Cerita Tersembunyi Cinta Limau Mandarin



Untuk lebih berkesan di petang raya cina ini, adalah molek kalian baca yang ini dulu... Cinta Limau Mandarin.

***

Dia tak tahu yang saya sangat sayangkan dia. Sangat-sangat.

Saya masih ingat lagi kenangan Wong Chep Pit datang buat onar dekat gerai saya. Dia sanggup lebam biji mata akibat pertahankan gerai limau tu daripada geng Wong Chep Pit. Wong Chep Pit ni memang kutu bagi kaum cina. Jahatnya usah di ragui.

"Insan yang cemerlang... datang daripada hati yang berani. Jiwa yang berpendekar," katanya. Saya masih ingat lagi. Berani betul dia.

Tapi...

Sampai bila saya harus menunggu. Sampai kapan? Menunggu sampai limau mandarin berbulu? Limau mandarin berduri mahupun ada ekor macam arnab milik Ica?

Dia tak pernah cakap yang dia cintakan saya. Sungguh. Saya tak tipu.

Kalau 'Saya Suka Awak' tu pernah la. Itu pun ketika mahu mempergunakan saya. Aishhh. Kalian jangan fikir dia suka ambil kesempatan. Dia jujur orangnya. Adalah sekali dia paw duit saya untuk beli burger. Tapi saya tak kisah. Saya sayang sangat dia di kala itu.

Setakat suka je? Kambing pun dia suka. Seperti katanya..

"Saya suka kambing Pak Meon tu. Nanti raya korban nak angkat satu. Bukan apa, senang nak cari urat merih. Senang nak sembelih"

Saya ni perempuan. Perempuan. Tak kan saya nak beritahu dia dulu yang saya cinta dia. Apa pulak makcik-makcik kata. Apa itu peribahasa Melayu yang di cina kan, ibarat angpaw mencari duit.

Akhirnya... saya yakin. saya pasrah dan saya terima.

Saya terima Ravi. Muka Ravi sama macam si dia. Yang pernah mencuri hatiku. Sungguh. Demi Persatuan Cinta Sedunia, saya sangat cinta dia sampai hari ini!!!

Jujur Ikhlas dan Benar.
Sui Lin

Pengajaran:

@Lelaki... kalau cinta sesorang tu, kabor la awal-awal. Kalau melepas, apa cer?

Tapi kalau perempuan bilang dulu dia cintakan lelaki... memang gua salute kencang-kencang weiii.


SukaNeka:
Tengs Dear. Saya ada semangat menulis kembali. Huhu.


38 ulasan:

misz molecule berkata...

lelaki yg stie..



malu la sket nk amek port awl2 dlu..

dah mlepas bru nk mnyesal...

MATAHARI berkata...

peh. apabila internet egypt kembali hidup.

little ain berkata...

no way! girls, dont u ever dare to confront first.

call me old fashion, tp org still dok setuju kalo girls confess dulu. malu!!!

eszol raar berkata...

aweklu selamat?

Tin Tuna berkata...

haha, lawak lawak.! xD

A.s.t.i.n.a berkata...

Dia suka cina.. India tu suka dier? then Dia terima India tu...? ok saya saangat paham..

huahuahua goleng2 jugak gelak..

cik 18 berkata...

sapelah lelaki yg nak propose aku dengan tak malunyer..hurmm...aku tunggu nehh

King Of Single berkata...

sampai bile laa aku xkan cakap dulu.hahaha...maluu wehh

FIFIEY LYCHEE MARATION berkata...

apabila hiro mula bercerita, sy click dan terus membca. Macam baca buku sejarah tamadun dunia yang gah ditatap penuh rapi. hahahaha

ikha berkata...

laki & pmpn sma2x kna bg signal..klu x, ssma2x la melepas..:)

Dyna Yvonne berkata...

fuhh.separuh nyawa kamu dah kembali.padu la hiro.hee

gua nk confes?emm.berani x eh.haha.klo da rse yakin oke je kot.heee

Poyaty berkata...

nape ravi? nape? ravi byk bulu. x sama pon dgn lelaki melayu. kahkahkah

♥CIK SHA♥ berkata...

kalau dah suke tu kabo je la kan hiro..nak malu hape..aku dulu bagi hint je kat boipren aku yg aku suke die..tak kabo tapi bagi hint..sib bek die pun suke aku..wahaha..

Siti Mashitah Saidin berkata...

'ibarat ampau mencarik dwet?"
hahahahahahha!~

JIJI YU berkata...

aku amcam n ak tau citer lanjot pasal komen ikha.

Hazirah :) berkata...

Kalau perempuan yang luah dulu, macam tak manis pulak, baik lelaki je yang luah.

Brader Chacha berkata...

assalamualaikum saudara

hiro berkata...

lu orang sanggup ke biar pujaan hati terlepas pada orang lain???

hiro berkata...

eszol--jodoh dan pertemuan di tangan-Nya..kalau dia nak kat gua..gua on..kah2

hiro berkata...

cha--walasam brader.

Brader Chacha berkata...

kemain lagi..
makan dalam ginih..

platipus berkata...

k juga

Catherine- berkata...

sila salut kencang-kenacang sama guwe sekarang juga!

;p~ pehh!

Amira Naddia berkata...

ompuan lau luahkn prasaan dlu slalunye org laki xhargai

timbe cr perigi
ikan cr kail
kambin cr pak meon

Aweyn berkata...

ppuan zaman skrg makin advanced yaw.
da xde daaa 'perigi mencari timba' :)

Akulah Aqilah Itu berkata...

ibarat angpau mencari duit.
Pergh.

Gua ingat tu sampai mati.

dyba gula-gula berkata...

kehkehkeh...

fairuzhani berkata...

keh keh kehh

Bella ♥ berkata...

hahahahaha hebak demo!

мʋтɛ ƨтσяʏтɛℓℓɛя ♥ berkata...

gua pernah try . kalau fikir balik, agak straightforward jugak gua time skolah rendah .
keh keh keh .
percayalah, gua cuma dapat senyuman sebagai balasan .

wannurfazrini berkata...

waduhh waduhhh .

beautiful_rose berkata...

huhuhu teringat kes lelaki cina yang aku suka dulu... =p

miss cendawan berkata...

saya suka awak !



taknak salute Miss ?
kehkehkeh

DuniakuAbstrak berkata...

pompuan confess duLu

dah biasa sekarang tak peLik pun

cooL what

NOOR FATIN berkata...

sapa dear ko ni? haha

tot tot kecik berkata...

salam...


tot adalah seorg perempuan..
pernah meluahkan terlebih dahulu dan juga pernah xmeluahkan langsung..


mendapat pengalaman dr kedua2 nye dan akhirnye hanya menerima takdir dan jodoh yg ditentukan..

harap2 berkekalan hingga ke akhirnye..amiin.. :)

hiro berkata...

miss--suka je tak cukup..kah2..


tot--menarikkk..hee..semoga kekal.

alexa yussida berkata...

pompuan kalo malu nk kasi taw bagi hint la..kekeke..