Pelupa Di Usia Muda


Petang itu, cuaca mendung. Awan dalam dua lagi. Mahu menangis atau berduka. Ternyata masih sebak di dada. Awan kumulus kelihatan sedang mengorat mentari yang sedang cuci muka untuk masuk tidur.

"Kalau dapat peluk-peluk sedak ni," getus gua dalam hati yang masih memandu kereta balik daripada kerja.

Hari ini gua kerja. Bini gua tak kerja. Pening kepala katanya. Entah. Bakal pembawa budak gamaknya.

Sampai rumah, gua parkir kereta di luar rumah.

Di muka pintu rumah. Bini gua menguntum senyuman. Bebola matanya yang bersinar merenung tajam tepat kena mata gua. Rambut dia yang ikal mayang di belainya lembut.

Gua tunduk malu. Pipi gua dah kemerah-merahan. Pehhh. Gua syak tak ada lain dah. Malam ni gua kena masuk tidur awal sikit. Ica kena bagi makan awal-awal. Nanti senang dia tidur awal. Kalau boleh, sekarang juga gua nak tarik tangan dia masuk bilik.

"Abang!!!!!" bini gua menjerit.

Erkkkk. Lamunan gua menghilang.

"Mana barang dapur Sayang kirim? Susu Ica mana?" lontaran suaranya membunuh anak iblis di telinga gua.

"Ohhh... susu Ica dah beli. Pagi tadi Abang tengok susu Ica cam nak habis"

"Sayur? Ayam semua? Minyak masak?"

"Errr... Sayang ada suruh beli?"

"Iyeeeee!!! Tengok hanset. Sayang mesej"

"Oh... yeke. Tapi tak masuk pun"

"Hah? Mana mungkin itu terjadi. Jap..."

***

Abang, belikan susu ica. Dah nak habis. Malam ni sayang nak masak ayam sup. Abang beli la ayam, pekakas sup, sayur sket, minyak masak dah habis abang..lagi satuuuu..

Ni hah mesej. Sayang tak sempat hantar. Lupa nak tekan 'Send'. Lepas tu cerek berbunyi. Pastu kemas-kemas dapur. Basuh baju semua. Lupa. Ingat dah hantar. Hehe. Soriii Abang.

***

Ahhh. Kalau gua masa muda lagi, darah senang ke testis, kaki dan tangan. Kaki senang naik ke dada. Gua tak kira lah, babi ke, arnab ke. lembu ke, paku pakis ke, penunu bunsen ke memang semua gua bagi penendang.

Pesen tak tekan 'send' ni memang gua cepat hangin satu badan!!!



41 ulasan:

ieka darlink berkata...

so kalau angin macam tu tak jadi masuk tido awal la ye? ahaha

.cik ieyna. berkata...

haha. rilek ah. bini lu lupa tekan send je. makan luar la jawabnya hiro.

MATAHARI berkata...

aum. haha.

hiro berkata...

gua denda dia cium pipi gua. harharhar. keh2

JIJI YU berkata...

tahan dinding je la hiro oit..

nairaariaa berkata...

haha...mmg ramai yg plupe skrg...huu~ mlm indah tanpa sup ayam~

Al berkata...

huhu..abis rosak projek mlm ni

yui92 berkata...

xpe..ksalahn kecik je tuh

Cik Jari berkata...

owh..gua makin kenal sikap lu...

DuniakuAbstrak berkata...

cet hangin konon lepas tu projek jugak..hahaha

sarah mohamad berkata...

hahaha . memang begitu lah perempuan . teeeheee

acikpurple berkata...

24 jam berangan.adoiii haha

~qiFFara~ berkata...

macam2 la bini ko ni hiro~

alepridz berkata...

haha... kalau dier suh kuar balik beli jugak mmg panas mmg panas... hehe

Akulah Aqilah Itu berkata...

oh! Sangat kiut bini andaaa! hahaha~

ishiko berkata...

oh... cik.bini, awas!!! laen kali jgn lupa tekan send~

eszol raar berkata...

gua pasti bini lu nnti lu dah kering idea nk lyan

n gua taw manusia imaginasi tggi mcm lu ni byk toc**g kan?

kan?
kan?
kan?


hahaha

Dark Half berkata...

gua saspek bini lu memang sengaja nak kasi thrill...haha

Lya Colours berkata...

haha cakap dgn bini tuh call kan senang

anooan berkata...

bawaan budak hei. salah sape? salah kau jugak kan. kehkehkeh

K2r~90 berkata...

weh x yah ah perli guwa .. terase doe

Biela Sapine berkata...

Alaa, tak jadi masuk tidur awal lah ni. Tak jadi lerr ! haishh

ch0mbi berkata...

bakal pbawa budak?

h0ho~

^^nyit2

Farhana Sahri berkata...

sabar..hihihi

beautiful_rose berkata...

hampesss.........

eqacashperlala berkata...

hahahaha!
baik punyaaaaa

HEROICzero berkata...

dia sibuk. =)

kau lebih tahu itu kan?

CGG berkata...

hahaha..
lawak seh

delarocha berkata...

byk sgt makan kepala ikan ni...

hiro berkata...

keh keh keh.

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

sian ica..sus dah la abis..apa ni hiro???byk mkn kepala ikan ke?

hiro berkata...

hehe...kurang dapatkan vitamin batin.

myssmie berkata...

hahahaha...kesian! lawak pon ada =)

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

dia nak minta hp baru kot???hik3

Woofer Storm berkata...

sbr2,kesabaran amat diperlukan disini..heheee

follow sni^^

Sca Ndx berkata...

utk syg kena lah sabar. HAHHA

hiro berkata...

heee..betul tu mi..dia nak BB..keh2

eiffel berkata...

lol~

hiro, lu dah tua...xkn cepat sgt darah sampai ke testest

Putri_Aizat berkata...

lol...

adoai...hehe...pergh...sib bini ko yg terlupa send..watnyer ko yg terlupa beli..hancus harapan...

Amiey White berkata...

sila ke bilik untuk tujuan "memberi hukuman" errr...saya masih 14 tahun x faham

ciK fLower meLawEr berkata...

hahhahahhahah ...