Menten



"Kau ni, walau dah kawen lima tahun. badan masih 'menten'. Biasa lelaki dah lama kawen akan buncit atau gemuk. Apa rahsia kau?" tanya member pejabat gua.

"Heh!"

***

"Icaaaa... jangan lari... jangan lari" laung gua.

"Kejar lah... kejar lah... haha. Tak dapat. Tak dapat"

"Abah penat nak kejar ni Ca"

"Kejar la Ica... wekkk tak dapat..."

"Adoiii... nak tolong potongkan kuku pun kena kejar sakan. Ica woiiii" gua menjerit. Ica dah di dapur.

"Hehe..." dari kejauhan bini gua senyum sorang.

Haaa... cuba jawab kalau lu orang ada anak lincah begini? Perangai macam lelaki. Tak boleh duk diam. Itu tak kira nak suruh mandi malam lagi. Pun kena kejar juga.

Bak kata seorang makwe, "bagai Hiro tak duduk diam"

Makna nya semasa dia baby, pantang lepa, hilang lah dia... jika di katil letak, tiba-tiba wujud di atas meja makan. Mungkin anak nya, begitu juga... di situ diletak,di sana ia melata..

Ternyata memang betul kata makwe itu dulu.

"Ica. Mandi"

"Wekkk... kejar laaa"

"Ah sudah! Maghrib gini orang tak main kejar-kejar Ca"

"Alaa...kejar la Abah. Cubit Abah!"

Saja ja main cubit-cubit supaya orang kejar dia. Kalau nak di ikutkan malas benor gua layan perangai Ica tu. Tapi saja ambik hati.

Kalau mama Ica nak main kejar-kejar malam Jumaat ni memang gua 'surender'. Main masa woiii. Keh Keh Keh.


***

"Woii.. mengelamun pula. Camna kau menten ni? Sixpack masih power lagi"

"Berlari dalam rumah" jawab gua ringkas. Lalu pergi mengorat makwe kerani yang buat rambut baru.




47 ulasan:

Kik0 ♥ QiLaH berkata...

LIKE

Annisa berkata...

selalu berlari kat tangga.. kaki ada sixpack.. haha..

Lydia Miza berkata...

aktifnyer ica..haha.baby ummi pun camtu lah agaknya.senak ummi kena tendang ni..haha

kata kila berkata...

ngorat kerani baru buat rambut?curang ke ape dengan bini?haha

Amir Syahir berkata...

nur-- wah..reka je ni..makasih ya.


nisa-- haha..kaki sedak penyepak.



ummi--heee..mana boleh Ica wat gitu kat nenek dia..haa

Amir Syahir berkata...

kila-- aaa..hormat menghormati laa..keh2

dill berkata...

comel je petua tu.

lari bersama anak2 :)

Miss Dill^^

Puteri Iqa Izyan berkata...

haha. pinjam ica. leh wat selim ^_^

abyahuys berkata...

hiro kuat brangan...hahhaha >.<

Tanpa Nama berkata...

heh.


kejar je?


haha.

zarifahmr berkata...

ai, men kejar2 pun boleh selim? bazir masa la saya jog 10round kat stadium selama ni

haha

miss nina berkata...

agak logik jawapan tu. semangat bapa ica ni. janji kurus :)

Raihana Izzati berkata...

Motif cerita nak bagitau yang 6pax tu kan.

Sila snap dan up jadi header. baru la proved.ngeh3

Abam ni yg selalu pergi gim dgn beng2 boom kan? ;) <-- kelip mata

chittysarah berkata...

hahaha..mau xsixpack nyer..
like father like daughter:)

Unknown berkata...

haha..tipu r ko..eheh ye ke lari je dapat sixpack..aku nak dapt pon punye la lame kena sit up..hehe

athirahzaki berkata...

rasa sweet baca imaginasi hiro ni
lol

Amiey White berkata...

memang direka sebab hiro ada 1 pax je mana pglg 5 pax ? haha

hamzah ian berkata...

babis...

Adziim berkata...

haha~ kejam seh, anak kat rumah bleh plak ngorat kerani

ghost berkata...

'buat keje dalam umah'

Yuyu berkata...

ica meh sini makcik nak kasi nikah ngn ank makcik nih...

eh silap.anty yuyu lar..!ngeh3

komang berkata...

aku der onepack jer...gagaga

Mashe berkata...

ko x bayang sampai ko da kawen kan si eca tuh? aku teringin benor nak tau bakal menantu hantu ko tuh... hahaha

- koroe - berkata...

abam hiro ni tak habes2 berangan.

tampo nanti.

kerja bertimbun tu bila nak siapkan?

kehkeh

eqacashperlala berkata...

nasib baik ada anak aktif
kalau tak, boroi la kauuu

izuddinrahim berkata...

imaginasi ko memang terbaik la hiro.. ahahahha.

- elina - berkata...

bahagia betol fmly hiro ni .

heh

brader kemal berkata...

lu boleh lawan 8pack gua ke hiro.. kehkehkeh

wannurfazrini berkata...

hahah ckp la ica yg wat aku kurus. hahaha

Verdict berkata...

DENGAN MAMA ICA, MAIN CAK CAK YE DAK...

pemuzik jalanan berkata...

Sixpacks ke sixfats weh? Haha.

.drakula. berkata...

bila terima pakai ke alasan tu,aku masih ragu2...hmmm

Tanpa Nama berkata...

entry kau selalu entry demam.


"kurang kasih sayang"

keh3. :D

tapi syiiioookkkk ooo..

Fateen Insyirah berkata...

AWWW.SIXPACK YOUUUU . AW AW HAHAHA

hanaahmad berkata...

cnfirm ke surrender kalau bini suruh kejar? cecececey.

intan.maisarah berkata...

betul ke ni?
kenapa musykil

Unknown berkata...

lari dengan anak dapat sixpack ar?

nak try ne kot2 lari kejar cheetah aku ble dapat 12pax kali....hahah

erysweetie berkata...

kehkeh..kuat imaginasi hang~

Unknown berkata...

saja nak test hiro ble dapat 6pax kejar anak....

aku nak kejar cheetah plak....hahaha

lady-D berkata...

ica nok main berambat chok duduk letewww..

tiafazunia berkata...

jaoh gilaa mengelamun. tak kawen tak tau laaa.

okbai!

HEROICzero berkata...

kalau gua, lama2 memang gua bia jek nak lari bagai.

*ah kalau ada anak, baru tahu macam mana. =)

gglit berkata...

itu anak perempuan macam laki.bayangkan kalau dapat anak lelaki pulak

Muhd Lokman berkata...

patut la menten...!
main lari kat dlm rumah....

skandaLdariLangit berkata...

suka panggilan abah.

nampak lebih sporting.

tapi anak muda sekarang mungkin suka papa~

vampire's lovex berkata...

mak aihh lincah kemain anak.

boleh wakil negeri main netball.

>__<

nurkaloi berkata...

hahah cam haram statement kejar2 ngan bini