Cinta Abadi

"Abang, cinta itu apa?"
"Cinta itu bila dua hati menjadi satu"



Abang,
Abang ingat lagi tak mula-mula kita kenal dulu? Hehe. Macam mana la Sayang boleh jatuh hati dengan Abang. Sayang ingat lagi, Abang pernah kata rambut Sayang ni macam Mi Sedap. Jahat betul Abang. Ada ke taruk Mi Sedap dalam beg Sayang tiap hari. Kelakar betul.

Abang,
Abang tak pernah takut kat Sayang kan? Semua budak lelaki dekat kolej takut kat Sayang. Yelah. Dulu Sayang garang. Sayang pernah tampar budak laki duk kacau-kacau Mila. Abang tak takut ke sering kacau Sayang? Hehe. Abang. Abang.

Abang,
Abang memang suka kan cari pasal dengan Sayang? Memang tak pernah serik panggil Sayang dengan gelaran Myvi. Sebab Sayang berisi macam kereta Myvi. Sayang nak Abang belikan kereta Persona, tapi Abang cakap orang gemuk memang sesuai dengan Myvi je. Abang Jahattt. Tapi Abang belikan Sayang kereta Persona jugak. Terima kasih Abang. Gembira betul Sayang ketika itu.

Abang,
Rindu nak Abang letak kepala dekat riba Sayang. Lepas tu dengar Sayang berleter, bergosip, merepek bukan-bukan. Dengar rintihan hati Sayang, dengar cerita Sayang ketika mengajar dekat sekolah. Dan Abang setia mendengar walaupun tak sampai 10 minit Sayang cakap, Abang dah lelap. Hehe. Lelap kan. Bukan tidur. Lawak la Abang ni.

Abang,
Banyak sangat Sayang nak bercerita pada Abang ni. Anak kita balik hari ni. Datang jenguk Sayang. Acap juga dia balik. Sebab dia dah beli motor. Kolej dia dengan rumah kita pun dekat. Dia dah besar panjang. Kacak bergaya, macam Abang. Hehe.

Abang,
Dulu kenapa Abang cakap macam ni.

"Kalau Abang mati dulu, Sayang kawen lain ya tapi jangan lupa kat Abang. Hehe"


Abang jahat. Selalu cakap bukan-bukan.

Abang,
Kenapa Abang dah tak datang dalam mimpi Sayang? Dulu Abang kerap datang. Kenapa sekarang tak langsung. Kenapa Abang? Kenapaaaa?

Abang,
Abangggg... kenapa Abang selamatkan Sayang dulu. Sayang nyaris nak kena langgar dengar kereta sebab teruja nak beritahu yang Sayang dah mengandung. Tak tengok kanan dan kiri. Terus lintas. Kenapa Abang datang tahan diri Abang... Kenapa Abanggg... Biar la Sayang kena langgar. Kenapa Abang... Biar la Sayang pergi dulu.

Abang,
Kenapa tinggal Sayanggg... Abanggg... Kenapa tinggalkan Sayang. Abang. Saya rindu Abang sangat-sangat. Tolong la datang dalam mimpi Sayang. Abang kan dah janjji nak jaga Sayang...

Abang,
Sayang sunyi. Rindu sangat dekat Abang. Datang dalam mimpi Sayang ye Abang. Sayang dah tak kuat. Banyak dugaan. Nasib baik ada anak kita.

Sayang Rindu Abang...


Kubur suami Natasya basah dengan air mata yang menitik. Agung kan Cinta mereka? Natasya berjanjji tak akan kawen lain sebab hatinya sudah bersatu dengan arwah suaminya.


 
Pengajaran: Cinta Abadi dimana dikau...


91 ulasan:

yuyueyuliana berkata...

cinta abadai akan datang tanpa kita sedari . eceh. :p

RR berkata...

tengah bercinta ke hiro?

Amir Syahir berkata...

yuyu-- ibarat rama2 ye dak.



rose--tak.

Yee Nunaka berkata...

oke...bace entri neyh rase na nanges jer...huhuhu

Mashe berkata...

sedih2....
~_~

*cinta abadi?? suuuuuuuuuuuuuusah nak jumpa skrg*

hamzah ian berkata...

allah selamatkan kamu

Amir Syahir berkata...

yee--jgn nangis..amik iktibar.





siti--mungkin ada.

eqacashperlala berkata...

naluri wanita aku tersentuh bila baca cerita kauuuuu

nadia berkata...

hiro..

kita kena cari cinta sejati kita..
macam movie 'up'.. cite katoon tu..

da tua2 pown still syg kat bini dye..


p/s:
ko nak quilling ke?

cik hani berkata...

huhu.cinta abadi...di manakah dikau~

syafiqah ezam shah berkata...

fuyohh..sedih wok!

Mcjust berkata...

cinta abadi: aku di sini......... bahahahahahahaha! :p

MOFASAD berkata...

cinta sejati ada. lu je ego

Awanama berkata...

tersentuh. hampir hampir mengalirkan air mata! huhu =.=

Rizha CUMA (FH) berkata...

bahagianya dapat berkahwin. :)

Marrzie Anna berkata...

cinta sejati..

harus dinanti atau dicari?

Idalara berkata...

muga kamu temui cinta sejati begitu..

piNky LuCiA berkata...

hmm.. =) aku suka. hehe

~fais~ berkata...

hiro- ko ni berangan je...
da xde kerja lain...


mofasad- cinta sejati mmg ade tp...
hurm..1 dlm sejuta..

NURUL AIN berkata...

sume cite ko reka pon matap2 kan. huk3

platipus berkata...

tacing shiall

Fazleyatul Aini berkata...

mana cinta saya =(

Cipina berkata...

wuuuuuu..sedihnya cita ni...nak abang mcm tu sorang...sedih :(

haaa..sebelum terlupa..kamu kena tag. klik kat SINI ye :D

oke. sedih balik.

::cdot the dot:: berkata...

cintamu di sini...


saya tunggu awak selamanya!

Kik0 ♥ QiLaH berkata...

abanggggggggggggggggggggggggggg.

WAHIDA ALIAS berkata...

tesentap sikit..hhaha..tachin ni..

Jue berkata...

sedih sedih
penah mimpi sedih
bgn pg nangis2

little ain berkata...

u always touch my heart with this kind of post. the very bottom pulak tuh. grrrrr

bidadarihijau berkata...

haisyhh...sedihh~~:(

AzRin Kamaludin berkata...

cinta abadi, cinta sejati tu memang susah nak jumpa..
hanya orang yang benar2 menyayangi & benar2 mencintai, maka wujud la cinta abadi itu..

plumpy.tootsie berkata...

cinta abadi jangan dicari,ia datang sendiri.

orang kata lah.tp aku tak pernah percaya.

Akulah Aqilah Itu berkata...

dimanakah?

cikpia berkata...

aku suka baca entri ko kebelakangan nie....... suka nanges!

phreak-id berkata...

sedih.. sedih.. Bagi orang lelaki bila tengok isteri dia yang mengandung keletihan.. memang sayu di hati..


>>My Latest Entry<<
Controversy Goal From Nani Yesterday
Lagi Kemalangan Bas Yang Membawa Maut
Juara Piala Malaysia 2010 : Kelantan!!!

Ms. Qhayal berkata...

lu ni boleh tahan jiwang jugak

Frodo Baggins berkata...

chenta sejati bila mana
lu ble duet lagu p ramlee sama2

((ok x der kaitan ...))

chinta sejati ...
mmmm. doraemon n doralin!
hiroo ... ni cerpen ke haper?
asal lenn macam??

Unknown berkata...

boleh thn jiang gak hiro neh..hue hue hue

budak kecik berkata...

sedeyh~! nk nangis bley?
sob3

aNiS tHe BumbleBee berkata...

sob..sob..sob...!!!!



nak tisu pleaaseeeeeee..!!

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

best best best =)

LM berkata...

sedih lak LM baca...susahnya nak temui cinta sejati!

Shahada Fauzi berkata...

jiwang rupenye encik hiro ni..by the way, aku suka entri ko yg ni..touching..huk huk..

Anisa berkata...

saya tak pernah dapat cinta abadi..

Mohd Nor Quiyyum berkata...

ak pun tgh mencari cinta abdi ni

Anna Boleyn berkata...

nak nagis saya baca citer ni. huhu


sorry lah hiro.. sbb hiro dtg baru kita nak dtg balik.. mmg dah tak menang tangan maa nak kelik blog2 yg tnggl jejak kat shoubox. sll la komen..klu komen...insyaALLAH, ssh payah ku dtg juga. heee~

Awanama berkata...

asek cite sedih jeeee ;(

fasheeha berkata...

Memang leh bikin novel lahh. Sadis

ruby bieha berkata...

adui sediz betul :(

mira ellyna berkata...

gila siyokkkpandai cite dikarang.. ajar oatik..

Nas berkata...

pergh..hiro tgah di lamun cinta..peweettt :D
jiwang siot

Syifa Alshah (wutwut) berkata...

hiro jiwang. jiwang. jiwang.

Duniakuabstrak berkata...

ohhh

baby farahh

cinta abadi ku..

air mata tu bukan ke menyeksa mayat?

aku penah dengar

org kata

tapi kesahihan nya

tak dpt d pasti kan

Wahidah berkata...

cinta abadi..

insyaAllah u will find it one fine day...percayalah

BonekadalamChermin berkata...

terbaca di blog gadisbunga.
jadi terlawat disini.

jiwang cerita ini.

')

terkomen pulak.
silalah lawat melawat.
ter pun xpe.

aljambz berkata...

okay gua tak muhong.
ini sungguh 'deep'.
boleh ceduk buat jawab spm nanti.
keh keh.

emak. bukan penari tiang berkata...

cinta sejati aku ialah Affan



pesanan : silalah beranak cepat-cepat!baru hampa taw apa rasanya ada anak! cinta paling tulus!

Puteri Iqa Izyan berkata...

kan best kalau dapat cinta macam ni jugak.
haih. gatal lak.
huhu :p

nice story!
hiro pandai buat cite!
XD

Unknown berkata...

hiro...asal lu nk citer sesedih pastuh hero dia msti pepoyo nk mati demi C.I.N.T.A.??????


-.-"



camtaek tahu!!!!

*emo nak mati!!!!!

gadisBunga™ berkata...

alamak...dah terlayan cerita centa pulak...

Silver_Thought berkata...

uhhhh....sedeh.sedeh.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

betul kah garang..garang tapi manja

Awanama berkata...

gua lagi terasa hati kalau ni kisah anak dengan mak bapak.



sekian. now sue me.

hentakbelipat berkata...

amboihhh syahdu

PuteraOhtraBulan berkata...

ermm...boleh buat novel/cerpen nih...:)

ANIS HJ SUKARTI berkata...

bunga2 cinta betol suasana..

alin berkata...

sedih.... :(

lalink7 berkata...

smlm mmpi ini ker? huhuhuhuhu...

Amir Syahir berkata...

bukan lalink7, cinta dipertonton kan. masih ada cinta abadi dlm dunia ini.

ateyn berkata...

wah! sedey2~

Amir Syahir berkata...

jgn sedih. blajar.amik iktibar semua.

Scha Nazri berkata...

huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

sepet berkata...

buleh ker klau cinta kan 2 orang skali gus??

cinta abadi akan datang sendiri walau x dicari??


makan dalam citer nih~

bylindakitchen berkata...

cinta itu indah bila kita dapat selaminya ;)

Amir Syahir berkata...

sepet--cinta berbagi 2..susah tu.

xx..kna cari.


misz--yup2,

UNICHI YANIEJ berkata...

uwaaaa..sedihnyeeeee ;[

Liliyuli berkata...

sedih. sian si 'sayang' tu..

Einaz Shah Rizal Thomas berkata...

pin,pin.pon, poon..!.
jalan-jalan jumpa belog ni.
hai! owner belog.

love einaz!

kata kila berkata...

hiro mkin best!

Amir Syahir berkata...

einaz--tq2..

Amir Syahir berkata...

kila katang--keh2..tq sis.nk bear tu.

Unknown berkata...

*nanges.

alexayussida berkata...

bace smbil senyum n pk hang ni mat jiwang juge:p

sayangi org yg sygkn kita:)

dya adriza berkata...

serius i nak nangis baca cerita ni T.T.. i x nak berpisah dgn org yg i sayang. Biarlah i yg mati dulu, sebab i x sanggup nak hidup tanpa mereka di sisi i..

K I E R A berkata...

Best crita cinta kau ni :)

Kasi lah lagi.

Unknown berkata...

sy ngez bace kisah nie...
nape dye cikgu jugak??
sayunyeee!

Amanda Sasha berkata...

dem..sedih cerita ni.. T___T

♥ Cik Puan Pinky ♥ berkata...

sebak aku weh.
wuuuuuu~~ :(

ayen =D berkata...

benci la kau! buat aku sebak pagi2...

ashikinzulkefli berkata...

i like like like this. heeeee

suzie rahman berkata...

uhh aku putus cinta..dtg sini cite jiwang2..sedih aku der~~~

gadis 3 suku . berkata...

waa..gelak guleng2 nie..sob