Anak Perempuan

Anak gua mungkin secomel ini.



Petang itu gua sangat bosan. Bini serta anak perempuan gua yang baru berumur dua tahun keluar ke pasar malam. Gua tak tahu nak buat apa dah. Terus terasa mahu berbakti pada bini gua. Tolong basuhkan coli kegemarannya. Sedang asyik memberus bahagian tali, gua teringat kata-kata abah gua.

"Menjaga lembu sekandang lebih mudah daripada menjaga anak perempuan seorang"

Ketika itu gua berusia sembilan tahun. Gua ingat, syarat sah menjaga lembu perlu ada anak perempuan. Rupanya apa yang abah gua pesan itu adalah perkara benar. Anak gua kecik-kecik sudah comel. Ikut gen gua mungkin.

Gua mula risau, anak gua yang comel ini mesti akan banyak peminat bila besar nanti. Ramai yang mahu kenal-kenal. Add anak gua punya Fansbook, Myfren dan Frenstar semua. Kawan laki dia mula menggatal. Usha baju anak gua macam boleh tembus nampak coli kaler apa.

Nanti bila anak gua perasan ramai ngorat dia terus abaikan pelajaran, keluar malam balik subuh dan tak minat belajar silat. Gua pikir macam mana mahu mendidik anak gua jadi budak baik, pakai senonoh dan pandai makan guna tangan.

Arghh. Gua mula tensen. Gua tak boleh tensen-tensen ne. Terus terasa mahu pekena kopi. Lantas gua merempit menuju ke kedai makan Pak Faris Kulup. Gua gantung coli bini gua dekat pagar rumah. Dengan harapan bini gua tahu yang gua keluar pekena kopi.



45 ulasan:

Lya Colours berkata...

hihi comel2
aku harap anak aku pon comel macam tuh
erk !

Mr.Ket berkata...

Pak Faris Kulup..haha..i noe that..rahsia kita..

budu berkata...

bile pulak die ni ade bini? bleh caye kee. huhuuu. tp btl la tuuu. bela anak gajah pun lg senang dari bela anak dare.. haishh

Aliesya♥Amani berkata...

nnt boleh la i kawenkan anak i ngan anak u...anak i hensem tau. mcm papa die..hehehe.

pastu kte jadi besen la..hahaha

fndrocka berkata...

Haaa.....betul jugak tu.orang tua dah ada pengalaman..dia dah lalui.

Bila baca entri kau ni..baru aku tahu susah jaga anak perempuan.memang susah.kalau anak sulung tu lelaki...ok jugak boleh tlg tengok

AyuE SurihanyOt berkata...

woiii...lu ni kawen ke tak lagi???gua dah konfius gila babi dah..

NOOR FATIN berkata...

comel gila!

raina berkata...

berangan mcm cibai!

Cik SHiNJU berkata...

Salam...

anak ang comei ar...
rase mcm nk wat menantu..
anak aku nt msti ensem..;p

ana berkata...

hahaha...apa la x agak2 gantung coli kat pagar.

~qiFFara~ berkata...

coli tu 1 kebanggaan lu ke beb??

hehehe..

mesti nak jugak sebut coli..

nnt lu jgn bg anak lu pakai coli kaler merah ngn oren..nnt tembus kaler die..
bedarah idong laki nengok~~
hahahaha

Aujinz berkata...

apesal lu ghantung kat pintu pagar?.. apesal tak sidai ja kat hendel moto.. muahahaha..

.s.o.f.i.a. berkata...

adoyai!!!! si hammie gila conec, hang gila coli...... gila betoi hangpa dua orang nie......

caner la aku bley gila baca blog2 korang nie. adoyai!!!!

Sesumpah berkata...

hahahaha ape masalah kau ;D

Kahirie berkata...

lu beli lembu sekandang pas tu suh mereka asuh anak perempuan lu plak. Asyik2 orang mengadu jaga lembu lg senang dr jaga anak perempuan. Senang2 suh lmbu je jaga. bley berjaya x?

mira ellyna berkata...

terima kasih sbb cakap aku comel.
tibe2 hahaha

Fiq berkata...

bila ada anak lelaki, takut jadi pemunah..

takut dia pulak yang tenung anak dara orang macam tahu bra saiz apa. n takot dia pulak yang gendong anak dara org sampai tengah malam..

tak gitu pak nye..?

heee..

PinQib berkata...

comel2./ haha.. anak aku ngn mat saleh mungkin..
anak skrang kena jaga baik3

aku dan hidupku.. berkata...

hahahahahahaha

aku dan hidupku.. berkata...

hahahahahahaha

adrinaqamarina berkata...

wah, suami yang berkaliber ye? haha

seres budak tu chumil :D

gulagulahacks berkata...

jangan ajar anak lu tengok porno ye.
pesanan ikhlas dari gua..
hahaha

tia berkata...

confem ank gua nnt lg comel dari ank lu! kihkih~

maCy berkata...

my dad ade 7 ank pmpn.. agak2 mnjadi ke hasil die

plumpy.tootsie berkata...

anak lu kalau ikut gen lu,gua tak berapa yakin boleh comel mcm yg lu angankan.

lu hntr anak lu g blajar silat?terbaik lah weyh.

soffea berkata...

comelnye budak tu.. anak lu ke beb? nape bapak die tak comel pon? sah ikut mak die nie. hehhee.

J. Abdullah berkata...

rosak tali bra. kalau lu laki gua, seminggu makan masak sendiri.

Tomato Gurl's Life berkata...

comelnye budak ni..tp konpem ke anak lu comel camni??ekekee ;P

Myra Arshad (: berkata...

aik ? apsl muka anak lu macam anak gua? haha.

aiyaak. basuh bra part tali apa barang. zaman skrg org pakai yg tkde tali la. hekhek. basuh part cup suda. opsss! hahahhaha

then, gua tau anak lu nanti mesti jadi macam anak gua. hotstuff der gua cakap lu. tapi anak gua yg laki ni nsem. ikut gen sape tah. gen ex bf gua kot. lalala~

DuniakuAbstrak berkata...

haha nice sweet sour story

angan2 dan realiti adalah dua perkara yang berbeza

semua orang inginkan yang indah2

namun realitinya kita tak tahu

semoga kau mendapat apa yang kau cita2 kan

berkat usaha kau

dan keizinan Nya

eqacashperlala berkata...

terbaik dari ladang!
kau memang calon suami pilihan sebab sanggup basuh bra bini dowwww. hahaha

anyway, jangan kata anak perempuan, anak laki pun susah nak bela. takut dah besar kaki main perempuan pulaaaaa.

.sweet-ants. berkata...

mmg pon..mak sy pon ckp camtu
ade ank ppuan ni x tng idop selagi lom nikah..mcm2 dugaan :D

ur luv berkata...

suke komen ni :

soffea berkata...
comelnye budak tu.. anak lu ke beb? nape bapak die tak comel pon? sah ikut mak die nie. hehhee.

S.A. berkata...

Lu nyer otak lebih kurang ngan gua la...

Gua pun takut dan risau nak jaga anak gua... huhuhu

GaDis CoMeL berkata...

kenapa curik gambar gua masa kecik2 dulu?

Cik_Noor berkata...

jaga anak perempuan nie memang susah...

little ain berkata...

bro, tulun la berbakti cuci mende lain. pinggan mangkuk tu banyak kot nak kena sental. miahahahaha sengal.

hamzah ian berkata...

kah kah kah

*cimOt* berkata...

cumeylllll~~~

aleen aiden berkata...

wa syak klo ikot gen lu mesti xramai add die kat fanstar.muahaha

za petrelli berkata...

holoh2... ciri2 bapak mithali terserlah weyh

Ann berkata...

bgus lah...panjang lu pk

kata kila berkata...

comel budak tu. saja kan gi ai dengki

Enna Banana berkata...

yeaayy thats right
enna ni ada 6 adik beradik tapi enna sorg je perempuan,
enna tgk bukan main payah mak ngan abg nak jaga enna,
tapi Alhamdulillah nasib baik jadi orang juga.
dunia ni banyak cabaran kot, nak nak lagi time tengah remaja,
mula lah mengelentin sana-sini.
abg angkat sana-abg angkat sini
sampaikan abg sendiri kasi warning
" kau x cukup abg lagi ke? "
hahaha..kenangan jugak tuh :)

ciK LyndaWawa igUana berkata...

comel budak ni..=)