Hari Jadi Saya


Tajuk: Segmen Hari Jadi Saya


1) Sila letak header AKAL TUNJANG BLOG

Asyik taruk header abam je, ittew penat arrr.. meluat pun ada. Kenapa tak boleh taruk header ittew sendiri? Jeless arrrr... yela... yela... ittew taruk...cayam abam hiro..hik hik hik.
Sudah!!!

2) Ceritakan tentang pengalaman di hari jadi awak. Dengan siapa awak sambut, apa awak buat. Atau sekadar melepaskan batuk di sofa sambil berbalas mesej dengan pakwe? Atau menolong Pak Abu Saad Misai Lebat buat pagar halang babi masuk? Nak cerita pasal hari-hari sambut hari jadi pun boleh. Keh Keh Keh.

Panjang kemain abam tulis, ni mesti tak ada kerja ni... tak pun tak pergi gim... ye ittew tahu... ittew tahu... okiee wokiee... Nama ittew Intan Rabeeca... ittew berumur 13 tahun. Ittew dah ada pakwe. Dia berumur 14 tahun. Nama pakwe ittew Farid Black. Black gelaran dia. Bukan sebab dia 'black'... tapi sebab dia hitam. Pastu orang tukar bahasa Inggeris jadi la Black... lawak tak? Hehee..gurau je. Ittew dah bagi dia krim pencerah 2344,9573 dalam 1. Harap lepas ni dia putih sikit. Alaaa... macam kulit ittew. Putih dan gebu. Marvelossss...

Cakap banyak tak guna... tengok jela gambar hadiah besday pemberian Farid Cayunk ittew.


[gambar beg dia bagi]

[gambar teddy bear mucuk-mucuk]

[gambar baju lengan panjang pink]

[gambar coli berenda kaler kuning..nak tahu saiz? opsss..no no no..hehe]

[gambar top up RM10]

[gambar buku indahnya melayari bahtera perkahwinan di usia muda]

[gambar minyak wangi berbau strawberi]

[gambar kotak pensil berkaler biru muda yang ada tanda harga lagi..kikiki]


Perghhhhhhh! Banyakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk... Ada 13 semuanya... sebab ini besday ittew ke 13... bestttttttttttttttttttttt......


Tenkiuuuuu Cayunkkkkk Farid.....Muaaaahhhhhhh! dengan ucapan, bila nak hadiahkan BB? kikikiki.

[gambar my cayunk]

kamy sanat sayang menyayangi.
walaupun apa pun terjady.
kamy tetap bersama walau apa pun terjady.
promise! 100000X sayang.
I love Farid.
I love Farid.
I love Farid.


3) Soalan untuk Abang Hiro.

Abam hiroooo dengan Farid ittew, mana lagi kacak?



___________________________________________

Gua: Farid, Farid... kayo jugak lu ni. Kemain bagi makwe lu hadiah. 13 belas serba satu pulak tu. Pesen berlatih nak nikoh ke apa? Gua yakin. Itu semua duit mak bapak lu kan? Lu kabor nak guna untuk pelajaran... tapi guna untuk beli hadiah pada makwe lu? Konon romantik lettewww.

Gua ni sibuk hal lu? Pergi mampos la hal lu... gua nak kabor, lu dah la menipu mak bapak lu... pastu beri makwe coli. Pastu suruh makwe pakai coli baring atas katil. Pastu amik gambar sekeping dua ye dak? Lagi satu Farid, gua syak lu kena buat senarai semua hadiah lu kasi kat dia la. Senang bila 'klash' karang... lu nak tuntut balik. Kah Kah Kah!

Si Intan Rabeeca ni pulak duk menunjuk sakan hadiah dapat. Mau tak budak-budak sebaya dia mahu kapel. Budak sekolah kan mudah terpengaruh. Anggap kapel itu indah semuanya. Mahu nak ada pakwe walaupun tak penting pakwe masa sekolah. Dada masih belum masak ranum nak berpakwe sakan... piu piu!

Errr... bukan gua marah. Tapi masa sekolah tu jangan la terlampau, kemaruk nak bercinta... tak kekal pun gua rasa... lepas SPM, pakwe kelaut... makwe ke obersea. Habis jahanam di bakar buku indahnya bahtera kawen muda tu... keh keh keh. Duit mak bapak lu orang bagi tu bukan untuk bagi pada makwe lu, tapi untuk kegunaan seharian, bayar bila nak masuk tandas misalnya.

Berape peratus kapel masa sekolah pastu kawen?

Kejak gua kira guna dengan teori Pythagoras...Hue Hue Hue.

Gua dengan pakwe lu sapa lagi kacak? Oppss Kosss la gua. Kah Kah Kah!


SukaNeka:
Gua buat ni, bukan suruh lu orang ikut tahu. Baca dan komen kalau mampu. Haha.
Nama sekadar rekaan yep. Chowww!!!



40 ulasan:

bact.! berkata...

faker!!
banyak bahasa baru gua belajar dari entri neh
sangat berilmiah.!


kah kah kah

dill berkata...

hahaha! ayat budak2 zaman skarang. intan, blaja dulu. 13 tu kecik lagi. gatal lebih ye

dill.

NARDtheNERD berkata...

kalau aku.
22 serba satu.
haha.

:)

JIJI YU berkata...

kah4..rase cam kembali mude lak aku..

Rara Farah berkata...

terase aku..hahahaha
teori Pythagoras??sori la..aku failed bab-bab math nie...hahahaha

Amna.Qadeeja berkata...

kecik lagi,kesian.

UNA budak BAEQ berkata...

gilaq aku baru nak segmen taruk header senirik .
hebakk bahasa hiro . ajar la itteww!



*ahh rasa nak sepak2 je kapel muda2 nih. aku form 4 pon org ngorat aku wat dek jek . pfftt

vampire's lovex berkata...

hoho . . .

hiro berkata...

keh keh keh.

Abang Zam berkata...

seronotnyep bace..sangat informatip lorh entry niew

itew tak terasew pung~

*gadis gebu sentap mak nak

HEROICzero berkata...

keh3 birthday ke13, 13 hadiah. kalau 23, mampuh !!

Tanpa Nama berkata...

aku suka baca blog kau hiro. serius. walaupun bahasa dia mengancan tapi still ade unsur2 pengajaran. keep it up bro!

Pa'tam berkata...

apa lancau?

Pa'tam berkata...

aku letak apa lancau bukan saja2. tapi sebab aku tak baca lagi

Pa'tam berkata...

Kami daripada.....
Universiti Malaya (UM), Kuala Lumpur
Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Selangor
Universiti Putra Malaysia (UPM), Selangor
Universiti Sains Malaysia (USM), Pulau Pinang
Universiti Teknologi Malaysia(UTM), Johor
Universiti Malaysia Pahang (UMP), Pahang (dulu KUKTEM)
Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Kuala Lumpur
Universiti Utara Malaysia (UUM), Kedah
Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS), Sarawak
Universiti Malaysia Sabah (UMS), Sabah
Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Perak
Universiti Sains Islam Malaysia (USIM), Negeri Sembilan (dulu KUIM)
Universiti Teknologi MARA (UiTM), Selangor
Universiti Malaysia Terengganu (UMT), Terengganu (dulu KUSTEM)
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM), Johor (dulu KUiTTHO)
Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM), Melaka (dulu KUTKM)
Universiti Malaysia Perlis (UniMAP), Perlis (dulu KUKUM)
Universiti Darul Iman Malaysia (UDM), Terengganu (Kini UniSZA)
Universiti Malaysia Kelantan (UMK), Kelantan
Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Kuala Lumpur (dulu ATMA)

Politeknik Ungku Omar, Ipoh, Perak
Politeknik Sultan Haji Ahmad Shah, Kuantan, Pahang
Politeknik Sultan Abdul Halim Muadzam Shah, Jitra, Kedah
Politeknik Kota Bharu, Kok Lanas, Kelantan
Politeknik Kuching, Kuching, Sarawak
Politeknik Port Dickson, Si Rusa, Negeri Sembilan
Politeknik Kota Kinabalu, Kota Kinabalu, Sabah
Politeknik Shah Alam, Shah Alam, Selangor
Politeknik Johor Bahru, Pasir Gudang, Johor
Politeknik Seberang Perai, Permatang Pauh, Pulau Pinang
Politeknik Kota, Melaka, Balai Panjang, Melaka
Politeknik Kota, Kuala Terengganu, Kuala Terengganu, Terengganu

Kolej Kemahiran Tinggi MARA (KKTM)
Kolej Matrikulasi Perlis
Kolej Matrikulasi Kedah
Kolej Matrikulasi Perak
Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan
Kolej Matrikulasi Melaka
Kolej Matrikulasi Johor
Kolej Matrikulasi Pahang
Kolej Matrikulasi Labuan
Kolej Matrikulasi Pulau Pinang

Sekolah Menengah Sultan Abdul Halim
Sekolah Dato Abdul Razak
Sekolah Menengah Kebangsaan Tengku Sulaiman
Sekolah Menengah Kebangsaan Putra
Sekolah Menengah Kebangsaan Raja Puan Muda Tengku Fauziah
Sekolah Menengah Kebangsaan Sanglang
Sekolah Menengah Kebangsaan Syed Ahmad

TADIKA Perpaduan Kampung Alor Bakong
TADIKA Kemas Taman Pelangi
TADIKA Kemas, Kampung Attaduri
TADIKA Pelita, Taman Langkap Jaya
PUSAT ASUHAN TUNAS ISLAM(PASTI)

Majlis Pewakilan Pelajar (MPP)
Ketua Pengawas
Ketua Pengawas Pusat sumber
Ketua Kelas
Penolong Kelas
AJK Kelas
Ahli Surau Sekolah (ASS)
dan
semua Pelajar – pelajar …………………....
MENYUKAI entri anda!!!!
´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶
´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´´´´´´´¶¶
´´´´´´¶¶¶¶¶´´´´´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´´´´¶´´´´´¶´´´´¶¶´´´´´¶¶´´´´¶¶´´´´´¶¶
´´´´´¶´´´´´¶´´´¶¶´´´´´´¶¶´´´´¶¶´´´´´´´¶¶
´´´´´¶´´´´¶´´¶¶´´´´´´´´¶¶´´´´¶¶´´´´´´´´¶¶
´´´´´´¶´´´¶´´´¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´´¶´´´´´´´´´´´´¶´¶¶´´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´´¶¶
´´¶¶´´´´´´´´´´´´¶´´¶¶´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´´¶¶
´¶¶´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´¶¶´´´´´´´´¶¶´´´´´´´¶¶
´¶´´´´´´´´´´´´´´´¶´´´´´¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´´´¶¶
´¶¶´´´´´´´´´´´´´´¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´¶´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´¶¶´´´´´´´´´´´¶´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´´¶¶´

Pa'tam berkata...

AKU TERBAYANG FARID TU MOFASAD. BABI

Pa'tam berkata...

cukup dah aku komen? kalau tak cukup kabor

dylli berkata...

HAHAHAHA.. tak perli orang, tak sah. direct budak perempuan tak baligh punya cerita. HAHAHA..


kesian si intan Rebecca. abam hiro lagi hensem dari pakwe dia gitewwwww... :P

Eksotika Blogger berkata...

hahaha BB tuh baby ker???

hiro berkata...

BB tu BlackBerry la..tak eben betei.

hiro berkata...

Patam--aok, keh rindu aok..cepat la muncul di medium sosial..

dah cukup, tak kan nak gua buat entri suroh lu on Twitter sama Fesbuk la pulak celakeeeee?

hiro berkata...

Patam--aok, keh rindu aok..cepat la muncul di medium sosial..

dah cukup, tak kan nak gua buat entri suroh lu on Twitter sama Fesbuk la pulak celakeeeee?

_aLiaHwaFa_ berkata...

terkejut ittew, dah la hary ny hary jady ittew. tpi ittew bukan intan rebecca. hue hue hue

tim berkata...

sikit gua tak faham bahasa ittew gune

Ain berkata...

pening dua minit baca entry ni.

geeds berkata...

sadly, i will not be able utk story mory kt anak cucu tentang kisah cinta zaman sekolah. because i have none. haha.

DuniakuAbstrak berkata...

terbelit lidah terbelit tekak membacanya...haha

Hansyirah Takezur berkata...

ceh, baru nk join. wakaka.. :P

belle berkata...

gua cuma mampu cakap,

hamboi hiro ! haha

♛ AR the annoying berkata...

Babi.

Farid nama bf aku tahu? -.-

AYuNG berkata...

terbaeekkkkk bro!

chittysarah berkata...

haaha..menarik..

Titel berkata...

ittew ittew ni mintak penyepak lah?

!eNa PnG berkata...

Banyknya ittew dapat adiah.....




bertuah ittew ade abam farid....:D

Siti Mashitah Saidin berkata...

owh? baru 13... tak boleh paggil abam nih... hahaha

iniialahaku berkata...

kau tau...ni la entry paling vocab penah aku baca....sampai macam mana aku nk sebut pon aku xtaw..cadangan aku : buat video cara menyebut setiap perkataan mngikut gerakan bibir..ala macam vdeo org pkai shawl tu....hhaa

fairuz berkata...

gua pon terbayang farid tu mofasad. kui3

Karim Gonjol berkata...

lu memang hebak hiro!

Berto berkata...

gua org first wish bday lu kat fesbuk kan?

Akulah Aqilah Itu berkata...

jenuh kalau makwe dia umur 69, kena bagi 69 ketul hadiah. hampeh