Zaman Dahulu

Gua rasa rakyat zaman dahulu sangat harmoni dan aman sentosa hidupnya. Burung berkicauan manja, pokok menghijau bersama haiwan ternakan yang gembira berkejaran bergurau mesra. Gua pikir masa zaman abah gua muda tak ada lagi fesbuk. Kalu ada time tu, mesti banyak group kat fesbuk itu menjadi tarikan.

Antaranya, Geng suka pergi melastik burung, Geng suka main pondok-pondok atau Geng suka main sembunyi-sembunyi. Kalu tuk fans pula, Kami Peminat Tok Aji Deraman. Tok Aji Deraman tu ustaz ajar orang mengaji. Kui Kui Kui. Abah gua banyak pesan, cabaran masa kini tak macam sekarang. Gua rasa dulu tak ada cabaran teh tarik, cabaran mengumpul plastik kopi, dan cabaran memancing.

Gua rasa jika dulu dah ada YM, senang la mak gua tanya mak-mak kepada kawan gua kat mana gua. Hari minggu gua kalu tak lapar tak ingat nak balik rumah. Kui Kui Kui. Kat fesbuk pun senang nak berpersatuan. Tak payah kuar malam pergi balai raya suruh gua teman.

18 ulasan:

Miss ... berkata...

wakaka dunia mmg kt ujung jari je skang..ko nk guna ke x je masalahnyer hehe

adrinaqamarina berkata...

naseb ah dulu ta de fb kan...
huhu~

hiro berkata...

kui3..betul tu miss..tp betul ke lu ne miss ke dh madam..hehe

hiro berkata...

adrina---betul2..skan jodoh kt fb..hehe

Fatin Fatihah berkata...

hahaa.. den dulu pown penah jd budak kampung gak.. best lorh.. rindu zaman tue

sAsyA berkata...

cabaran masa kini x macm sekarang..?
oooo mcm 2..:D

hiro berkata...

faten---best2..time raya masyukk

sasya---baru bangun ke..haha.kita kene kuat...cabaran sekarang mencabar.

sAsyA berkata...

xpe tdo ptg amek berkat hahahaha

MissXYZ berkata...

erm... blog cantik dan kemas. tema blog pon ok.... teruskan menulis dgn hasil tgn sendiri itu yg terbaik... =)

hiro berkata...

sasya---berkat dalam kebahgiaan..amalan mulia..

missxyz123--wah..bgus kata2 perangsang tue..go go go hiro.

sAsyA berkata...

amalan mulia wajib diteruskan ngee~~

Frodo Baggins berkata...

hahahhahaha

mak mak dedulu ...
cari dari tingkap ke tingkap.
ahahahha


((FB ~ geng skodeng anak ustaz deraman pown best gak!))


>>____<<

Miss ... berkata...

hoi aku miss arr klu dah madam kang aku tuko nama wakaka :P

╚► capital S hana ◄╗ berkata...

hahaha .
dnie mmg dihujung jari tp mnusie smkin mls n bontot smakin mmbesar hahaha

hiro berkata...

frado---betul tue..nk ngorat kne rajin p ngajie..heeh


miss--pas kawen xleh toye2 ek..

hana---thumbs up..

Syafiq Kadiran berkata...

tu pasal orang zaman skunk banyak yg gemok2...sume melepek kat umah je...

sweeTSour berkata...

itu lah harga kemajuan..ada baek dan ade buruknya

hiro berkata...

syafiq---pekene pes sedap ne.


sweet---aip2..betul2