Membebebebebel




Perempuan ni sering dilabel kaki bebel. Tak kira la, mak kita ke, nenek, kakak, isteri ke kucing betina pun kadang-kadang membebel juga dekat laki dia. Hue Hue Hue.

Biasanya, apa yang di bebel oleh golongan mereka ada moleknya. Semuanya untuk nasihat. Kita yang lelaki ni memang selekeh. Dah biasa hidup selamber.

Minum kopi misalnya. Cawan tu esok-esok boleh basuh. Perempuan ni. Kalau nampak cawan merata mula la mulakan sesi kaunseling dan tatacara.

Buang baju dalam baldi nak basuh tapi tak masuk dalam baldi dah kira okay dah. Tapi bagi perempuan itu boleh menyelerakkan dan tidak menyelerakan pandangan.

Kalau dah kahwin, pehhh..tunggu je la. Kena bebel sebab selerak bilik.

Bukan apa, penat juga si isteri dan kaum hawa nak kena kutip tu. Dah jadi tabiat lelaki. Nak wat camne, ye dak?


Jangan pula ketika mereka bebel kita marah pula pada mereka. Tangani dengan sifat jejaka dan mengekalkan ciri kacak kita. Contohnya;


Jap Sayang, Abang nak pergi beli kuaci. Sedak juga dengar Sayang bebel sambil makan kuaci ni.

Esok jelah Ayang bebel, hari ini rasa tak feel la nak dengar. Spirit mendengar down sikit.

Ica nanti besar, Ica kena bebel macam mama taw. Baru cantik macam mama. Hehe.


Jangan nak marah mereka. Kalau mereka membebel, kita mendengar. Diam dan angguk je. Sedak tahu tengok bibir dia bergerak kencang. Haha. Err. itu kalau isteri lu orang la. Kalau mak lu orang, tunduk je la.


Mereka gemar membebel sebab banyak lemak di bahagian dada, punggung dan mulut gamaknya. Keh Keh Keh.

Akhir kata, mereka sungguh istimewa! Hehe.


49 ulasan:

Nurfazilah Cipa berkata...

hmboi,,sound nmpk..haaa~:p

NAJ HEBAT berkata...

oww

MDS berkata...

ada kena mengena ye membebel dgn lemak kat badan?

kalau gitu aku kurang bebel lah sebab aku kurus?

LOL!

anies anessa berkata...

membebel dgn lemak di bdan??kalo aku,lg berat nk bercakap..muahahaha

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

erkk sejak lemak ummi bertambah ni..ummi tak larat lak nak bebel ni hiro..hahaha.kurang tenaga kot?

idAti mALek berkata...

aku x suke bebel..kire aku x cntik la neyh..hahaha

adrinaqamarina berkata...

kerana diriku begitu berharga~ *tetibee

ada kawan kte, terbalik pulak.. ayah dye yang suka membebel. hehe.

tetiba teringat semanis kurma hari tu, tajuk dye kaki leter.

:D

syila may berkata...

setepek kena kt muka..
direct punya..
hahaha
mintak2 jgn en bf bace kang dia praktik lak..
mencik tw kalo dia tak dengar kita bebel..

LaDy Of MaRs berkata...

Mereka gemar membebel sebab banyak lemak di bahagian dada, punggung dan mulut gamaknya. Keh Keh Keh ------> that's so untrue! aku x banyak lemak tapi kuat bebel jugak. Tapi ex-bf aku suka dgr aku bebel² dia yang bebal tuh Hehh.

Akhir kata, mereka sungguh istimewa! Hehe ----> this one is so damn true. Hahaha. mmg kami spesel pon... tQ!

dylli berkata...

'Mereka gemar membebel sebab banyak lemak di bahagian dada, punggung dan mulut gamaknya. Keh Keh Keh.'

konklusi ni,
memang tak boleh blah.
adoi.
mana ada lah.
HAHAHAHA..

hiro berkata...

keh keh keh..gua lipat la pasal tu..mana gua tahu..hehe.

cikpia berkata...

apa kaitan bebel ngan lemak?

JIJI YU berkata...

membebel itu comel

hiro berkata...

cik pia--dogengan Pak Pandir dlu.hheee

kembatolo™ berkata...

Pompuan comel bila membebel kan? HAHAHA !

saljihitam berkata...

tapi okay what. kira ada yang prihatin. tanda dia sayang kat lu. nanti dia dah takde kat muka bumi ni sure lu rindu gila kat dia. agagaga~

Miss Dill berkata...

bebelan itu sedak ok :)

Miss Dill^^

DuniakuAbstrak berkata...

bebelan itu irama rap dari wanita

Anisa Hang Tuah berkata...

bahagian berlemak tu ade kaitan dgn bebel2 keee

.:: yUki a.k.a f@Ra ::. berkata...

ak rase..klo xde sbb..xdenye pompuan ni saje2 nk buang air liur p mbebel x tentu pasal..


so..xnk dgr leteran..buat pangai tu leklok sikit yer!!



*0*

ama berkata...

mencecehmencecehmenceceh

- elina - berkata...

*angguk angguk

dyba gula-gula berkata...

hahahahaha!!!

eszol raar berkata...

nak buat cmne bang

dah dorg tertekan sbb byk sgt lemak dorg

so kita pon naik lemak la sampai kne bebel

hue hue hue

beautiful_rose berkata...

kire ok la tu die membebel...sekurang2 nye lu tau die tak bisu.

umira berkata...

haha. perempuan rajin mengemas. lelaki rajin menyepah. kalau tak ada lelaki yang suka menyepahkan, isteri nak kemas apa kan. ye dak? hahah. :P

putri noor syamimi berkata...

menchechechechechehceheche

K2r~90 berkata...

weh nnty mesti ko windo gok pade bebelan y pernah singgah kt tingge ko wahai hiro.. mcm guwa sekarang neh T______T

Patu berkata...

ape la kaitan lemak ngan bebel tu. haha

geeds berkata...

nasib baik akhir kata ckp kami sungguh istimewa with and exclamation mark. tak jadi nk membebel. haha. :p

peGuaM_BiSaYa berkata...

lawalahh!!!

hiro berkata...

betul betul..makin comel bila membebel..keh2

Bila Cik Daisy Dee Bersuara berkata...

http://potpetpotpetcikdaisydee.blogspot.com/ hang bukak mate beso2..pas 2,tgok blog wa..ade kne mgene x???ptot le wa tersedak smpai nak tertelan ayam kepsi..ghopenye hang dok ngate aku ye????haha hiro..pnat wa follow lu..promote lu kat membe2 wa..lu follow la i..mcm digi..hehe

wannurfazrini berkata...

mekasih atas entri memuji wanita . dah like , hehe :)

erysweetie berkata...

uh. aku tak suke bebel. aku suke bg ayat sarkastik. bg pedas sikit. =p

Huda Luna berkata...

aku membebel sampai menangis
sebab aku tak reti membebel

HEROICzero berkata...

awak nampak cantik bila marah.

sungguh.




puiiii~!

Faiz Tapit berkata...

abam hiro ni mmg schuweet sgt taw. eeei,, geram nyew!

Bella ♥ berkata...

hahahahahahhhha


:DD

ika berkata...

haha . gile . sedak dop ?

zarifahmr berkata...

mewarisi bapak den yang kuat bebel, mak lebih suka berdiam.

Republic Aku berkata...

aku rasa aku lagi banyak membebel kot...kiki

My Aisy berkata...

Contoh yang last tu aku ske nak dengar...hehe

nurkaloi berkata...

amboi bersuare !!!
bagus laa dengar suare isteri hari2
supaye sntese rindu nk dengar t hehehe

.cik ieyna. berkata...

mak gua suka membebel tapi x banyak lemak kat dada, punggung n mulut mak gua. tapi gua plak yg banyak lemak. ape kes? hahaha.

ciK fLower meLawEr berkata...

hahahah :0

!eNa PnG berkata...

membebel pun best jugak... hehehehe tak la boring :D

Fiq Vertigo berkata...

sebenarnya kau nak mengata makwe kau.


=.=''

haihh

alexa yussida berkata...

oki.fine !!