Bertekak Mesra

Si dia tak sabar nak bertunang?



"Saya tumpangkan dia je. Semalam hujan kan. Tak kan nak biar dia sorang-sorang di bus stop tu?" ujar pakwe menyelamatkan diri.

"Alahhh... awak saja nak buat baik kan? Ambil hati dia? Cuba pikat dia?" balas makwe.

"Saya tak ada niat pun. Saya tak nak perkara buruk terjadi je"

"Habis kenapa tak kol saya? Beritahu saya dulu?"

"Laaa..hujan kan. Bahaya kol. Karang pape berlaku. Menangis pun tak guna. Awak ni jeles sangat kenapa?"

"Huuu... awak tu. Gatal... gatal... gatal..."

"Dah laa awak, kalau duk bertekak gini esok pun tak habis. Awak tak sayang saya ke?"

"Sayang laa... saya tak nak ada orang rampas awak je"

"Yee, tahu... saya pun tak nak orang rampas saya dari awak... okay?"

"Okay... tapi... jom pergi kedai makan..haus la bertekak tadi..hehe"

"Haaa... tahu pun haus. Jom"

***

Seperti dialog di atas, setiap pasangan tu tak akan lari daripada bertekak, gaduh bagai. Biasalah tu kan?


Tapi amat melampau jika satu pasangan bergaduh sampai melampaui batas. Contohnya ada yang memukul pasangannya walaupun tak ada ikatan sah. Itu sudah di dedah di media massa.

Tak lupa juga kepada golongan suka berlebih-lebih gaduh dengan menghambur kata-kata kesat.

Dalam perbualan harian pun mulut macam puaka, bila dah marah tu... tersemburlah dekat awek tanpa di sedari. Ye dak?

Contoh: sial, xabi, fukimak, lahapiu, gila, harem J, dan lain-lain.

Tak patut betei orang tersayang kena dengan hembusan perkataan tersebut kan?

Kata sayang, tak kan sayang boleh panggil awek dengan gelaran sial? Tak kacak bukan? Biasanya golongan bertestis lah perangai macam ni. Yang berdada mantap ni, biasanya sopan. Lembut dan ayu. Boleh berfikir lagi dan penyabar.

Kalau bincang elok-elok, tak ada yang kecil hati kan? Sampai rasa nak cerai bagai jika dah kahwin. Jika bertekak mesra, rasa nak bertekak hari-hari sebab boleh tengok perempuan buat muka marah tapi comel. Ahhh... tak sabar!

Jadi, ubahlah cara percakapan dan adab kita. Kita semua ni akan jadi papa/daddy/abah/ayah/mama/umi/ibu/ kepada generasi akan datang. Kalau perangai kita dah puaka, anak kita macam mana nanti?





*pesan pada diri sendiri juga.
Kalau Abang nakal, babap mulut Abang guna mulut Sayang ye? Kui Kui Kui.
#jika dah kawen nanti.


52 ulasan:

ɳυɾҽȥȥαƚყ ʝαʅαʅυԃιɳ berkata...

meh aku nak hentak ngan penyapu pale ko hiro. eh, teremo.

okeh2, kontrol ayu .

Sab Buenoo berkata...

amboi nakal.

teringin nak ada pakwe macam hiro.

*muntah

anies anessa berkata...

aww...sukanyeww itteww....hehe

khairunnisa ♥ berkata...

haha.

Bila Cik Daisy Dee Bersuara berkata...

hiro..!! aku bawu sudah wat entri pasal ko..hahahah

http://potpetpotpetcikdaisydee.blogspot.com/2011/04/bile-akal-hiro-mule-tunjanghaha.html

kalo ko free..bace la eah..!! kerjesame anda mat dihargai~~ :)

Bila Cik Daisy Dee Bersuara berkata...

btw..ayt last ko 2..memg xleh blah.!hahah

zarifahmr berkata...

abam nakai ye. bila nak kawen ni abam?

kekeke

hamzah ian berkata...

jadah apa entry cinta dua tiga menjak ni... grrr

KHRLHSYM berkata...

romantis

Fiq Vertigo berkata...

mulut ke mulut.





hamboi..




esah belom velajar cpr lagi lah hiro..





nanti aku ajar dia! ahahaa

Bila Cik Daisy Dee Bersuara berkata...

leh x aku nak mencarot kat sini????? memg macm tuttttt...hiro ko memg tutttttttt...SIAPE ICA????BEK KO CAKAP..!!!!!! tuttttt betol la..!! aku tertipu doh..!! memg slenge gilewww!!!! dah la..pasni aku xnak caye ag kat ko..hahahahha buek maluuuu teman jew~~~hahahaha

seb bek de yg menegur..beb!! mane nak letak muke yg cantik ni???malu lor...hahahah *kesulitan amat dikesali.... :)

Bila Cik Daisy Dee Bersuara berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
vampire's lovex berkata...

wow !!





teruja..






dahaga~

- koroe - berkata...

kalau saya ada awek,



mesti awek saya tu bukan pesen yang suka bertekak.



kehkeh

Simpleblanklife berkata...

hei kopi! aku nak komen, tapi xde idea. xpelah.

Raihana Izzati berkata...

ok. entry ni kasi up saham lagi.

up lagi.up lagi.

*sarkastik.

Huda Luna berkata...

*gosok mata*


hiro ke ni?

blog-tips-kurus berkata...

CEPAT!! cepat nikah!! :-)

Aujinz berkata...

Owh.. nasib baik aku tergolong dalam golongan yang berdada bidang yang cool..


koh koh koh

+d.O.Y.A.h+ berkata...

kelas abam hiro.

Baby Cute berkata...

aku suka ayat last tu

- elina - berkata...

org becinta mmg mcm ni

keh keh .

.:: yUki a.k.a f@Ra ::. berkata...

nape ntah 2 3 menjek ni sume entry memperingati kaum bertestis???

hehehe

elok jugak! kasi sedar sikit~~

beautiful_rose berkata...

hai abg hiro...boleh i ngorat u? =p

beautiful_rose berkata...

hai abg hiro...boleh i ngorat u? =p

saljihitam berkata...

ni lebih kepada nak ajar pernafasan dari mulut ke mulut je nih. kalau mencarut je bagi je sedas dua. mesti senyap. boleh tak abang hiro sayang ?

hakhakhak !

yuyu lar berkata...

hi hiro

lavender harum wangi berkata...

gaduh ada gusti2 baru romantik~ >.<

Dark Half berkata...

tgh dia dok pong pang pong pang tu, buat2 pengsan. kalau bernasib baik, bleh dapat CPR sepam. keh3

.cik ieyna. berkata...

tergelak aku bc pesanan pada diri sendiri tuuu.

ch0mbi berkata...

>beramas mesra<

heh?

nyit2^^

Republic Aku berkata...

saat bercinta ,ada macam-macam...

Amna.Qadeeja berkata...

haha bertekak mesra ye inchik hiro?
kelakar.

ghost writer berkata...

sebahagian dari mereka-mereka...

aku terkecuali...

Nur berkata...

tba2 rasa entri nih sgt bagus sbb takde unsur2 kekotoran sikit..haha...

Faezah Hannah Al Baj berkata...

hahahaha~ hiro..hiro.. :)

DuniakuAbstrak berkata...

bertekak

bertekak

bertekak

yg penting jgn hilang sayang

hentakbelipat berkata...

hahaha...kdg2 mcm mmbe aku same2 ganas pasangan ni..kala gaduh tu dah macam wrestling ak tgk..t lepas tu senyum balik...tp dg kata kesat utk perempuan sungguh tk menghormati kan..

Bella ♥ berkata...

hehhe

nice one. :D

♥GAdiSMeRaHJaMbU♥ berkata...

like dis entry!
sy pun selalu gadoh dengan die.
at last sy suruh dia pujuk, ok la.
teheeee :D

Kays berkata...

betul2. xabi, iniesta, messi, pedro. apa lah diorang ni mencarut2.

LittleGurl berkata...

tak suke lau dengar ade couple guna ayat2 kasar. memang cara ckp macam melampau kot. tu blom kawen lagi. dah guna ayat2 macam tu. dah kawen nanti tatau la. konon mesra la kan. mesra hape macam tuh. macam kena maki hamun je. eee. tak sanggup la! T_T

p/s: budi bahasa kan budaya kite. bahasa menunjukkan peribadi yg mulia ;)

BLADE EDGE berkata...

Assalamualaikum...

hehehe..citer bab2 nakal utk org2 yg dah kawin..syok pulak bacanya ;-D

happy blogging :-)


regards,
BLADE EDGE

| Larasephia | berkata...

macam kena penampaq pulak rasanya
T__T

d_LA berkata...

kdg2 aku terlampau cool org kata aku xde perasaan pulak..haha

erysweetie berkata...

err...tapi aku tak reti la bile majuk mudah dipujuk dengan cepat.. aku kalau majuk kompem lame..

tia berkata...

paseipa mcm mengajing ni? kehkeh.

tak sabaawwwnyeeww ittew nak babab mulott abanggggggg!



okbai!

gglit berkata...

kemain tau, nk babap pakai mulut xDDD

Tuan Din berkata...

kalu time bercinta dah asyik bertekak & naik tangan... lupakanlah niat nak kawin tu... tak kiralah laki ker perempuan...

Siti Mashitah Saidin berkata...

hahahaha... gatal jugak si hiro nih.. x pa, da kawen, sumanya halal...

* ada member sy sowg, siap bf dia cekek leher dia bila gado... sampai sesak nafas dia... bila gadoh, takot gila... bila da baik2 bukan main mama papa... kah kah kah

My Aisy berkata...

yup...setuju...aku pun tak faham...dah klu ko sayang org tu...nape nak caci maki dia...cam besar sangat lak salah dia tuh...em...n slalu yg wat sume laki...

eh hiro...naper sejak menjak nih asyik backup pompuan jek...

kata kila berkata...

ooooooo