Jangan Tinggal Daku


Selagi Mentari masih mampu menyinari Bumi,selagi itu cinta aku kepada kamu.



"Sayang... Sayang... Ayanggggg..."

Panggilan gua tidak bersahut. Bilik berselerak, baju dalam baldi sudah penuh tapi tidak dicuci.

"Sayang kenapa tidak kejut Abang, lewat dah nak pergi kerja. Sayang ooii"

Gua tengok almari, baju kain bini gua sudah tiada. Coli-coli yang selalu kemas berlipat atas almari pun tiada. Gambar dia dalam bilik pun sudah hilang.

Gua termenung. Oh. Gua dengan bini gua sudah bercerai. Salah gua juga, panas baran. Siapa masih sanggup hidup dengan gua. Darah muda gua yang selalu cepat panas.

Hari ini. Hari pertama gua dilabel duda. Memang terasa kehilangannya. Selalu, pagi-pagi dia dah naik atas badan gua. Cara paling berkesan untuk kejut gua daripada tidur. Rindu pada dia makin terasa. Sarapan pagi siapa mahu sediakan. Baju kerja gua masih berkedut. Bilik pula bersepah.

Kalaulah dulu gua bersabar sikit. Saat ini, semua kenangan bersama dengan dia menerjah dalam benak gua. Kenangan terindah bersama kekasih terbaik.

Teman setia ketika tiada elektrik.
Teman ajak bertekak ketika gua bosan.
Teman ajak minum air kopi walaupun dia suka milo ais.
Teman ajak tonton M.U walaupun dia selalu tidur di riba gua.

Sayang...

Gua mengeluh panjang.

Sayang buat apa sekarang. Rindukah Sayang pada Abang? Adakah perasaan sayang pada Abang masih wujud?

Gua jalan ke arah pintu dengan lemah.

Adoiiiii. Sakitnya. Cess. Gua mengigau rupanya.

Sayang!!!

Terus gua buka pintu bilik cepat-cepat.  Gua nampak bini gua sedang ke arah gua. Gua sedikit berlari menuju ke arahnya. Gua peluk dia erat-erat. Sangat erat daripada biasa.

"Jangan pernah terfikir untuk tinggalkan Abang"

"Jika Abang cakap mahu cerai. Itu bukan Abang. Tapi sifat panas baran Abang"


Gua kucup dahi dia puas-puas.

"Maafkan Abang ya Sayang"

"Abang, Mama dan Abah ada la. Adik pun ada sekali. Lupa ke yang kita balik rumah Mama? Ishh, Abang ne. Sehari tak tidur katil sendiri pun mula ngigau-ngigau"


Pehh. Gua berboxer saja. Itu kira nasib baik gua pakai boxer. Kalau tak pakai apa-apa??? Kan malu besar gua.

Lepas senyum pada mak dan ayah mertua gua, terus gua masuk bilik balik.

"Abang, nah towel"

"Terima kasih Sayang"

 
Kenapa mimpi cerai-cerai ne. "Biasalah mendirikan masjid memang senang. Tapi nak mempertahankannya memang susah. Perlu ada kesabaran". Tetiba nasihat Ustaz Haji Hafiz Baharuddin menerjah ke telinga gua.



Pengajaran: Hargailah Orang Yang Sayang Pada Kita. 


65 ulasan:

fasheeha berkata...

Hahaha. hiro kadang-kadang sweet lahh kn. word coli mesti ade ehh? Hahahahaha

adrinaqamarina berkata...

a'a. setuju! coli tu kita macam trademark dah. :P

hamzah ian berkata...

conec

eqacashperlala berkata...

so, jangan jadi panas baran

M I A J A M A L U D D I N berkata...

sweet sangat2.. moga2 u bahagia.. amin.. amin.. ^_^

Unknown berkata...

erk...sungguh ke hiro? anda boleh terima org yg anda tak syg tp menyayangi anda? hargai tuh sudah semestinya..tapi kalau unt turut sayang...erk,

platipus berkata...

berangan je kje!

za berkata...

holoh2.. suwiiitttt nye abe hiro kito ni..

Awanama berkata...

orang kata, orang yang salu berangan kawen ni, dia kawen lambat. so lu jangan galak sangat.

Verdict berkata...

aku pon suka berangan jugak..

tapi tadelah sampai tahap begini. mesti ko tulis sambil senyum senyum manja.

ey..


hehe

Robot | Sakti berkata...

mengingau sokmo demo

+__+

~fais~ berkata...

hiro..hiro..
ngingau ea???
hahahahaha

moral- sayang pd owg yg sayang kte???
owg 2 xpnah nmpk pon kasih sayang kte....
nk wt cmne..
hehehehe

Shoujiroh berkata...

dem..
ak suke entry nie..
even melampau2 dan merayu..
dan hanya dunia khayalan..

Shoujiroh berkata...

dem..
ak suke entry nie..
even melampau2 dan merayu..
dan hanya dunia khayalan..

M a W a D D a H berkata...

hiro merapu...
tapi dia sedang berkhayal tuh...

haha

definitely.me berkata...

hehe. comel je entry ni.
tp yeah, mmg manusia slalu lupa utk hargai sesuatu smpai dah hilang. huu~

Pinky Pixie berkata...

boleh buat novel pasni. sambung serita la bro. erk, kurangkan ayat 18sx! haha

K I E R A berkata...

Perh, sweet siod.

Len kali mengigau lagi weh !

HAHAA :d

Unknown berkata...

lagibest klu mngigau ihtilam

Awanama berkata...

soo sweeetttttttttttttttttt :) hehe

fatian athiea berkata...

uiksss..xnak la smpai mmpi crai brai ni..

jauh2..
*ckp mcm dah kwen jep.muahaha

plumpy.tootsie berkata...

gua sokong jLo.kah kah kah!
sabar ye bang. (suara garau)

btw,entry lu kali ni wat gua nak menangis terharu.

Mohd Nor Quiyyum berkata...

lu mmg terbaik la hiro.. jage bini lu elok2..:))

Keyyah berkata...

cerita rekaan tp aku suka baca jugak.hehe

Awanama berkata...

Hargailah Orang Yang Sayang Pada Kita.

so far xjmpe laki macm tu.

Mimi Dyana berkata...

betul, nak mempertahankan kasih sayang tu yang susah.
bercerai-berai, anak2 yang paling merana.
orang yg dah rasa, taulah...

FyZa berkata...

pergh penuh imaginasi entry nie..menusuk jiwa raga..huhu

Shahada Fauzi berkata...

laaaa..mengigau ke??

cikpia berkata...

sweet sangat............ harap bukan sekadar tulisan. buktikan ko memang hiro! =)

kurik2 berkata...

hehe..sooo sweet...n a little bit noty!!!hahaha

ur luv berkata...

thnks dear..143 831..hpppy annvrsry

emak. bukan penari tiang berkata...

yayanggg...

yu jangan cerai ai dah taw...

dulu sekali yu cerai ai, sebab yu gila bz menabur cinta..

sedih tawww...

Abegemok berkata...

hahaha... tu la.. lain kali jaga bini baik2.. haha

Cikbelog berkata...

wahhh sweetnye! hahaha.loving jugak dak hiro nie yea..ekekee

Bijen M. berkata...

Baru gua nak ucap takziah.
Last last tak jadi.
Cisss.

Ms. Qhayal berkata...

aaahhhh..aku rindu saat2 bini aku naik ke atas tubuhku.hahahaha

Awanama berkata...

hehehe. suke lah

vidadarisakura berkata...

:)

little ain berkata...

entah la hiro nih.

tak habes habes dengan coli die. bagi satu kang, baru tau.

Awanama berkata...

stail lah~~~~

Unknown berkata...

tinggi betul lu berangan ea -.-"


siap ngigau cerai la haper la...

Nurul Ayu berkata...

mcm best je..no 2 kosong lagi tak??plisssss~~

Syifa Alshah (wutwut) berkata...

ada stok lagi laki² macam kau tak??

m i a berkata...

ohh my...so sweet..

Unknown berkata...

perghh...terserlah kehebatan suami mithali walau dalam angan..:)

ana berkata...

owhh...nasib baik mimpi jer.

CIK TOM berkata...

wow hebat la hiro...bakal suami mithali ni...erm coli dah jadi trademrk eh??haha...

Yee Nunaka berkata...

keje ngigau ajer.....

hahahaha

::..dYa..:: berkata...

semoga berbahagia di alam rumah tangga

Linglung berkata...

"Jangan pernah terfikir untuk tinggalkan Abang"

pengaruh indon kuat sangat ni derr...kahkahkah

Linglung berkata...

"Jangan pernah terfikir untuk tinggalkan Abang"

pengaruh indon kuat sangat ni derr...kahkahkah

.:: yUki a.k.a f@Ra ::. berkata...

stail doe ko berangan!!!
ak dah nk nanges dah td..ciss sungguh!!

Aku berkata...

hargailah orang tersayang .!

Che Armster berkata...

weh hiro ko ni dah kawen ke belom ek? argh aku sampai sekarang confuse..

Cik Akma berkata...

haha siot je smpai mengigau2~

Duniakuabstrak berkata...

ni mengigau tahap kronik da ni

beautiful_rose berkata...

waahh..sweet gila lah lu punya mimpi.
i sayang u lebih la mcm ni =p
hikhikhik

aien berkata...

haha... sweetnyer...


jauhi sifat panas baran ya! heee.. hargai orang yg sayang kita! dats rite.. heee

emak. bukan penari tiang berkata...

yayang.. ai dah join contest kot2 yu overlooked.. pi la tengok di contest comment box

::cdot the dot:: berkata...

kadang2 org yg paling kita syg la yg paling susah utk disayangi..

Norain Yusof berkata...

wahh...not bad
nice entry...




gud job bro..hehehe

za berkata...

nak entri2 camni ag. haha

Unknown berkata...

shet2...siot lunya entry...yo ko ngigau umah mak mertua...bukan depan rumate ka? wakakkakaka

ashikinzulkefli berkata...

i like dis ! hishhhh

Puteri Iqa Izyan berkata...

hahaha.. best3. sweet ;))