Imaginasi Azrul Syafiq #2



"Sudah puas kena rotan? Nak lagi?" tanya cikgu disiplin.

"Tak nak cikgu" balas Azrul Syafiq nada 'down'.

"Dah... pergi masuk kelas" bicara guru kelasnya.


Azrul Syafiq jalan menunduk. Dia dah tak ada 'feel' nak layan dada makwe yang kena tangkap berkhalwat sedang tunggu depan bilik cikgu disiplin. Sebenarnya dia telah melepas satu peluang terbesar. Makwe tu berdada besar.


***

"Azrul... Azrul.. cerita la pasal awak bertemu dengan hantu rambut panjang tu" ada seorang makwe menerjah kepadanya.

"Awak nak dengar ke Rozie?"

"Aaah" Rozie kawan kelas Azrul Syafiq duduk di kerusi depan Azrul Syafiq.

"Begini..." Azrul Syafiq memulakan ceritanya.

"Masa tu, Abang nak pergi sekolah taw. Abang punya 'dress up' punya la kacak. Memang macam model kelas pertama. Kalau bola, pasukan divisyen satu.

"Tiba-tiba ada suara mendayu minta tolong..."

"Tolonggggg... tolongggg... lembut sangat suaranya. Hati jejaka mana tak berkocak dengar suara lemak manis pemiliknya tu"

"Sebenarnya Abang tak mahu tolong. Memandangkan Abang berpegang pada 'hari ini kita tolong orang, esok orang tolong kita pula' Abang bergegas ke arah suara itu"

"Abang tengok ada makwe kena jala. Rozie tahu tak jala tu apa? Alaa... yang Pak Mail Guni tu guna untuk tangkap ikan tu. Perangkap jala mungkin. Jala tu datang dari mana pun Abang tak tahu. Abang pun tolong. Dia punya nak berterima kasih, sampai nak cium Abang!!"

Dia mula berjalan ke arah Abang. Hati Abang berdebar kemain.


Bersambung...

SukaNeka:
Semua watak yang sama hanya kebetulan. Harap maklum.

19 ulasan:

Amy Wong berkata...

Menyu bukan sapa sapa

hiro berkata...

cilakak!!

M.U lawan Barca liga juara-juara. 28.6. harap dapat tengok..keh2

JIJI YU berkata...

aku nak syafiq jumpe ijat...

Raihana Izzati berkata...

kena dada besar baru suka? =_=

hamzah ian berkata...

heh

hiro berkata...

keh keh keh. itu basic lelaki Z. basic tu.

dylli berkata...

heh. kat cikgu cerita lain. kat awek, lain pulak. :P

NuR 'aQiLaH berkata...

hari ini kita tolong hantu, esok hantu tolong kita pula.

sedak bukan?

ayiehulk berkata...

sabo je la....

aebob berkata...

awek aku dada besar... nk2? xleh! lol

Wahida Nasution Thakhrim berkata...

nak yang besar aje.. adeh~~

nisa_perasan_cun berkata...

x aci ar ade sambung2..dush2..:)

Siti Mashitah Saidin berkata...

la... cepat sambung!

KHRLHSYM berkata...

suspen. =.="

vampire's lovex berkata...

asyik ckgu je rotan anak murid bagi arr can anak murid rotan ckgu plak haaaa....



derhaka pon derhaka la...nikmat merotan ckgu tu penting.


kbabaiiii

nurkaloi berkata...

hahah tak boleyh bla sampai nak cium!! weeee

unieMARKS :) berkata...

grrr-ing here !

anamizu berkata...

dada flat..hahaha

Tanpa Nama berkata...

rozie tiger???