Menjadi Ibu

Comel!


Realiti dunia kini;

"Wahhh, gembiranya aku. Aku mengandung Piah. Mengandung. Dah 10 tahun aku kawen. Akhirnya mengandung juga. Sempena hari ibu mungkin. Suka betei!!!" kedengaran suara perempuan dekat restoran kentaki dalam Pavilion.

"Itu nak kecoh ke, aku dah 3,4 kali mengandung. Tapi aku gugurkan. Dia tu pesen tak subur lettew. Kemain lambat dapat anak" makwe sama pakwenya di sebelah tu berbisik.


***


Gua terfikir satu perkara;

Mengapa yang nak anak sangat-sangat, susah nak dapat anak. Tapi makwe yang masih belajar terbuat anak dengan pakwe tu senang kambing je buang anak pula?

Tak rasa rugi ke kot-kot anak yang di buang itu bakal menjadi orang terkenal ke, peyumbang kemajuan ekonomi negara ke. Oh, lupa. Masa muda, semua nak mencuba. Apa salahnya kan?

Mungkin kerana tak malu dapat dosa. Kerana malu pun dapat dosa. Perempuan tak malu dapat dosa sebab izinkan dirinya dinodai lelaki. Lebih tepat lagi pakwenya. Kerana malu dapat dosa pula, dekat 7E tu ada kondom. Lelaki yang sangap tu, dah ada projek baik punya dalam otak sepatutnya beli la kondom kat situ. Bukannya malu nak beli.

Daripada main goyang-goyang atas katil, lepas tu makwe mengandung lantas buang anak. Kan dah buat dua dosa besar tu.

Beringat lah, nanti bila nak anak. Dah tak dapat dah. Asyik buang saja.

Macam Pak Cik Kordi jual mee sup. Dia bagi kat lu orang secara percuma, pastu lu selamber je buang. Lama-lama lu teringin nak mee sup dia dah tak bagi pula. Begitulah analoginya. Cewah!

Sempena hari ibu ni, beringat lah. Sebenarnya sang iblis saja tak bagi kita meramaikan umat Muhamad. Walaupun dah terlanjur tu, tak patut lu orang buang anak. Lagi tak patut bagi pakwe lu mengetuk pintu sebelum tiba waktunya. Keh Keh Keh.


Selamat Hari Ibu!



26 ulasan:

dayah SnoW Heuka berkata...

ee ape la that gegurl nuh.. dari dia wat dosa jek hurmm~

Alyn Jae berkata...

selamat hari ibu kt mama ica..hehehe

saljihitam berkata...

apa aku nak tulis tadi ha ? arghhh !


anyway, selamat hari ibu hiro ! hehehe

- elina - berkata...

selamat hari ibu buat mak hiro . dan mak ica .

oneday nnt wish kat saya pulak ye .

keh keh

dyba gula-gula berkata...

cayalah HIRO.. analogi yang terbaekkkkk....hehehe....
selamat hari ibu~

hiro berkata...

selamat hari ibu. gitahu kat mama/ibu/umi/ma lu orang..hee

vampire's lovex berkata...

selamat hari anak!!

ehh


selmat hari mak !!



ni entry pasal mak ke anak yg baru nak lahir ?

haha =p

hiro berkata...

dua dalam tiga.

Yaty berkata...

biasa tu kalau org yg terbuat ank tu, dia xrasa sakit mase lahirkan bby
mmg senang je boleh keluar, xmcm org yg buat halal
maybe sbb xsakit,dia xrasa nikmat lahirkn bby tu
tu yg men campak tepi je :)

Nur berkata...

pergh..analogi pasal makanan pulak kan..tapi memang betul pon..orang lain susah payah nak anak..yg budak2 nih senang je dapt..tak paham betul mechnaism of action nih..wahahhaa

Siti Mashitah Saidin berkata...

gua nak tambah la...
-tau x kenapa anak2 yg 'tak diinginkan oleh mak bapak' dia senang lahir... kadang2 tuh, dekat toilet bersalin... kdg2 kat mn2 ja la...
sbb nikmat sebagai ibu tuh dah tuhan tarik....
*mengandung nih sakit...


aceh ceh...mcm aku pulak yg mengandung... hahaha

hiro berkata...

betul tu.

Sab Buenoo berkata...

selamat hari bapa, hiro.

aku baik kan. wish siap2. ehee. :P

Yuyu Musa berkata...

ica,bila ica besar jgn buang ank taw,bg kiss kat mama setiap hari taw..selamat hari ibu buat mama ica..

dill berkata...

masa gembira, tak ingat dunia. bile dah jadi mcm tu, buang sana sini. ingat baby tu ape? sampah? tak gune manusia mcm tu

dill.

alexa yussida berkata...

satu lagi,org yg peknen anak luar nikah ni senang je kan nk beranak..dalam toilet pon bole beranak sndiri tanpa dokter..

setiap kali ibu lahirkan anak dgn rasa sakit yg amat tuh,semua dosa si ibu gugur..tp perempuan berdosa buat bnda haram tuh Allah xnak ampunkan dosa die,sbb tuh Allah kasi je sng beranak..layan la ko seksa neraka kalo tak bertaubat..wallahuallam..

♥CIK SHA♥ berkata...

a'a kan?yg halal nak anak punya la susah..yang tak halal senang2 je dapat anak pastu buang pulak..hmmm..

pape pun..selamat hari ibu buat ibu hiro!

DuniakuAbstrak berkata...

mak mahluk yang cool

DuniakuAbstrak berkata...

lapar bihun sup pula rasanya...

Fyqa berkata...

hmmm.. dah jdi bru nk bukak minda.

btw, SELAMAT HARI IBU :D

JIJI YU berkata...

muehhe..ramai yang ketuk senirik pon dosa gak tu..

Faezah Hannah Al Baj berkata...

buat dsa..bila dh biasa lama2 xrasa apa2..malu apetah lg..hampagas

cikgu marah ni

intan.maisarah berkata...

selamat hari ibu anak






.








.
anak anugerah tuhan

Berto berkata...

ucapan buat bakal ibu-ibu yg sangat padu

Puteri Iqa Izyan berkata...

happy ibu day ^_^

orang mcm tu mmg hati dah gelap gamaknye. =P

Emira Darmia berkata...

betul² kakak sy pown dah 3 tahun kahwin nk ank tp belum rezeki..