3P



Persahabatan-Percintaan-Permusuhan


Persahabatan

"Hai.. lama tak mesej awak. Rindu la pula saya di sini sama awak"

Percintaan

"Hai... rindu la kat baby Abang ni. Wat pe tu?"

Permusuhan

Woi babi, patung barbie aku bagi kat kau tu bila nak pulangkan? Cilake!"


Okay. Begini... sebelum masuk peringkat percintaan mesti ada peringkat persahabatan kan? Misalnya, berakhir percintaan mengapa harus ada permusuhan?

(hadam kejak)

Bersandarkan pada pernah berkawan, lu tak kan nak buka aib bekas makwe/pakwe lu bila dah putus?

Contohnya;

"Pssst... Ex aku sebenarnya tak pernah solat wehh. Harap ja bertudung. Sebenarnya dia bertudung nak tutup rambut dia bergerbang tu"

"Ex I kan. Selalu rembat sos Thai kat kentaki cawangan Abu Taib. Masa dating pun rembat juga? What the Hell!!!"

"Balak aku ni fukimak punya orang. Nak top up pun suruh aku. Nak makan nasik pun mintak duit aku. Pesen miskin!"


Rasanya cukuplah tiga ini.


Jadikan, memang lepas putus dah hilang terus persahabatan? Sampai kena mencarut bagai dekat bekas pakwe/makwe?

Sebenarnya risau juga cinta tak jadi ni, rahsia yang di jaga selama boleh terbongkar serta merta jika putus. Jadi, masa bercinta tu.. jangan buat benda tak molek la. Bahaya. Potensi dia akan khinati kita pun kena fikir juga.

Kalau semua bekas pakwe baik, masakan tidak tersebarnya gambar-gambar awek berdada pink dalam tandas, gambar makwe pakai coli baring atas katil kan? Keh Keh Keh.

Pandai-pandai la lu orang bercinta. Gua nak nasihat pun, gua mana reti sangat. Hanya ada secebis iman dan segunung harapan supaya berkawan la molek-molek.

Bukan ruginya kawan dengan bekas pakwe atau makwe. Kawan biasa-biasa apa salahnya ye dak? Sekadar dia tahu kita tak simpan dendam dan hutang apa-apa. Tak kawan pun tak apa kalau benci sesangat. Jangan kianati dia. Dedah gambar, perkara buruk bekas pasangan dah molek dah.

Bekas pakwe atau pun makwe lu orang tu... tak kan sanggup nak dedah aib dia? Ohhh... lupa dah ada kebencian dalam diri. Emmm.



50 ulasan:

JIJI YU berkata...

huuu..bile dah syg laen citer..dah benci pon laen citer..

hiro berkata...

susah susah susah.

strawberrycincau berkata...

waaa.. suka bangat entri nih.. hmmm.. guwa pilih persahabatan.. percintaan tak best.. sebab percintaan biasanye membawa pada permusuhan akhirnya.. biasenye laaa... keh3..

Liyana Aziz berkata...

thanks abe hiroo, yana simpan as nasihat.. =)

Myra Arshad (: berkata...

waaaa. sukaa entri ni wehh !!! time bercinta. peeehh.

:: cekodod :: berkata...

tengok tajuk 3p intakan mcm kurus programming tu rupanya lain isi nya..hehe

ayiehulk berkata...

baek punya!

NuR 'aQiLaH berkata...

sabar yep hiroku

selalunya persahabatan akan berakhir dengan percintaan,
percintaan taidak akan berakhir dengan persahabatan..

eh, gua ke ni?

yuyu lar berkata...

mula2 mmg la xleh nak kawan lg dgn ex..lame2 ok je tapi tak boleh nak rapat macam time kawan dlu3..keh3

lini hasnan berkata...

mencik tau bile putus cinta!

saljihitam berkata...

masa mula mula bercinta sendawa hodoh pun kata cun. dah kata sayang kan. biasa lah tu.

Sab Buenoo berkata...

kalau aku, ok je kalau nak kawan. tapi dah time meseg tetiba nak ajak ingat kenangan lama tu yang malas tu.

"kan bagus kalau kita macam dulu."
e.eh.. ntah apa2 la. kalau camtu yang mintak putus beriya dulu dah kenapa. hisyh!

vampire's lovex berkata...

time cita lain citer,dah putus citer lain lak..



apedahal dgn ex..



once ex forever ex arr. .

hiro berkata...

VL-- maksud gua, jangan buka aib bekas pasangan.. ya benar. ex forever ex.

okay?

kesian tengok gambar makwe Melayu yang awesome sebab bekas pakwe sebarkan.

faham leklok okay?

Johan "Champ" Radzi berkata...

Susah benor kalau ada yg sebarkan. KEsian jugak ye dak?

DuniakuAbstrak berkata...

bekas-bekas makwe aku boleh je aku kawan, makwe terkini je yang merajuk nanti..keh3

hiro berkata...

johan-- aah. jangan la bagi gambar posing maut.. gambar dalam tandas..keh2



ayul--lu tu kacak!

Mira Yusoff berkata...

Agak-agak , lu akan jadi ex gua tak nanti ?

Boleh gua sebarkan pasal lu .

Harhar .

hiro berkata...

nasib baik gua tak minum kopi di kala baca komen mira yusuf ni..keh2.

kalau tak sembur kena laptop.

dindingkosong berkata...

apakah perlu nak aibkan bekas pasangan...
huuuu~

khairunnisa ♥ berkata...

haha. nice ^_^

Huda Luna berkata...

macam kes member gua.
minggu ni.
haih.
tak tau ape jadi.
sedih aku.
berat kos kes deme tu.

wannurfazrini berkata...

kite bakooooo jeeee!

amare amor berkata...

ayat permusuhan tu macam cool je nak ekspres yang kita sebenarnya rindewwww

.:: yUki a.k.a f@Ra ::. berkata...

maksudnye..klo xnak permusuhan..jgn bermule dgn persahabatan!!

hahahaha



















mengimbas kenangan kecelaruan fikiran dan keserabutan minda

vampire's lovex berkata...

maksud nye,kalau xnak ada ex jangan bercinta..



kawen trus...lu paham tak hiro ?

Siti Mashitah Saidin berkata...

btoi3... bila da putus, abes la...

kembatolo™ berkata...

orait hiro.. nyakuk2.. hahaha

Adziim berkata...

sedap gok nasihat ni..tpi gak tu la..pesen manusia ni ado jah x puas hati.

Bella ♥ berkata...

tak tau knp, tapi mmg tak boleh nak jadikan exbf tu sebagai kawan. penah cuba. tapi setiap kali tgk muke dia rasa sakit di hati ni bertambah pedih. tu pasalla cuba sgt elakkan drpd bkawan balik dgn ex.




sedihnya. niat hati mmg nak kawan dgn dia. tapi setiap kali tgk muke. rasa sakit. jadi baik lupakan ye dak? :)

- elina - berkata...

ok .

pess pess

erysweetie berkata...

ho yeh. suka suka suka..

CikHaniBhulat berkata...

nice entry..pabila sayang bertukar benci..omg...agak dasat di citu..peace..no war.. =)

melle amir berkata...

sebab tu kalau nak minta clash kena bagi kek satu

alexa yussida berkata...

xpnh kawan..bercinta terus...bole?

DAUD berkata...

cerita cinta,
cerita benci,
cerita kehidupan

Nur berkata...

saya sayang semua ex2 saya..kitorang baik je setakat nih..maybe salah sorang dari mereka akan kembali bersama semula..ermmmmm..hahaha

Linglung berkata...

hiro ni kan..suka betul buat cerita tipu..derr, 18 jun turun KL jangan n ak mengelat..

Faezah Hannah Al Baj berkata...

3p untuk org yg ngada2..hoho

rilek2 sudey.haha

Master Hacker berkata...

fuh x sampai hati gua nak wat camtu...

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

pada ummi mudah je.JANGAN ADA BENCI.

masa kita sayang..kita jg aib dia.dah tak sayang pun kena lah jaga juga...

hatred24 berkata...

aku x benci cuma berdendam
huh

anis aniesa berkata...

benci bole tpi jgn la over sgt..hmmm

Master Hacker berkata...

tapi rasanya kemaafan lebih baik....

buat apa terus mem"boking" dosa dengan membenci seseorang walaupun sedikit...

kerana sebuah kemaafaan lebih berharga dari sebutir permata....

Amiey White berkata...

cerita lama .

Master Hacker berkata...

ceta lama yang mencipta sejarah...

Fiq Vertigo berkata...

saya vote entri abam hiro.!

Emira Darmia berkata...

suke entri ni....bagus² nasihat anda akan sy simpan dalam otak

HEROICzero berkata...

seronoookkk bhai !!!

•ѕуựнαđα• berkata...

nasihat yang bagus :)