Surat Layang Cinta Untuk Ica


Amin Azimi Mat Rauf.

17 Febuari 2025.
2.05 Pagi.


Saya. Seperti nama di atas, ingin berkenalan dengan lebih rapat dengan anak pak cik. Maka ini saya layangkan surat sebagai tanda ikhlasnya hati saya.

Pertama saya lihat anak pak cik, Ica. Saya amat tertarik. Badannya yang sedang-sedang. Matanya redup dan kulit yang putih mulus membuat hati saya berdebar kencang.

"Ahhh. Jodoh aku mungkin" tetiba hati saya berdetak.

Cara pakai yang di jaga rapi sebijik perempuan melayu. Di arus kemodenan ini dia masih mengekalkan ciri ketimuran di samping aspek fesyen Korea yang dititik beratkan.

Saya ada motosikal Yamaha LC. Ini akan memudahkan kami keluar dating. Saya janji akan ambil dan hantar pulang dengan selamat. Pengalaman rempit saya selama 10 tahun dan tak pernah berlanggar memaksa saya riak dan angkuh. Pernah menyertai lumba dengan kawan dan saya menang. Di tempat nombor tiga.

Asal usul saya? Saya sekarang menetap di Kolompo. Ayah saya kerani dan mak saya dah tak kerja. Kira sekufu ye dak?

Saya sekarang belajar di politeknik. Ambil jurusan Mekanikal. Saya juga mahu riak disini kerana pointer saya sekarang cecah 3.00. Diploma baru. Ada rezeki saya ambil ijazah.

Saya terpegun dengan sopan santun anak pak cik yang saya jumpa di pertama kali di supermarket. Dia tengah beli coli gamaknya. Tapi saya tak intai. Saya tunggu dia di kaunter bayaran.


Okay. Itu sahaja berkenaan dengan saya. Harap pak cik terima saya seadanya jadi menantu pak cik.

Di harap pak cik dapat mesej saya di nombor di bawah.

Yang ikhlas lagi budiman,

Amin Azimi Mat Rauf.
015-21051805

***

Gua jumpa surat ni dekat cermin depan kereta gua. Celake!

Tapi dia tahu mana anak gua nama Ica? Gampang!



61 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sepul sasimi! haha gampang.

husnaradzi berkata...

celake cam gampang !

*oh oh tecarut plak* err eh tu surat wa maa . silap antar tuh . haish

Tanpa Nama berkata...

hahahaha. entri lu penghibur gua hari ini.

alexayussida berkata...

bakal menantu perangai ada sama cam bakal pak mertua tak?hehehe...camne test aritu?oki tak?

Unknown berkata...

ok lah tu...kreatip gak bakal menantu...

Amir Syahir berkata...

gua tengah berkira-kira dengan dia sekarang. dia sebijik dengan gua di zaman muda...bila dah kahwen..berubah la jadi baik cam gua. keh2..

Tanpa Nama berkata...

haish, maken tua lu hiro. dah nak dapat menantu. hahhaa

Amir Syahir berkata...

keh keh...2025..tu..

Amir Syahir berkata...

makasih matahari...haw haw haw.

wannurfazrini berkata...

kah kah ! kasi rijek ini mat wempitt . bapak riak dgn bapak mertua . hahaha

Linda Jae berkata...

like father-in-law like son-in-law...coli xpernah tinggal...adess la..

lini hasnan berkata...

sumbak sokmo entri3 die, memang lucu kelas A la. :)

eqacashperlala berkata...

perangai calon menantu kau, sebijik macam kau
hahahaha!

FIFIEY LYCHEE MARATION berkata...

bakal menantu lah niii? haha, agak2 sama kepala dengan baoak mentua jugak takk???-,-

Amir Syahir berkata...

masa ni gua dah insaf. gua dah tak sebut coli ni. gua sebut bra. baru nampak dewasa dan matang..kah2.

Scha Nazri berkata...

jauhnyaaa imaginasi abam hiroo. haha

mentega^^terbang berkata...

hakhakhak...
cancel la nak anak laki ye hiro..
dah nak dapat menantu lelaki..cukup ar..

LOL~

Mimi Dyana berkata...

Bagus, lelaki yang berani.
Ingat dulu masa ex aku nak ajak dating, ayah aku suruh call minta izin dulu. menggigil kawan tu. =,="

Mimi Dyana berkata...

Bagus, lelaki yang berani.
Ingat dulu masa ex aku nak ajak dating, ayah aku suruh call minta izin dulu. menggigil kawan tu. =,="

Amiey White berkata...

bf amiey yg buat terpikat gila , dia minta izin nak bawak kuar dari abang amiey paling otai...hahaha

jap, coli lagi =.="""
suka hiro ngan coli

HEROICzero berkata...

keh3x. gentleman lah macam neh.

Taste Of Life berkata...

17 Feb.2025 ~ Yamaha L.C kau masih semantap ica anak aku?? kahkahkahkah =p

AdilaKaman berkata...

HAHAHAHAHA..
kemain lagi surat dia.
tau-tau je dia,
bakal bapak mertua pun loyar buruk.

ingat ka hiro punya surat tuh! -,-

Shahada Fauzi berkata...

gile jujur betul bakal menantu ko ni hiro..perangai ala2 sejebon je dgn pak mentua dia aku rasa..ye dop?hahahaha...

eszol raar berkata...

layang selayang pandang

layang-layang di dlam jamban

Iena Arshad berkata...

dia stalker anak lu la tu. tu yg taw nama anak lu ica. haha. penuh nilai ketimuran ada korea sket sket anak lu.

Puteri Iqa Izyan berkata...

Ica dah besau upenye..

hoho..
dah kne ngurat lagik.. auww

Al berkata...

ade gmbr ica x?
ak nk konsider anta srt lyg gk,boleh?

saljihitam berkata...

gua sebut bra. baru nampak dewasa dan matang..kah2.

damn la ayat ni. bhahaha~

Duniakuabstrak berkata...

test duLu caLon menantu..haha

Amir Syahir berkata...

test ujian organ pembiakan dulu..haha.

Lydia Miza berkata...

aduh ica....nenek dah nak dpt cucu menantu ke?hihi

zarifahmr berkata...

ala baru nak keneng kan ica dengan anak ai megat iskandar

fz berkata...

hi Ica!

izuddinrahim berkata...

apsal tak taruk nama aku dekat surat tu? bukan nak kenenkan aku dekat ica ke? hahaha

ishiko berkata...

Hahahaa.. ade aje bende nak di gelakkn kt sini

Amir Syahir berkata...

kemba--kawe meme kene kalu demo jadi menantu..haha..cepat la anta resume..hak2.

Myra Arshad berkata...

hahaha. ica hotstuff sangat kot~ :D

A.s.t.i.n.a berkata...

menantu dan mertua boleh jd geng ketat.... dan saya rasa pemuda itu adelah salah sorang anak rakan bloggers sini yg mungkin terbaca blog ibunye.. eh ibunye?

Zana Adieyza berkata...

berani betul bakal menantu ckp besar dgn bakal mertua.. tp tu lah, maybe dia tau bakal pak mertua dia pun lebih kurang mcm dia kot.. hihihihi..

belog|amiyo berkata...

haha..bangang punye surat layang.. :P

cikpia berkata...

kasik rejek sama dia!!!!

± berkata...

pak mentua kena ajak bakal menantu merempit sekilo dua. kalau kalah rejekkk

farhana sahri berkata...

hahaah....mengarut je...

ghost berkata...

dia sudah baca lu punya blog..

dia frantic sudah sama ica..jaga-jaga.

Teja Evalea berkata...

comel ^^

Syarafina Ahmad Termizi berkata...

hahaha staillll

Tanpa Nama berkata...

dah tanya pendapat ica lum?

qwert. berkata...

hahhaaa , bakal menantu tuh slalu baca blog hiro la tuh . heheee ;)

Amir Syahir berkata...

tim--bahaya.bahaya..keh2

fiezah91 berkata...

hahaha..ada je benda buat aku gelak dgn entri ko weh

Raden berkata...

pointer 3.0 maseh d thp sederhana. teruskn usaha mnjd bkl mnantu. oo ye. beli la kereta. gadis skrg tak suke mat moto..
sekian;
pngakuan ikhlas dr bapa ica.

Amir Syahir berkata...

fiezah--kalau nak menangis apa salahnya..keh2


amira--yes.itu semoleknye.

NuSaNa NoSa 91 berkata...

ha3~ sure terus sakit jntung org tua tu time bc surat ni.. =.="

Mashe berkata...

hahahahahaha!~

Anis izyan Abd Rahman berkata...

nak meminang ica untuk anak anis bleyh ke ??
haha

dyba gula-gula berkata...

hahaha...bengong...ko terima tak ni?

Amir Syahir berkata...

anis--wahhh..berbesan kita? best..cepat sikit.keh2.



dyba--rejek..tak cukup lucah..hhaha.

Akulah Aqilah Itu berkata...

Ok, seyes lawak. Kahkahkahkah!!

Cik SCC berkata...

hahaha..
terima je la dowk laki tuh..
mane taw tibe2 selepuk duit kau dapat..
hahaha

ica..ica..

dill berkata...

hahahahahahhahaahaha!!!!


gelak tak bleh henti ni!

Miss Dill^^