Ibu Segalanya




Bini : Hai Abang, 'morning'... *sambil baca surat khabar, minum milo dekat ruang tamu*

Gua: Emm... 'morning'. *malas layan sebab tak mandi lagi*


Bini: Abang, Sayang nak makan nasi goreng ayam hari ni. Tolong buatkan leh?

Gua: Okay.

Bini: Yeyy! *tetiba gedik itik*


Bini: Abang, Ica tak mandi lagi. Abang mandi kan okay?

Gua: Hmm... yelah.


Bini: Oh lupa!! Abang! anak tak minum susu lagi. Bancuh kan ehh. *statik lagi duduk di sofa, baca majalah wanita, lepas tu majalah gempak, lepas tu majalah dara*

Gua: .....


Bunyi pinggan pecah berderai dekat dapur... bini gua jeling tajam dari ruang tamu.


SukaNeka: Dialog dicedok dari sini.


***

Mak gua pesan;

"Kena buat baik dekat perempuan pada hari ibu ni". Jadi gua tak kesah la kena jadi orang gaji kejak nanti jika bini gua dah jadi ibu.

Tapi gua ni, hari-hari gua baik pada perempuan. Maka, rugi lah makwe-makwe terlepas pandang gua ni. Kah Kah Kah!

Gua nak buat baik pada mak gua pun, mak gua lagi lincah dari gua. Baju dah siap basuh bila gua bangun pukul 2 petang. Nasik dah siap masak bila gua celik mata. Katil dah kemas bila dah nak tidur. Oh indahnya hidup. Hehe.

Gua cintakan mak gua sangat-sangat. Pehh, jadi anak ibu kejak. Ah, bior lah. Bukan selalu gua up entri pasal keluarga gua ni.

Memandangkan gua kacak betei, baik lagi... mungkin mak mertua gua puji kemain gua nanti. Kalu mak mertua gua lagi sayangkan gua dari anaknya macam mana nanti? Keh Keh Keh.


Jadi, sayangi ibu. Mereka adalah segalanya. Mereka 'AWESOME!!!'



*pergi urut kaki mak gua*



25 ulasan:

dill berkata...

kasih emak sampai ke syurga :)

dill.

Aweyn berkata...

appreciate our motherrrrr before they become memories

hiro berkata...

betei! :)

fatinizzati berkata...

sayang emak selalu :)

bangun pukul 2 petang memang semua dah siap. haha. siod je

Johan "Champ" Radzi berkata...

Amboii baik benor abam Hiro.

Dua petang bangun? HAHA lambat =,='

Raihana Izzati berkata...

Tiba2 rasa nak masuk meminang.

sila tinggal no surat beranak dan alamat tempat tinggal.terimakasih.

hiro berkata...

kata cuti, bangun pukul 2 petang tu kira baik dah tu.

hiro berkata...

z- awok ni nak minang sapa? anak pak karim rusa?

Faiz Tapit berkata...

alorhh... schuweet betei abam hiro nih...
meh kawen

Sab Buenoo berkata...

bila masuk sini. mesti aku tengok jam blog ni dulu.. keh3.


oh ye. selamat hari ibu kat mama ica.

Amy Wong berkata...

alololo. sweetnya abam ni.

muahx sikit.

vampire's lovex berkata...

mak aihh bgn pagi ikot masa london ke ??


haha..

ohh kirim kiss sket kat bkl mak mentua hihi. >__<

alexa yussida berkata...

betei tuh mcm mana nak nyebutnye?bunyiknye ape? betul?betey?betik?hehe..

Master Hacker berkata...

awal bangun bro... jam 2 ar...bguz2

- elina - berkata...

nnt dekat rumah mak mertua ,

try bangun pukul 6 ptg .

mmg mak mertua sayang lebih la .

hehe

fatslim berkata...

woh sek2 anok mitali lagu ni la haha

the mimie berkata...

woh hiro mu ni meme anok baek la

JIJI YU berkata...

kah4..alos bejughuh nyo mu..ehehe

Pyka Rahmat berkata...

terima kasih. wanita memang terbaik. tahu dah. hm bai

hiro berkata...

wanita tunjang masyarakat..keh2

DuniakuAbstrak berkata...

mereka super awesome

Faezah Hannah Al Baj berkata...

hahaha

ok ok..tau.tanpa pempuan maka lelaki xbermakna :)

Elmoluya WutWut berkata...

anak mak betei. hehe

khairunnisa ♥ berkata...

nice. sayang mak. sayang bini okeh.


bila father's day nanti

*pi urut kaki ayah* ^_^

intan.maisarah berkata...

urut,
dgn losyen

:)