Makwe Kaunter Siri 2

Tengok dari jauh makwe kaunter macam ini la.



Semenjak dua hari makwe kaunter yang cun lagi melecun tak datang kerja, mood makan gua jadi lain semacam. Makan tak seberapa mahu lalu. Dah penat lalu lalang dekat kafe tu bagi lapar sikit. Bukan makan pun kat kafe dia jaga, cuma buat lauk mata sahaja sebelum mengisi perut. Tengok mak cik kleaner pun tak mampu buat selera makan semacam makwe kaunter tu. Sedih.

Nasi goreng daging menjadi kesukaan gua dah tak mampu nak habiskan. Menyesal tak minta nombor telefon, boleh suruh dia MMS gambar. Mesej-mesej belum tidur, ngayat-ngayat sikit-sikit. Kejut subuh ke. Tanya mak masak apa ke. Pakai baju warna apa ke. Menyesal tak sudah gua.

Arggghhh..gua meraung sambil hentak meja kafe. Semua orang ada kat kafe pandang gua semacam. Gua peduli apa. Gua bangun. Jalan dengan tangan gengam. Gua nekad. Sampai bila gua mahu macam ini, kesihatan terabai, pelajaran terabai, ikan-ikan, ayam belanda, lalang dan rumput semua. Gua rasa sudah tiba masanya gua perjuangkan hak gua.

Gua jalan dengan kaki hentak kuat. Agak sakit. Nasib baik gua pakai kasut yang curi dari Mat Bunga. Bekas geng Mat Brutal. Teringatkan Mat Bunga gua tambah geram. Memang jumpa dia gua nak tumbuk perut dia dengan kepala gua. Kasi padu sikit sakitnya.

Langkah terasa jauh pula untuk sampai ke kaunter yang biasa makwe itu jaga. Kini diganti dengan tokey kafe itu sendiri. Tengok muka memang gua rasa loya. Rasa mengidam buah mempelam pun ada. Gua mempercepatkan langkah.

Makwe baru balik kelas senyum kat gua. Gua tak layan. Gua nampak makwe pakai baju kurung tapi free hair bawa buku rujukan banyak. Nampak berat lagi terbeban. Sifat suka menolong gua hilang entah ke mana. Gua tunjuk ibu jari ja. Biasa gua tolong hantar sampai ke bilik.


Setibanya gua kat kaunter tu. Gua cuba usha lagi. Kot makwe kaunter itu dah di hantar ke bahagian masak-masak pula. Maklum la, cantik, bergaya dan pandai masak itu wajib. Tak ada juga. Gua nampak banyak yang berhalkum ja sedang masak. Gua terus tanya.

"Abang, mana gadis selalu jaga kaunter ni?", sopan pula percakapan gua, biasa cakap macam cakap dengan geng Mat Brutal.

"Oh..itu bini abang yang ke dua. Dah tak keje, abang tak bagi keje dah. Dia dah tiga bulan ngandung", jelas tokey kedai dengan penuh bangga.

"Oooooo..sebab lama tak nampak", gua kaver malu.

"Nak pesan nasi goreng pataya satu bang", gua sekali lagi makan nasi. Hampa punya pasal.


SukaNeka:
Pawang sekampung Semeon Sengeh pesan- kalu demo tok baca lagi kisah makwe kaunter, demo teke sini
.

46 ulasan:

BalqisShafiqa berkata...

hahaha. bace jap, bagi rehat2.

hiro berkata...

qis--tq2..sedap tak mkn pizza x?

sya ar berkata...

sekali bini org daa
lek lek
jom mkn eskerem

hiro berkata...

nk2..koneto cap kismis.

tot tot kecik berkata...

hihihi..

ngorat je die tau..bini org pn nk..

ape daa..

Yuni Aisyah berkata...

haha..ciannya dia..rupa2nya bini org awek cun tu...ish2..

p3perak berkata...

kim salam sama itu mat brutal k..

ajak90 berkata...

peh...memang cun melecun beb..ayat ar sket..hooho.

iman berkata...

wao,cantik awek kaunter aka bini no2 tu..hehe

.[F].[A].[L].[C].[O].[N]. berkata...

pergh... bini org pun lu maw rembat ka.. pe la lu ni der.. cri single nyew r der....

Berd berkata...

hahaha.

celaka kesian. itu lah kau

mula -mula jumpa tny la teros. bini sapa?


kehkehkeh


wooohhoooo!

daisy berkata...

kahhhhhhhhh
melepas la ko..
hu..hu..

Fina Fento berkata...

ahaks~ kecundang sebelum berjuang :P

Nur AtiEtin berkata...

hahahahahhahahaha..dlm hati ade taman..tp bunga dlm taman ade bapak kumbang..hahaha..

crazy_labelle berkata...

haha... hancur hati... mengenang dikau...

Penulis 2b berkata...

bini no 2 plak tu.
naseb lu cover lagi hajat.
kalau trus ke niat.. :P

little ain berkata...

hahahahahaha^^ kesian ar bro. cuba lagi yang lain ek. :)

sophie berkata...

Jangan rampas bini org..=)

Stargone berkata...

Itu ker gambar awek kaunter tu? tapi apsal tak nampak pun tali bra kaler itam tu? hahaha!

S.I.T.I berkata...

hahahaha lawok lawok!
:p

reen_sofee berkata...

ko kongsi perut ngan awek tuh ke bro??
hahah

GhOsToNe berkata...

hahah!
sabar je lew!

hiro berkata...

Stargone--sbb time ne tima orang nak p myang jumaat..keh3..s0pan.

sopie---mmg kite xkcu..makwe orang kite xpndng...hii

sofee--ada bonding...hii

hiro berkata...

berd--baik sifu. gua nk tnya...bini sapa..ada harapan amik jd laki x? time knal tue.

.::cik kutip::. berkata...

bro,tak elok kasi runtuh masjid..:)

hiro berkata...

gua dh xkacau..dh minta dihantar ke Kanada..hi

DALILA MISMAN berkata...

ngeh..ngeh..ngeh..yang cun dah jadi bini orang rupanya..

hiro berkata...

mmg xkacau..serius!!

redplasticbag berkata...

hik hik hik
bini org pun layann

Linglung berkata...

mmg padu lu kena! keh keh keh

Ayue Aishah berkata...

hahahaha......
kalakar lah crite ni bro! huhu..
kisah benar ke ni..??
hehe.

izaFiza berkata...

nsb bek dpt mkn nsi goreng pataya ..lo mkn penampar cmne..hehe..

hiro berkata...

ayue--ada tokok tambah..kire xleh jadikan sejarah la..fakta xda..kui3

fiza--tu la pasal..igt nk mntak tukar kolej dekat U.K.

Huda berkata...

haha

seb bek tanye ngan sopan santun

kalo tak naya kene pianggg

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ berkata...

nak makwe cun jer....makwe gebu tak mo ker?


kekekkekeke

s h e e berkata...

kes2...melepasla hiro...hakhak...cunla makwe kaunter tuh...

si[jari] telunjuk berkata...

haha..lupekanlah hasrat hatimu hiro...

Nurul Harun berkata...

hahahahaha kahkahkah..hanya mampu ketawa :P

sweeTSour berkata...

kahkahkah.gelak guling2...
seb baek ley cover lg..kalo x, mmg betol2 kena tkr kolej r...

Athirah Ibrahim berkata...

ahahaahha ciz ciz ciz. gila sengal. LOL. dah dah. cari awek lain plak. :P

TTT berkata...

eh ingat auntie tadi..kui3~
weeeeeeeeeeeeeee

hiro berkata...

trah---hehe..xmkn ubt pencegah sengal lagi.


ttt--hehe,,kalu auntie letak gmbr kt fesbuk, mmg gua amik gmbr tu gnti gmbr ats..keh3.

.sweet-ants. berkata...

ngahhahaha
guling2 gua gelak...
nsb baik lu x luah prasaan lg kt awek tu klu
x kne siku ngan laki dia =))

DarkCaspian™ berkata...

hahaha,,,apa boleh buat..dah nasib badann...

hiro berkata...

sweet--uitt..jgn..nnt jatuh katil..hii

dark--sob5...pinjam bahu ko boleh..? kah6.

Meera berkata...

u!! haha :D pdn muke.