Imaginasi Azrul Syafiq #4


Sambungan daripada Imaginasi Azrul Syafiq #1, #2, #3
______________________________________________


"Ammar... Ammar... pak cik pun nak berlakon dalam persembahan hari guru nanti la wahai Ammar Rohaidan" ada suara menegur Ammar daripada belakang.

"Pak cik gitahu Azrul Syafiq. Saya bukan berhak. Dia ketua" jelas Ammar.

"Hooo... kalau gitu pak cik nak jadi pokok je. Boleh kan?"

"Pesen bengap!" terus Ammar memulas leher pak cik tukang kebun sekolah tu. Lalu di tendang macam bola ragbi.


***

"Berat tugas yang cikgu bagi ni. Hmm.. tajuk persembahan apa yang aku nak buat ni. Ada idea?" Azrul Syafiq bertanya pada budak kelasnya.

"Liku-liku hidup Ammar Rohaidan menjadi tong gas"

"Mak cik karipap dengan anaknya di sekolah rendah dekat Jalan Gombak"

"Hantu sundal malam Selasa dan juga malam Sabtu yang lepak di KLCC"

"Kisah kekasih tak kesampaian. Lalu bunuh diri"

Suara-suara budak kelas memberi cadangan.


"Haaa... cukup... cukup... makin dibiarkan. Makin banyak kamu semua merepek" herdik Azrul.

"Aku rasa nak buat kisah pasal 'Relaku Kejar Cinta Mu Rozie' mengisahkan seorang jejaka kacak buat apa saja untuk mendapat cinta si perempuan lalu sanggup mengorbankan..."

Belum sempat Azrul Syafiq habiskan kata-katanya, dua kerusi dah melayang ke arahnya.

"Celake! Semua nak harapkan otak gua. Buat la pasal 'Misteri Hantu Rambut Panjang Cecah Tanah Dada Flat tu'. Itu pun nak suruh gua fikir. Kalau mende remeh ni pun gantung kat ketua kelas yang perangai macam mencester ni susah la" marah Ammar Rohaidan.

"Hoooo... haaaa..sedak-sedak. Baguih-baguih. Waaa..." semua budak kelas ternyata setuju dengan idea Ammar Rohaidan.

Azrul yang termakan kaki kerusi pun mengangguk tanda setuju.



Bersambung!!!



20 ulasan:

Unknown berkata...

gua tak paham ape kaitan ngn mencester tu..

Amir Syahir berkata...

mencester kan sering dikaitkan dengan power!

haha. abaikan.

izuddinrahim berkata...

ape rase makan kaki kerusi? soklan khas buat azrul shyafiq. hahaha

LynnAiza berkata...

sambung sambung...

eszol raar berkata...

lu taksub mancester sgt ni bro

stuvwxyz berkata...

'Misteri Hantu Rambut Panjang Cecah Tanah Dada Flat tu'



sesungguhnya azrul shafiq memang layak makan kaki kerusi. sekian.

alexayussida berkata...

hahaha idea cam sengal ubi..

nurkaloi berkata...

alaa ni promote karipap Jalan Gombak ke ape hahaha

missepafazwin berkata...

hee.to be continue. :)

Cikgu Jaja™ berkata...

hahaha..

hebak mu..hebak.. :)

Nobita Sensei berkata...

'Misteri Hantu Rambut Panjang Cecah Tanah Dapat 4 Flat' pun ok jugak.

GuavaTheBuaya berkata...

Hmmmm gua nampak aje perkataaan mencester tu tanpa berfikir panjang gua terus scroll down laju laju then saja komen sebab nak kabor yg gua mencik mencester! Hikhik...

Duniakuabstrak berkata...

*sambil makan keropok

Amir Syahir berkata...

mencester teras kejayaan kita.

athirahzaki berkata...

kelah mu hiro. amareka mu.

Amir Syahir berkata...

ado ore nok gura.

Amir Syahir berkata...

komen da hilang ye?

vampire's lovex berkata...

kena telan......

zoul yazix berkata...

komen kat blog aku pun hilang

Amir Syahir berkata...

sobs..sobs...