Makwe SPM

Gua bukan nak layan sangat makwe bawah umur ni, tapi sebab dia tu kawan kepada member gua, gua layan la juga. Tah cam mana dia tambah kawan YM gua, guna khidmat yellow pages agaknya. Dia tambah kawan YM gua petang tu, malamnya.

BUZZ.

Gua dibuzz, nasib baik gua bermood suam-suam langit ketika itu. Kalu tak memang gua buzz dia balik. Gua cuba la kenal-kenal. Dia cakap dia tengah tunggu keputusan SPM. Bosan cuti 3 bulan tak tahu buat apa. Amik lesen kereta tak mahu.

Gua tanya la dia dapat berapa pekse percubaan. Terbeliak mata gua tengok makwe taip "9a ja" took 10 subject tp score 9 je. Mummy dia bagi makan apa la. Kalu mummy TTT gua syak mesti bagi bijiran nestum pagi-pagi. Sebab TTT pandai lagi dari gua. Kui Kui Kui. Berbalik pada makwe SPM ne.

Mummy dia suh dia amik farmasi tapi dia minat dalam bidang cikgu. Suka mengajar katanya. Gua cuba la bagi nasihat, baik pilih yang dia minat, sebab nak belajar tuk jangka masa yang lama tuh. Nanti pilih yang mummy suruh. Tak boleh bawa pula. Kui Kui Kui. Betul ke gua bagi nasihat ne pun gua tak yakin. Tapi gua kena tunjuk gua ne dah matang. Dia setuju juga dengan gua. Gua senyum riang. Ayat terakhir dia.

ayna: tq..i want sleep now..tomorrow we chating again. C u.
ayna : bubbye.

Gua buka kamus tengok perkataan dia tulis tu. Kui Kui Kui.

22 ulasan:

nourul berkata...

"9A ja"..
bunyi mcm ckit je kn..
hebat la makwe SPM ni..
heheee..

hiro berkata...

hii..time gua kecik, susah nk dgr 9A..skran dh biasa..hii

tot tot kecik berkata...

salam..
apo kobondo yg dipost ni cek..?
stu hape xfhm cz kuar symbol2..huhu cane nk bca..??

hiro berkata...

eh..gne google crome? jap nak baiki.. skan dh leh bc?

TTT berkata...

amboi3 kat cni pon nak mengata TTT ek..
cubit kang nak?
byknye makwe hiroo..ish3

ayue berkata...

wahh . ade awex brmnat n hiro eh ? HAHA ;DD

hiro berkata...

TTT-- Promote bakal ibu muda..kekeke..tp betul kn. mkn coco cruch ye..anak suka, mummy percaya.

ayue---eh2..sje nk ilang bosan die je..mane kite layak ngn dak pandai..ekeeke.

Miss ... berkata...

ko boleh guna google translate je x pyh pakai kamus wakaka

/Dayah//Nurul/ berkata...

tgk kamus mana tuh, wahh makwe spm bijak hiro ngorat lahh

daisy berkata...

Terbaeeek!!

hiro berkata...

miss--hehe..xterpikiq lak..kui3

nurul---hehe,english-somalia


daisy---tq2.. keep bc. ehhe

tot tot kecik berkata...

pnggune google chrome dtg ag..
bru boleh bca crite di ats..
fulamak, dpt awek 9a..teruja tu..
huhu..igt dak pndai2 ni xreti men buzz org..
hik hik hik..

hiro berkata...

kecik---asal dr kg!!! hehe..bgus la dpt bc..tq2.

BalqisShafiqa berkata...

die bagus tu, 9A! :p

hiro berkata...

hehe..balqis pun sme pandai kn..

Yatre Hayati berkata...

wah wah..aku suka ayat yang last...bukak kamus..hahahah

hiro berkata...

hehe..tq2 yati.sje nk bg kick..huhu.

m!sZ a!eN berkata...

fuhh 9a..mmg best la result aweks ni..

hiro berkata...

hiii...u tu..pling koman 10 kn..

jaa sweets berkata...

hehe.....
awek spm lu kebas jugak..
kui kui kui..
like the way u laugh :P

hiro berkata...

jaa naa raaa---tengss..u blog lawa juge.

zarratasnym berkata...

ayna. aweks spm. haha. ;)