata...

budak baru sekolah dye. aww! mmacam romeo dan juliet pulak maen kjor3 kketa.

haish. teringat zaman sekolah dulu

ana berkata...

baru je nak feel...dh bersambung la pulak...

raina berkata...

tak payah sambung aku dah taw ending dia camna!

nen : komen hang terbaek! nanti bini hiro mesti lari..sebab xdan climaks, to be continued plak..haha

DuniakuAbstrak berkata...

pastu aryan...

jumpa

sembang

kapel

dgn awek tu kan?

tak lupa juga adengan

pergaduhan

sedih2

majuk2

pujuk2

pergaduhan merebut awek tu

ape lagi?

haha

hanis berkata...

haah.. mesti kes rebut2...

MissXYZ a.k.a Abaikan berkata...

awek tu awek sme tempat tusyen ke? huhu