Akui Kesalahan



"Abang kata nak makan luar malam tadi... tapi Abang balik lewat pulak... eiiii. Cubit Abang laju-laju" marah bini.

"Sori, Sori Sayang... Abang lupa. Sori sangat. Banyak dapat ikan tadi. Sedak mancing sampai lupa janji. Hehe. Sayang dah makan belum? Kentaki bukak lagi rasanya ni kalau nak pekena nasik ayam" laki cuba pujuk.

"Dah pukul 12 malam ni. Mesti lah dah. Kenyang makan hati! Penat je gosok baju tadi" marah bini lagi.

"Amboi... muncung mulut tu. Marah Abang lettew"

"Eiii... eiiii. Abang tidur luar malam ni. Tidur depan TV tuhhh!!!"

"Erkkk. Serius ke ni?"

"Yelaaa... pergiiii... nak selimut bantal!!!"

"Pehhh... kemain marah. Nak Abang lettew"

"Buweekkk!!!"

Dummmm. (Pintu di tutup laju)

"Sayang... Abang tak buat lagi dah. Maaf. Maaf Sayang, bukak la pintu ni. Insaf dan tawaduk dah ni. Mana loceng ni. Cilakak! Tak ada pulak"

***

Gulpp... Bini ni, kalau datang geram sama marah dia, memang power semacam. Kalau di ajak berkelahi betei-betei memang boleh kalah kita ye dak?

Sebenarnya... kalau salah kita lupa janji pada insan tersayang, kita kena mengaku. Jangan ego sangat. Bagi alasan macam-macam, marah bini balik misalnya. Redha je la apa tindakan sama hukuman dia nanti. Walaupun kita yang beli katil, bayar bil ekon atau tidur tak dapat peluk dia. Keh Keh Keh.

Jadi, tak rugi kalau mengaku silap kita dan kurangkan ego sebenarnya. Kita silap, kita mengaku. Dia marah macam singa tu... kita diam saja lah. Harap-harap dapat la dia pujuk kita balik bila dia dah okay nanti. Hehe.

***

"Aik, tidur luar jugak?" tanya laki yang bangun pagi esoknya.

"Hehehe... takut tidur dalam bilik sorang-sorang. Abang, peluk..." balas bini manja.

*Laki senyum nakal*



41 ulasan:

vampire's lovex berkata...

1st !

vampire's lovex berkata...

2nd !!

kembatolo™ berkata...

gahahaha. buat aku berangan. bengom mg!!~ hahhaa

hiro berkata...

eben betei komen camtu.

vampire's lovex berkata...

3rd....

laaaaaaa,nipu je lebih.. mana ada laki nak mngaku salah. kena ugut dengan parang baru nak ngaku. hahaha.

manja kemain bini. baru kawen ke....

Sab Buenoo berkata...

alololo.. :D

AYuNG berkata...

terbaeekkkk hiro..keh2...

xkira laki ker ppuan, penting tuh mengaku kesalahan...jgn nak pandai bejanji jer...:)

hiro berkata...

VL--hehe... ada la laki gitu..keh keh keh.. biasa la, baru kawen..hehe.

dylli berkata...

HAHAHAHAHA..
blog ni macam nak galakkan orang kahwin awal ja. :P

Nobita Sensei berkata...

ahh, lagi entri yang buat gua rasa makin nak berbini..

Nobita Sensei berkata...

ahh, lagi entri yang buat gua rasa makin nak berbini..

dill berkata...

naye je.

dill.

miss Fyqa berkata...

ewahhh.


resepi popcorn ayam

Amiey White berkata...

ehem3 da di wajibkan ni haha

Lya Colours berkata...

weh hiro ko x berminat jadi penulis novel ke. kalo ko tulis novel mesti best. hahaha

fairuz berkata...

peluk bini. haha panjang imagine kau?

hiro berkata...

kikikiki..

wannurfazrini berkata...

auwwwwww bini abg manje rupenyewwwww!

wannurfazrini berkata...

auwwwwww bini abg manje rupenyewwwww!

+d.O.Y.A.h+ berkata...

sedaknyoo peluk2

saljihitam berkata...

cute siakkk. adeh adeh -..-"

hatred24 berkata...

bertuah le kalau ada suami macam tu

bact. berkata...

kahkahkah
gua makin hari makin konfius dgn lu neh..
dah leh masuk katogeri WAJIB nikoh dah neh
hahhahahaha

Yuyu Musa berkata...

amboihhh kemain...

nikoh cepat2 la hiro oiii

hiro berkata...

rekaan je ni woi..keh keh keh.

alexa yussida berkata...

kronik kronik...

Pena Marhaen berkata...

nasib baik bini aku tak garang macam tu..

eh!!aku belum kawen laa tapi mintak selisih malaikat 44 jangan laa dapat bini garang..hahaha

DuniakuAbstrak berkata...

tiap saat entry kau rogol imaginasi aku

Myra Arshad (: berkata...

alahaaii. tinggi betul imaginasi niii. sweettt kott :))

Kepala Manchiss berkata...

cilake. ternganga aku bace..keh keh

Anis izyan Abd Rahman berkata...

mcam org dah berumah tgge dah gayenyer ha ~

Pyka Rahmat berkata...

taksabar nak kahwin

Pyka Rahmat berkata...

taksabar nak kahwin

NuR 'aQiLaH berkata...

alangkah best kalo dapat laki cenggini~ T_T

apa yg kita nak x semestinya dpt yedak? hmm..

buDAK keCIK berkata...

alamak, bini dia dh jilat ludah dia blk semula laa. aiyoo.

lain kali bior je la suami dia rasa cmne tido tanpa bini dia. hoho

ooo cik eykin. berkata...

kau memang nak kawen kan ??
tapii , lelaki kan mmg ego kankan

Siti Mashitah Saidin berkata...

sumpah suweet!

alah, pompuan cam kerak nasik... marah2 macam mn pon, ati dia tetap lembut....

* asal entry ko bnyk sal kawen nih? hehehe

biruMerah berkata...

bini pun leyy tahannn jugakkk ye dakkkk..hahahaha

tim berkata...

ei.. nakal......

!eNa PnG berkata...

haha piat tinga...!

ayiehulk berkata...

hanya tersenyum.... gatei~ >.<