Belia Dan Masa Depan

Budaya lepak haruslah di bendung.




Kitalah Belia Masa Depan.
Mendukung Amanah Bangsa.
Kita Harus Bersatu Padu.
Semua Kita Sama.

Janganlah Ada Sifat Dengki Diri.
Iri Hati Jangan Sesekali.
Mari Erat Silaturahim.



Saya mulakan ucapan saya dengan sedikit puitis. Moga ada yang tak terasa hati.
Saya dan semua sebaya saya adalah warisan bangsa. Denyutan jantung kami semua amat bermakna untuk negara. Belia dan hala tuju negara memang berkait rapat.

Belia haruslah tunjuk sifat semangat cintakan negara. Belia harus jaga maruah. Maruah harus dijaga dengan kemas. Cukuplah generasi dadah. Cukuplah generasi maksiat. Kita semua generasi baharu. Generasi penuh motivasi.

Maka, 1Daerah 1Rokok harus disokong. Di amalkan baik-baik. Balik kampung jika masuk daerah baru. Wajib pekene rokok sebatang. Ekonomi pasti akan pesat. Kesihatan harus dijaga. Jangan lebih dari itu. Ingat, 1Daerah 1Rokok.

Marilah. Kita semua harta paling bernilai buat pertiwi. Jangan persia hidup. Jangan persia masa. Isilah dada kita dengan ilmu pengetahuan, kelak dirimu pasti berguna.

Hidup 1Daerah 1Rokok!!!



54 ulasan:

sastraboy berkata...

eh, lu dah kenapa? haha.

Puteri Iqa Izyan berkata...

hiro, pening balik kg ke? huhu

Sayang pakai bra size apa? | Oh Lelaki II

~fais~ berkata...

hik hik hik

cik hani berkata...

hahaha.. kelaka plak 1daerah,1rokok.

delarocha berkata...

satu daaerah sekotak rokok tak bleh ke? keh keh keh

Hellioz berkata...

arrrr....

hiro berkata...

jangan lebih...igt..kesihatan perlu seiring dgn kepesatan ekonomi negara.

plumpy.tootsie berkata...

pe ke bende ni?

princeduyong berkata...

isk...gua baru ingat nak berenti...tak jadi la kot...nak sahut cabaran ni...

Encik Tikus berkata...

pehh patriotik siak. gua bangga !

Amoi MiyaSya berkata...

mcm ne la nk bendung , kalau remaja sndri tak nak berubah ;)

biskut berkata...

aku sokong n aku tambah sket...
tukarkan generasi dadah pegi generasi menDADA...lu faham2 sendiri lar.

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

fuhh bangga mi ngan hiro.

told la hejauw berkata...

1daerah 0rokok..lagi ak sokong hahha

Anisa Hang Tuah berkata...

bagus
1 daerah 1 rokok
:P

syafiqah ezam shah berkata...

apasal tak 1 daerah takde rokok?haha

::wan fadhilah:: berkata...

i daerah i rokok? ade ke slogan ni? nape ak baru tahu.. huhu

liyana aziz berkata...

agak patriotisme di awal bicara!!! wa caya sama lu der!!! teruskan usaha memyatupadukan anak bangsa!!! sehati sejiwa!! hidup hirooo!!!

DuniakuAbstrak berkata...

ni bukan patriotik..ni patriokok

cHempaka dewi berkata...

yeah!tak suke org lepak!

zarifahmr berkata...

tidak memilih lelaki perokok sebagai calon suami

Sca Ndx berkata...

lepak biar berilmu, rokok biar takde terus.haha

che'ila berkata...

pening sebab makan daging ke...?

Mohd Nor Quiyyum berkata...

1 belia 1 rokok!

♡ Sutera Kasih ♡ berkata...

tak faham... ^^

wOrLdOfsEcReTwHisPerEr berkata...

maksud di sebaliknya yg mendalam..
huhuu..yeah, kitala pewaris bngsa..
nak tgok pmimpin msa depan,
tgoklah remaja skrg, wuwuu~

farahmoque berkata...

overdose sudahh hiro ni..

miszlullaby berkata...

satu daerah satu rokok??

adrinaqamarina berkata...

oit3, ne amende ne, bawah pengaruh daging korban ke?

:P

apabila saudara hiro berkata3.

~qiFFara~ berkata...

generasi bermotivasi TIDAK harus berlucah-lucahan..
harap maklum..
sepatutnye tiada lg coli-colian..hehehehe

hamzah ian berkata...

conec lu 1daerah 1rokok..

Lya Colours berkata...

bebas rokok !!!

cik tipikal berkata...

merokok membahayakan kesihatan. senang cerita

Jue berkata...

satu daerah satu rokok LOLx
ape kah?

✿....rossa alina....✿ berkata...

1daerah,1rokok??huhuhu..cmne tu?? ;p

Myra Arshad (: berkata...

belia masa depan macam mana kalau amalkan konsep satu daerah satu rokok weh ? hehehe

Myra Arshad (: berkata...

belia masa depan macam mana kalau amalkan konsep satu daerah satu rokok weh ? hehehe

Myra Arshad (: berkata...

belia masa depan macam mana kalau amalkan konsep satu daerah satu rokok weh ? hehehe

tim berkata...

kita generasi hebat..!!

gigi rongak berkata...

haha.. 1 daerah 1 rokok ke? x blh lebih dari 1 ke?

Bijen M. berkata...

Jangan lupa register untuk derma organ.

Silent berkata...

tolongla sokong anti pemerdagangan manusia...

tia berkata...

hampeh!

Poyaty berkata...

HAHAHAHA, klako gila. 1 daerah share rokok ramai2 ke?

NUNU EERA berkata...

kempen baru ke ni??

Ninie berkata...

tajuk karangan spm. lalala

NAJ HEBAT berkata...

yang~ i suka bile lu dah waras semula..

wow..
i bg A1 instead of A4 paper...

IBNU SABIL berkata...

SHhiiittt punye hiro....meletak gambo gua sesuke atie lu...hahaha

eiffel berkata...

watderfish????????????


sory...gwa anti-rokok..katakan TAKNAK!!!

cikpia berkata...

aku nak join belia benci rokok tapi dah tak belia dah...
so aku sokong jer la kempen idaerah 1rokok ko nie..... =)

Syida Shukor berkata...

apakahh hahaha .

::cdot the dot:: berkata...

yeah..iduplah rokok utk buah dada yg kencang..

rainbowskittle berkata...

oih . merokok membahayakan kesihatan. ini pesanan penaja ni.

ANATI SOKI berkata...

wahahahaha... gelak guling2..