Calon Bini

Gua ingin bini dunia akhirat.



ADAKAH ANDA WANITA BERUNSUR TANAH??

Tanah yang subur mempu membuahi tanaman yang hijau dan mekar. Wanita yang bersifat tanah biasanya mempunyai sifat-sifat seperti:
- Rendah diri di hadapan suaminya serta hormat dan patuh, setia serta rela berkorban demi kasih sayangnya kepada suami.
- Sebahagian sifat tanah, wanita jenis ini tidak cerewet, tidak suka bercakap meninggikan diri, tidak menyombong dan bukan seorang pemarah.
- Tenang dan mengamankan jiwa suami, selalu memberi galakan dan sokongan dan tidak suka membantah atau membangkang.
- Orang yang berperawakan manis dan lemah lembut, pembersih dan sentiasa menjaga kecantikan untuk suami.

Ada perkataan SUBUR tu penting. Hue Hue Hue.

MACAM MANA NAK TAHU?

Anda anak pertama, kelima, kesembilan.


Sila serah diri pada gua. Maksud gua, sila berkenalan rapat dengan gua. Please.

Ceritanya begini. Gua ada mesej mak gua.

Ma, susah la exam ni, rasa nak berenti ngaji.

Molek la tu, ado orang nak masuk minang. Ma gua balas kencang-kencang.

Gulpp. Terkejut gila gua.

Tidaakkkkkkk. Terus gua rajin study balik. Haha.

Bukan mak gua percaya ke apa, tapi bak kata orang tua-tua. Dari dulu mak gua kata gua kena cari bakal bini berunsur tanah.

Gua rasa mak gua dah pandai bergurau sekarang. Mak gua ada baca akal tunjang kot. Mungkin hari-hari mak gua layan Astro Mustika. Arghhh. Gua cuba sedapkan hati. Tunggu jela balik kampung esok. Kah Kah Kah.



63 ulasan:

Siti Mashitah Saidin berkata...

cis.. tau kawen ja.. hahhaa

Queen M berkata...

hahaha..sila KAWEN cepat sbb dah lame sy x mkn nasik minyak :P

SZ berkata...

molep la tu.
balik2 nikoh la weh.
hahaha

beLLa berkata...

smua bukan. huhu. ;p

little ain berkata...

hahahaha!

ye ke anak nombor lima gitu? huhu :D

Aqilah Nur berkata...

ok. gua anak sulong. sila. haha

syafiqah ezam shah berkata...

haha pandai mak hiro nak suruh rajin blaja.haha

Puteri Iqa Izyan berkata...

hiro hiro..

iqa ank pertama! haha :p

DuniakuAbstrak berkata...

da macam anak dara plak kena ugut2 kawin

sastraboy berkata...

dah siap wang hantaran?

Robot | Sakti berkata...

selamat hari raya boh.
selamat pulang.
berhati-hati ketika di jalan raya.

kem salam ko bakal bini tow.
keh keh keh

missSenget berkata...

alahai~

napa guwa anak ke8 ni...

T__T

Sca Ndx berkata...

awal lu nak cari bini, wa nak gak.haha

nazirafarahinomar berkata...

haham aku anak ke-5!!!!!
hahaha,tapi aku nak stuuuudy dlu..
kihkih :pp
study la molek dehh!

Bella ♥ berkata...

gua anak no 5. ^^,
*memalu kucing dah ha*
hakhakhak ;DD

farahmoque berkata...

cool gile mak kau..hahahha..ngalahkan anak dara kena pinang sudahh..

yeaa..hiro nak kawen!:))
yang penting aku tak termasuk senarai.hahaha

snowblack berkata...

ehem ehem. hahaha

gadisBunga berkata...

guwe anak first. lalala

Anisa Hang Tuah berkata...

semoga dapat jodoh yg baik
:)

nur iema berkata...

gua anak 1st..
1st tyme gk gua bca entri lu xde word peberet lu.. hak3

ifah berkata...

phewiiittt. nak kawennn

Fadzrul Hisyam berkata...

Payah...payah... macam mana nak kasi makan anak orang ni kalau diri sendiri pon tak dapat kasi makan? Aduh...

lea berkata...

kalo anak ke3???

melle. berkata...

ayat serah diri tak menahan gila

biskut berkata...

ker ko yg layan astro mustika..huh

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

ehem..ehemmm lydia anak pertama,layak tak?

dyalova berkata...

aissehh, bukan berunsur tanah lah.cane neh =p

cikpia berkata...

mok mung ngaji tajul muluk gok ker bro...........???

plumpy.tootsie berkata...

sape yg nak kwen dgn kau?ad eh?

i'm surprised.i thought there's no one.

M.D 沙美美 berkata...

Mak lu dengan ayah gua sama la weh.
cakap malas study je terus kata ada org masuk minang. =,="

anyway, gua sulung. haha :D

Tuan Din berkata...

Beb kalu gua gua terima jer pinangantu...

iszieylyanziy berkata...

kawen kawen kawen

Tomato Gurl's Life berkata...

gatal!1haha...

nisa sudah! berkata...

halah....mcmne ni..sy ank ke3 dan bkn berunsur tanah...xdpt larh jd calon2..huhu...bgs lar mak anda..heheheh

hamzah ian berkata...

bini mmg subur.. tapi lu mandul.. lu suka melancap kan?

~~aKoO~~ berkata...

aku xder lam list??kecewa dowh..

Siti berkata...

nasib baik anak no. 2.. kehkeh

tim berkata...

aku anak bongsu..
the only girl hikhikhik

Wahida Nasution Thakhrim berkata...

alamak.. saya nak no-4.. tak de peluang la nampaknya.. (T^T)

Bijen M. berkata...

Suruh mak lu support der.

Cik Akma berkata...

ngaji abis lu baru nikoh. er err

mia berkata...

hahaa..kreatip entry ni en hiro..ehhee...kalu ank ketiga, jenis ape pulak ye?

NAJ HEBAT berkata...

gua nak lelaki berunsur 5 elements,

tanah, api, air, angin, dan...


oh gua lupa..


lantak!


raya sembelih lembu ok. bukan sembelih leher sendiri.

Jue berkata...

wah wah ade org msk meminang u
wa anak pertama (chewah!)
hahaha
eh bkn dah kawen ke?

zarifahmr berkata...

anak ke6 unsur apaa??

platipus berkata...

dah byk calon..bagus...

redballerina berkata...

aku anak pertama, ok, tu je nak cakap.
haha

farhah adeli berkata...

aku anak pertama gak. tapi description tuh mcm x sama je. hahahaha.

liyana aziz berkata...

anak last memerangkap anak ketiga! rajin2 ngaji no, satgi kena kawen kan kot malas sangat

.sweet-ants. berkata...

betul.. tu la yg tbaik. smoga dpt la calon isteri camtu..beruntung laa..

rainbowskittle berkata...

subur ? wah

PinQib berkata...

anak kedua?

Lya Colours berkata...

yeay aku anak pertama so suburlah kan?
hihihii

hiro berkata...

ye lya..huuk

Mya Amira berkata...

1-Tanah
2-Api
3-Air
4-Angin
5-Tanah
6-Api
7-Air
8-Angin
ulang sampai lebam. haha. :p

moon berkata...

oh, aku anak pertama. tapi semua sifat tanah aku tak ada. pretty much the opposite.

ciK LyndaWawa igUana berkata...

dia cantik..=)

Feesya Feedow berkata...

encik hiro. jom kawen! tapi saye ank kedua. boleh ejas tak? haha!

peace :)

Yatre Hayati berkata...

baik2 kau. kena kawin baru tahu. haha

afiqah berkata...

Gua anak pertama.
Mari berkenal rapat. HAHAHAHA
;D

alexa yussida berkata...

owh..begitu:D

nousya berkata...

saya anak ke lima

vampire's lovex berkata...

aku anak 1st..cmna? haha