Tenang Hadapi Masalah



Abang ni ada problem dengan bini Abang ni. Suka sangat dia merajuk. Kalu merajuk je tak apa. Ini tiap kali merajuk suruh Abang tidur luar. Amboi, katil tu Abang beli. Alih-alih Abang kena tidur luar. Atas sofa. Emmm. Siapa tak sayang bini ye dak? Nak tak nak, Abang folo je lah. Salah Abang jugak masa tu.


***

"Abang, angkat kain jap. Nak hujan. Sayang nak masak malam ni," laungan bini Abang dari dapur.

"Alaaa... Sayang la angkat. Abang nak nengok cerita 'Oh, Manisnya Kurma Tersebut Lalu Dimasaknya Ayam Masak Kurma,"

"Pergi la kejak..."

"Nak angkat coli Sayang je boleh?"

"Abangggggggggggg!!! Tidur luar!"

=.="

***

Gitulah kisah Abang antara mengundang Abang kena tidur luar. Lantas memikirin masalah ini. Rugi Abang bayor hantaran RM10 ribu itu hari. Rugi.

Abang punya fikir punya fikir, Abang dapat idea. Abang cuba nakot-nakotkan bini Abang tu. Punyalah power dia. Hantu dia tak takut. Punya akidah dan pedoman yang tinggi betei.

Akhirnya, Abang temui senjata rahsia bila Abang ingat dia tak boleh masuk bilik mandi bila ada seekor labah-labah sedang molek bergantung di tali coli basah kepunyaan bini Abang.

Lantas, Abang pergi cari labah-labah, tikus dan lipas. Pasti berjaya! Fikir abang.

Selepas seminggu, bini Abang tak berani dah nak merajuk lalu suruh Abang tidur luar bila Abang kabor.

"Sayang nak tidur dengan tikus? Eiii... geli nya," gertak Abang.

Terus bini Abang peluk Abang daripada belakang sambil melontarkan senyuman manja dan pandangan memberahikan.

Kini tiap-tiap malam Abang ternoda...


Testimonial dari;
Wan Zeck Haikal.
Bekas Pengerusi Bundle Coli Wilayah Pantai Timur.

_____________________________________


Tidak semua penyakit/masalah dapat di selesaikan dengan mata wang beribu ringgit. Gunakan otak, pengalaman dan juga nasihat pasti boleh setel masalah.



35 ulasan:

fatinizzati berkata...

coli gak yang nak diangkatnya. haha

Eyka berkata...

abam ni gatai laa..keh keh keh :P
*bini tersnyum2 simpul*

wey asl entri lu asik cite bra je..trademark ke ape ni wey? hahaha :P

kbai :P

leenaLALALA berkata...

Setiap entri wajib ada 'COLI' hebat hebat ! HAHA

hiro berkata...

kakakaka..

- elina - berkata...

keh keh keh

♥Aien Najwa♥ berkata...

hahaha ! ~~ kelaka seeyh..wat berani..last2..coli oh coli..malu seeeeyyyhhh ! ~~ =P

telor power berkata...

bagus tips nie. boleh guna pakai nie.

Jie(",)v berkata...

mcm gampang la penggunaan coli kau itu..buat aku gelak sengsorang..haha..

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

hurm....tak leh nak komen lbh2.senyum je ummi baca

gadisBunga berkata...

baca sambil tgk acara angkat berat.. :)

padeli berkata...

ermmm...ni citer pasal apa ni?

erysweetie berkata...

bijok bijok dapat laki gini.

Bella Bell berkata...

coli! coli! hahahaha..

Ym.Bundle [Blog.Sampah] berkata...

kerana coli aku ternoda..kehkehkeh...

Eyda Syahida berkata...

aritu hantaran coli ade tak? hiks!

eqacashperlala berkata...

kini tiap2 malam abang ternoda
walawehhh!

ayiehulk berkata...

>.< uish.... pandai laki die =.="

miss senyum berkata...

haih haha

Abang Zam berkata...

untunglah ada coli
kalau bini mu jantan? kehkeh

Tanpa Nama berkata...

hahahahahhahahha bila kepala otak gua membayangkan gua rasa sweet gila kalau gua buat mcmtu. balik balik coli je lu ni. hahahahahha k takboleh stop gelak

-ninjapakaitudung-

dill berkata...

coli juge fokus utama. haha!

dill.

blog-tips-kurus berkata...

dah ramai komen. 'kbai'!! :)

DuniakuAbstrak berkata...

tiap malam ternoda


prestasi optimum betul ni...kah3

lavender harum wangi berkata...

kahkahkah, malang bini abang ni .

ijai berkata...

hang mmg hantu coli

Chaoi berkata...

coli saje?spender tak de ker?hahaha

hanaahmad berkata...

berkenan dengan coli ye bang? hue hue hue

!eNa PnG berkata...

hahaha adeh.. giler ah..:P

RIAN berkata...

kenapa mesti nama dia wan zeck haikal ? hahaha

m!3yr4h_LolLy berkata...

hahahaha. gile sengal entry nie

eiffel berkata...

gwa syak cecoli yg ilang kt kg lu tu, lu la perembatnya, kan

d_LA berkata...

hahaha..apesal le bini abang wan zeck haikal tu suke srh tido luar?kan dah kena..sengal

Cikgu Jaja™ berkata...

hahahahahahahahahahahah

reenapple berkata...

hahaha.. tak tau nak kata apa..=)

Lea Isnawi berkata...

hahaha. bongoks!

tiap2 malam ternoda. so dh dpt hasil ker? =b