Cinta Di Kau Jauh



Hai. Salam sejahtera. Hari ini kita bincang pasal Percintaan Jarak Jauh. Haa... lu orang mesti pernah alami ya?

*cilakak punya pendahuluan. Buat malu gua je.


Bercinta jarak jauh ni sedak juga orang kabor. Manisnya ada dalam pahit. Keh Keh Keh. Jarak hanyalah ukuran. Yang penting sejauh mana lu sayangkan hubungan lu orang tu.

Bayangkan jika bercinta jarak dekat. Hari-hari jumpa, kelas sama pulak tu. Bapak tak best. Tiap hari tengok muka sama je.

Nak usha betis makwe lain pun kena kawal. Euwww. Nanti kahwin jangan cepat bosan sudah. Sebabnya dah biasa tengok, asyik makan sekali. Jalan sekali.

Saiz dada awek makin membesar pun lu orang tak perasan.

Kalau jauh;

"Err... dada Ayang makin membesar je?"

"Weee... berkat rabaan Abang. Opsss gurau je, berkat bahagia dengan Abang. Kui Kui Kui"

Haaa... nampak? Leh puji dia. Makin cantik, makin kurus, makin mantap!


Jadi, semua atas lu orang. Sayangkan hubungan tersebut atau mahu cari lain. Kalau cari lain yang dekat. Tetapi dia kena sambung belajar jauh pulak. Macam mana haa? Kalau cinta lu orang umpama piramid kononnya, mestilah kukuh. Sebab ada pelan jangka panjang sekali. Buat stok laki bini orang kabor.

Jadi, apa yang lu orang boleh buat jika sayangkan cinta murni dan sejati itu? Antaranya;


Luang Masa
Walau sejauh mana pasangan lu orang, luang masa sedikit untuk bertanya kabar, tanya sudah makan, tanya kawan dia yang cantik tu single lagi tak atau sebagainya. Jangan diam membisu. Sekarang medium perantaran atau pengganti dirikan banyak. YM, Facebook, Twitter dan lain-lain.


Jumpa
Sekali-sekala lu orang mesti berjumpa juga. Dalam setahun ke. Bukan apa, untuk memastikan pasangan lu orang sihat sejahtera. Bukan berjumpa untuk melepaskan nafsu masing-masing. Ada faham???


Memberi dan Menerima
Lu tinggal di Melaka, pasangan lu tinggal kat Kedah misalnya. Jadi apalah sangat jika berjumpa tu, saling bertukar hadiah. Si awek bagi keris tamingsari pada pakwe, dan pakwe bagi padi dari Kedah. Baru bagus!


Ruang
Walaupun jauh, lu orang kena bagi ruang juga pada pasangan. Jangan la pakwe lu orang nak keluar makan nasik pun kena hantar mesej, masuk tandas pun kena beritahu, nak usha pondan pun kena lapor. Alahhh. Biasalah tu. Tapi jangan pula ruang di berikan di gunakan untuk perkara tak baik belakang pasangan masing-masing.

Rasanya cukuplah tu. Apa-apa nanti, pakar cinta, perunding kebahagiaan dan doktor cinta akan tanpa di ruangan komen. Cepat respon!!!




"Kak, dah la letak pisau kat leher saya...saya dah siap karang entri pasal ni. Walaupun saya insan yang naif bab cinta ni, kak paksa saya jugak"

Gua di paksa buat entri ni woiii!



35 ulasan:

miss Fyqa berkata...

walaupun dipaksa akhirnya berjaya juga n3 ini disiapkan dgn jayanya kan?.

hehehe. nice!

hiro berkata...

hehe...isi tak terer sangat.

NuR 'aQiLaH berkata...

gua jugak pjj.

soklan yang 1st tu kalo gua jawap "erk, berkat doa abg.." boleh? wakaka

.cik ieyna. berkata...

peh abam hiro dah jadi dokter cinta la weh.

ENCIK TIKUS berkata...

ini kes rindu sang makwe kea woi ?

Fateen Insyirah berkata...

kehkehkeh . Hi kak Eca !

hiro berkata...

qilah--aminn..



encik tikus--gamaknya lah..keh2

liyanaziz berkata...

wah, abe hiro rindu seseorang.. jarak jauh.... penah dulu, tapi skang tidak lagi... agagagaga

hamzah ian berkata...

jadah?

Amiey White berkata...

yang penting cara pembawakan hubungan tu :)

semoga kamu tetap iman dan mencintai dia bukan sebab nafsu hiro .

sedih , bf saya juga jauh :"|

HEROICzero berkata...

biar jauh, terasa dekat. jangan dekat, terasa jauh. ye tidak?

=)

Huda Luna berkata...

nice gila
maksud dalam nak mati
tertikam tikam sesiapa je

Nur berkata...

nice da..sweet da..tapi perlu ke contoh dada tuh..haishh..mmg x leh lari sguh...hahaha...

*ada pengalaman ke?wink3

hiro berkata...

Heroic--lu memang terer!



nur--keh keh keh..pengalaman? jap nak imbas kembali..keh2

Hey Watafak berkata...

hahaha...lu terbaek bhai!ada jiwang2..

kembatolo™ berkata...

Aku nak terai lah cinta ceni. Haha

JIJI YU berkata...

ni berdasarkan pengalaman ko kan

Miss Dill berkata...

erm. pernah lalui. cube dah tips tu. tapi die pilih utk curang. huhu

Miss Dill^^

- elina - berkata...

aisehhh hiroo

AAINA berkata...

ecehh. ye lettew kena paksa tulis. hahaha

ishiko berkata...

thehhee.. patut pelik jer starting en3..

LaDy Of MaRs berkata...

biar jauh, terasa dekat. jangan dekat, terasa jauh. ye tidak? ----> ya betul betul betul.


Pernah juga PJJ ne tp last² bf curang. Huhh. Org sibuk study dia sibuk cari gf lain. Bencik. Hahah.

little ain berkata...

sengal.

*cimOt* berkata...

haishhhh..kena paksa kunon..cakap je laaaaaa lu sebenarnye ape..

dylli berkata...

HAHAHA..
sapa yang duk paksa sangat tu??

pergh.
bagi kat pakwe hadiah tamingsari.
tak leh piiiiiiii..

!eNa PnG berkata...

hahahaha gile ah.. wat kerna terpaksa :P...



bagus bagus.. wa pun nak paksa jugak la wat entri.. nanti wa fikirkan tajuk :D

Amna.Qadeeja berkata...

auww suweettlaha abg hiro nih terkesima itew taw muahaha

perghh mmg doktor cintala gua ckp kat lu ahaha..nt nk tryla bg keris taming sari keh3 ;D

melle amir berkata...

kena paksa ke? nampak macam tulus dari hati je doh

silent MONOLOGUE berkata...

haha...suke entri ini..
gua pon PJJ.
kl-kuching.
gua kl
dia kuching..
adeh seksa susah maw jumpe~

wannurfazrini berkata...

yep setuju . aku ngah alami bersama abg hori . hahaha auwwwww!

♥CIK SHA♥ berkata...

walawesssss..sudah bertukar title kah??hai doktor cinta hiro!hohoho..


jauh2 la bagus weh..takde la buat dose pegang2 tangan main2 mata..kui3..

Bella ♥ berkata...

rasa nak nagis pulak baca entry ni.

T.T

hanani ramli berkata...

jauh nye kan PJJ ni?

aku-m'sia
dia-mesir...

demm!!

hanani ramli berkata...

jauh nye kan PJJ ni?

aku-m'sia
dia-mesir...

demm!!

eMiLiYa..==)) berkata...

cinta jarak jauh..huaaaa...
mtak2 smpai kejinjang pelamin..xmo smpai tgah jln..sob3x