Pengorbanan Itu Indah

Senyum itu sedekah. Sedekah itu pahala.



Ada seekor kambing dengan seekor kucing sedang berbicara dekat padang sekolah.


Kum Bing: Esok aku dah tak ada lagi wahai Ku Cen Ku Parsi.

Ku Cen Ku Parsi: Hah? Mengapakah?

Kum Bing: Esok tuan aku nak potong kepala aku.

Ku Cen Ku Parsi: Oh. Itu ibadat haji. Eh. Ibadat korban.

Kum Bing: Sedih aku. Selama ni, aku yang basuh pinggang tuan aku, tolong beli makanan, tolong update status fesbuk, tolong tolak kereta, cuci habuk dekat spek, hantar surat cinta dekat Janda Anak Tujuh. Dia tak sedar pengorbanan besar aku pada dia.

Ku Cen Ku Parsi: Releks-releks. Mungkin ada kau buat apa-apa kot.

Kum Bing: Ada. Aku tolak bila dia lamar aku dan ajak aku nikah dekat Siam.

Ku Cen Ku Parsi: Emm. Aku pun tak tahu nak kata apa. 

Kum Bing: Kau tolong la beritahu semua kawan-kawan aku yep. Sob Sob.

Ku Cen Ku Parsi: Sabar ya.


Bunyi detak kaki yang sedikit bergegas kencang. 

Fuhh. Masih ada kambing aku. Terus senyum lebar tuan dia. Lantas;

Alhamdulillah. Dapat juga aku buat korban tahun ini.


Ku Cen Ku Parsi: Ehh.Tuan kau ni, macam alim je, kau tipu aku yea?

Kum Bing: Aku terpaksa. Aku nak kau kesiankan aku. Dan lepaskan ikatan tali pada pokok ni.

Ku Cen Ku Parsi: Demm.

Kum Bing: Tungguuuuu.. Sob Sob.


Tak ada motif. Sekadar mahu ucap Selamat Hari Raya Aidil Adha.


Tidur itu juga dapat pahala. 

29 ulasan:

Jef Hadi berkata...

ingat kat ku cen gua.

adeh. haha.

Anisa berkata...

salam aidiladha ye abg hero

Puteri Iqa Izyan berkata...

balik2 terus update kah??
hehe :p

Rara Farah berkata...

sedikit terasa part ku cen...dulu2 org pgil ku cen si am

Unknown berkata...

dan kambing itu terus senyum kambing...

salam aidil adha bro...

eqacashperlala berkata...

hahaha
siyes lawak

anyway, salam aidiladha :)

plumpy.tootsie berkata...

tidur yang berlebihan boleh membawa murka.tambah2 kepada awek yg sdg menunggu reply msg dr anda.

liyanaziz berkata...

ingat nak suh korbankan kucing tu.. salam aidiladha!

Duniakuabstrak berkata...

cis tengok gambar kambing tu pon aku dah syak ada berbaur unsur2 yang mencurigakan...haha

slamat raya aji weh!

Amir Syahir berkata...

ayul--kacang keras kacang lipat. kena balik..betul ke ne. ah pape jela..keh2.

Apple berkata...

hahaha...
tah pape jew si kambeng.
neway, selamat hari raya :)

Silent berkata...

kambing busuk aq ko ambek eh? p wat korban p!hoho

Shahada Fauzi berkata...

comel gile kambing tu senyum..hahaha..

SELAMAT HARI RAYA hiro!!

hamzah ian berkata...

kadang2 gua rase ceh..

Ifah berkata...

kucen ku...
selamat hari rayo

zarifahmr berkata...

penat aku baca kerut2 dahi. cehh ;p

Mrs Poyo berkata...

Comel kambing senyum..cam muka sapa la..
hahhaha

::cdot the dot:: berkata...

slmt ari raya..maafkan silap batin ai ye yu..

Fazleyatul Aini berkata...

selamat raya2 =)

ape2 jer berkata...

selamat raye

Hellioz berkata...

bosan plak semua slamat hari raye

slamat makan kenyang2.
gyahahahahaha~

Melle Abadi berkata...

hahahhhaha like!

MiMiEy :) berkata...

kum bing sangat nakal.
hahaha

selamat hari raya aidiladha

Nursyairah berkata...

salam aidil adha! ! ! ! !

alexayussida berkata...

hehehehe..
selamat hari raya aidiladha:D

Hidayati Farhan berkata...

KAKAKAKA, salam aidil adha hiro

kem salam ku cen ku parsi ek :P

Jue berkata...

bc entry nie ngan senyum kambing smbl ditemani Ku Cen Ku Parsi

nnZa berkata...

selamat berkorban ^^

Yatre Hayati berkata...

hahaha....kah kah