Sangap


Remaja kurang penghayatan mengikuti perlumbaan F1- Micheal Angelo



Gua Sangappppppppppppp...

Amacam? Kalau gua laung macam ini dekat orang ramai. Contohnya dalam dewan kuliah ataupun dekat bazar Ramadhan. Mungkin orang akan pandang gua semacam kan. Berbisik sesama sendiri sambil menelefon pasukan pencegah kegilaan.

Mungkin ramai anggap sangap itu berkait dengan perkara yang tak elok. Biasanya kalau gua cakap. "Gua sangap ne". Ramai makwe jeling-jeling semacam. Gua rasa maksud sangap bukan apa yang kita fikirkan. Contoh:

Si Polan A: Gua sangap mahu mandi sambil main sabun.

Remaja B: Gua sangap tengok makwe kereta Myvi kaler silver je. Myvi kaler merah, kuning dan warna mencetus gelora nafsu gua tak berminat.

Bekas penagih C: Gua sangap mahu solat berjemaah. Tak sabar nak tunggu masuk waktu. Oh... indahnya.

Si D: I mengantok la U. Sangap sangat. Jangan kacau leh tak?


Ramai member gua kata sangap tu bermaksud gersang tahap gaban sebab kesunyian. Tak ada tempat nak bermanja. Maksud lain, sangap ni menguap atau mengantuk. Tapi mengikut daripada Legenda Laksamana Sunan, Sangap itu adalah nama kepada pedang Raja Hardiawan. Putera tunggal kepada pemerintah pada masa dahulu kala.

Gua rasa, mahu perjuangkan maksud sangap yang sebenarnya. Biar maksud sangap setaraf sama dengan hormati, baik hati, menawan, sedap dan peluk.

Ada mahu ikut?? Keh Keh Keh.



62 ulasan:

ape2 jer berkata...

sangap nk tido je aku ni huwarghhh jom kah34

reen_sofee berkata...

laksamana sunan?
ko baca ke?
huhuuhhu
lee sangap tuh bengap lee aku panggil!

Amir Syahir berkata...

miss--keh2..tido pas bbke..sedap tu..haha




reen--keh2..asyik duk tgok ko tulis sunan2..keh2.

ana berkata...

br tau sangap tu nama pedang...huhuhu

eqacashperlala berkata...

saya sangap nak baca blog anda setiap hari. ahaha!

Penulis Setia berkata...

sangap = mengantok

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

sangap tu bengap ker??

hakhak

Unknown berkata...

aku hari2 sangap oh
>______<

ain fathihah berkata...

saya sangap. mau tidur. jom.

NAZ berkata...

semua orang anda benda sangap haha

Sofia Nin berkata...

MARI PERJUANGKAN BAHASA!

terlebih hyper pula.

Unknown berkata...

kan...tunang aku ckp sangap tuh ngantok

tp kwn aku ckp sangap neh cm gian kn somthin...or...gersang...



oit..lu pown baca itu buku...besh giler kannnnnn

Berd berkata...

Gua sangap tengok angka 9 kat jam tu.

Awanama berkata...

gua sangap lu la. ha jangan fikir bebukan!

Amir Syahir berkata...

jgn fikir bebukan. sangap tu pun perkataan juga..kena jaga hatinya..hee.

Akulah Aqilah Itu berkata...

sangaaaaaaaaapppp! =P

MOFASAD berkata...

Gua sangap tengok angka 69

hanis berkata...

blur laa...huuu

Siti Nur Aminah berkata...

org jhor ckp ngtuk sangap..

Awanama berkata...

oh. baru aku tau apa maksud sebenar sangap ni. hehehe... xD

adrinaqamarina berkata...

sangap jugak ne! haha.

Shoujiroh berkata...

ah ah ah..
sangapnye...
haha~

Awanama berkata...

kalo aku ckap sangap gile kt kawan aku,sambil wt mata kuyu..agak2 diorg nk kawan lagi dak ngn aku?

Leplep berkata...

dasar puaka..sume benda nak sangap..

ApekxHensem™ berkata...

pe da sangap hee

Amir Syahir berkata...

fatin...jgn buat dkt kwn laki.;padah nanti..ahaaa

Vanilla Popsicle berkata...

bagi aku sangap tu menguap.

Unknown berkata...

sangap le tersangat sangap ler..sesangap2 yg boleh itu ngantuk ohhh

|.a.r.i.e.z.a.| berkata...

hahaha sangap... aku lah si sangap itu! hahahha

hamzah ian berkata...

har ahr har...

little ain berkata...

Legenda Laksamana Sunan

betol ke? mane dapat sumber ni? I need to know.

Amir Syahir berkata...

little ain...lu jangan caya sangat kt gua..heeee.. tp tnye reen sofea..dia tw. sal laksmana tu.

Ann berkata...

boleh2..ko de tokoh jd pejuang bahasa..

Aujinz berkata...

hahahhaha..

gua pun sangap nie.. gaji lom masyuk.. :D

Syifa Alshah (wutwut) berkata...

tersangap di malam hari.. huarghh~

emirhasnan berkata...

Sangap makan hati.

hamzah ian berkata...

woi... hahaha

-li.zue- berkata...

baca entry ni, buat gua sangap 118 kali.

haa.amcam?

ahahahaa. X)

::cdot the dot:: berkata...

yg penting gua tau...

lu sangap kat gua!!

emak. bukan penari tiang berkata...

hiro sangap kat aku dot, tapi aku tak sangap kat dia...

tu pasai dia delete aku dari link dia , kan hiro, kan?

.::WaNiE::. berkata...

sangap mengantuk kan?

hahahaha

ape2 jelah

aku menggunakan sangap utk ngantuk

guna sangap utk boring

hahaha apa2 ye janji sedap didengar

syahira ariff berkata...

aku sangap nak beribadah
boleh tak?

Mat Sentap berkata...

gua sangap nk tgk lelaki hensem mcm uncle hiro je..hehehe

- G C - berkata...

gua sangap masa kat tempat kerja. sangap betui. rasa nak terajang je komputer depan gua nih.

john bert berkata...

bergantung pd org yg guna. klu mcm lu, kopem2 la sangap sex. haha

K2r~90 berkata...

huk aloh .. cam tu plak pe2 je lah.. aq malas nk pjungkan hoho00

Duniakuabstrak berkata...

aku sangap nk makan ikan keli gulai, da lama tak makan

aku sangap nk jalan2, da lama takde masa free

aku sangap nak garu, tak lama tak garu puas2

aku sangap!!

aku sangap!!

XYZ berkata...

sanagap lps bace cite ni... ok ayt tu? huhu

Burung Hantu berkata...

ye ke?

sangap hanya ada satu maksud dalam kamus saya.

Ia seerti dengan menguap. :)

.:: yUki a.k.a f@Ra ::. berkata...

ooo..sangap de byk maksud rupenye..

bute bahae la ak ni rupenye!!
hhahaha

Lady SharpShouter berkata...

mcm blaja sejarah.huhu

✿ fatin hamraa ✿ berkata...

kalu org johor ckp,
sangap tu means menguap..
tp kalu negeri laen slalu salah anggap maksud sangap tuh..isk isk..hahaha =]

Syida Shu berkata...

haha u kena buat kempen ni haha

Awanama berkata...

aku sangap duit raya nih...

Delle. berkata...

wahlahweh...guap um sangap lahhhh. HAHA

Delle. berkata...

wahlahweh...guap um sangap lahhhh. HAHA

Aly berkata...

sangap nak makan cendawan goreng bley tak?

Verdict berkata...

kalau ikot teori hormat lu tu..
jap bia aku lau kuat2 jap..




GUA SANGAP SAMA LU.....!!!!



heyy..

pelik bebenor dah bunyi nye..




haisy..

Verdict berkata...

kalau ikot teori hormat lu tu..
jap bia aku lau kuat2 jap..




GUA SANGAP SAMA LU.....!!!!



heyy..

pelik bebenor dah bunyi nye..




haisy..

mira_nas berkata...

orng sekarang ske2 hati 'memodenkan bahasa'
ntah ape2 la jadi dah maksud sangap..haha

Nekmo berkata...

ahahahahahahahaha

網路校園美女寫真 berkata...

夫妻做愛a片直播
免費a片下載無碼
線上免費試看短片a片
免費a片AV女優
免費無碼a片
a片免費試看
免費a片下載
色女a片群
情色a片
免費a片