Bicara Sang Pungguk pada Sang Bulan

Tunggu dan terus menunggu, jika aku pergi jangan menyesal- Sang Pungguk.



Kau sana jauh
Sangat jauh
Entah mengapa kita harus jauh
Tak terperi aku menanggung jarak jauh

Ku kirimkan RINDU aku pada kau
Dengan bantuan Sang Angin
Sang Angin tak sanggup

Ku kirimkan SAYANG aku pada kau
Dengan bantuan Sang Awan
Sang Awan menolak mentah

Ku kirimkan CINTA aku pada kau
Dengan bantuan Sang Mentari
Sang Mentari benci akan kau

Aku punya sapa lagi
Untuk merembeskan bicara hati aku pada kau

Hanya kau yang aku RINDU
Hanya kau yang aku SAYANG
hanya kau yang aku CINTA

Ketahuilah
Aku tak pernah pantas untuk kau
Tapi aku tahu aku bakal punya 
KAU!



Nukilan,
Hiromeo



47 ulasan:

delarocha berkata...

ermmm..dalam hati ada taman :-)

ifah berkata...

fulamakkk. boleh tahan puitis nye hiro.

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

Dalam hati ku ada kamu..ahakss

little ain berkata...

oh baeklah. hahahaha :P

Puteri Iqa Izyan berkata...

jiwang.

Sca Ndx berkata...

cair semua perempuan. pandai kau bermain kata-kata

NAJ HEBAT berkata...

weh. serius.
untuk aku kah?

Anisa Hang Tuah berkata...

syahdunye abg hero..
hmm

nis rindu kat die
tp die abaikan niss
hadesshh
apekah lelaki seperti ituu

hohoohh

~fais~ berkata...

hahahahahaha.
tidak ku sangka buah cmpedak da jd nagka...
tidak ku sangka jgk en.hiro sgt pitis mlm nie..


bile cinta ade kt ati..
bkn setakat hati mnjadi puitis..
silap2 nt hiro bkn hiro ag...

echah mashuri berkata...

bunga bunga cinta..hahah..puitiss ohhh...

cik tipikal berkata...

erk ?! jiwang bhai !! nasib baik aku tak terpikat

princeduyong berkata...

tahniah tahniah...hehe...

Frodo Baggins berkata...

segeralah lu n naj hebat menikah ...

kembatolo™ berkata...

halamak.. sadisnye..

naj hebat aspalela~ berkata...

frodo.. hoi!

dlm hati.
oh. ameen!

haha

sudah

tim berkata...

jangan curang sudah.

btw..puitis sungguh abang hiromeo ni.
i like..!

Cik Jari berkata...

hiro,ayat yang nih:
"Aku tak pernah pantas untuk kau"

mengingatkan ku pada kisah lalu...

erm..sudah...sudah..sy akan berhenti berharap...

ika berkata...

ho yea ho yea . anda memang berbakat . hohoho . :D

Poyaty berkata...

hahaha, jiwang. dlm hati ada taman lah ni :P

tiefazatie berkata...

wah...hiro....xsangka...clap2...hihi

buDAK keCIK berkata...

pergh~!jiwang siot dia nih
ekeke

biskut berkata...

jiwang jugak mamat nih..cover ngan ayat songsang dia jer..hehe

Vamp Mary berkata...

Kau sana jauh
Sangat jauh
Entah mengapa kita harus jauh
Tak terperi aku menanggung jarak jauh


Haha. Gua rasa bait pertama stanza satu ini sangat COMEL. entah kenapa. ^^

Kerepek Karat berkata...

boleh menang pertandingan sajak kebangsaan nieh..

Kerepek Karat berkata...

boleh menang pertandingan sajak kebangsaan nieh..

Eazy Izzuddin berkata...

i like...
;)

hamzah ian berkata...

konek

Encik Tikus berkata...

kau curang en dengan aku ? cis~

Encik Tikus berkata...

dekat facebook bukan main lagi kau mengayat aku..

Encik Tikus berkata...

sampai hati kauu :'(

athiea berkata...

hero + romeo..hahaha..
nasib lu punya puitis jugak..

kau kirimlah ridu tu kot pos laju..

ko kirim sayang pulak guna express link..

ko kirim cinta kut emel..

ko kumpul smue..
ltk dlm poket kmas2:)

iszieylyanziy berkata...

penuh puitis,,hehehe

anne ree qay berkata...

ni yang malas ni. kisah cinta kita di momokkan di blog.

kehkekeh.

M I A J A M A L U D D I N berkata...

fuhhhhhhh..

vampire's lovex berkata...

wow !!

a.samad said lehhh besara da skang..

vampire's lovex berkata...

wow !!

a.samad said lehhh besara da skang..

NOOR FATIN berkata...

jiwang hiro skrg.hehe

zarifahmr berkata...

kalau aku awek kau aku dah ajak kawen sekarang

Tipah berkata...

kau tersalah makan ubat ke? aneh entri kali ini...tiada kelucahan.

hiro berkata...

tipah--gua mkn megi 2 mlm berturut-turut.hehe

Miss ... berkata...

phewitttttttttttttt

beautiful_rose berkata...

huhuhuh lu buat gua jatuh tangga eh,silap lu buat gua jatuh cinta 10x dengan madah berhelah lu kali ini.... =p






tiba2 lu jadi jiwang tanpa sebarang kelucahan,apa kes? berak tak lawas ke?
hiahahahahahha =p

alexa yussida berkata...

aigoooo~

Aweyn berkata...

love this.. :')

syeraRAWRR berkata...

urghhh!

K I E R A berkata...

Cool gila lah :D

ciK fLower meLawEr berkata...

jejiwang betoll