Bercinta


Cinta Tapi Benci.




Aku BENCI dia. Benci dia buat aku teringat dia. Teringat dia buat aku rindu dia. Rindu dia buat aku sayang dia. Sayang dia akan buat aku CINTA dia.

Amacam? Power tak? Keh Keh Keh. Lumrah manusia. Benci dan Cinta. Lebih-lebih lagi pada remaja baru tumbuh bulu. Memang tak lari daripada dunia percintaan dan perbencian. Perbencian? Haha. Kan?
 

Tapi satu saja gua tak faham, mengapa jika percintaan itu tak berjaya, mengapa harus ada kebencian?

Ramai member gua putus cinta. Gua tanya pasal bekas makwe dia;

"Camne makwe? Ok?"

"Pergi mampus laa dia tu"


Aiih... bukan dulu kata sayang? Cinta sampai mampus? Papa Mama? Raba-raba? Cumbu-cumbu?
 

Dulu bukan main berkepit. Belajar bersama lah, makan sepinggang lah. Pakai secoli lah. Tapi lepas putus dah tak ada apa-apa. Bukan dulu mula dari ikatan ukuwah persahabatan?

Lepas putus cinta terus lupa akan ukuwah persahabatan yang  terjalin sebelum bercinta. Tak kan terus cinta kan. Mustahil. Hehe. Ini gua takut bercinta ne. Haha.

Saat terakhir gua, pada bekas makwe member gua tu, fikirlah balik. Putus cinta bukan satu penghinaan bagi kaum wanita. Tapi merupakan laluan untuk mencari lelaki yang lagi baik. Lagi sesuai.
 

Ok. Selesai kerja gua. Gua give up dah. Lepas ne jangan guna Akal Tunjang nak baik-baik dengan bekas makwe lagi. Geli gua. Haha.


26 ulasan:

echah mashuri berkata...

huuhuuh...lumrh la tuuu...heee

eqacashperlala berkata...

haaaa
tahu xpe

dulu sayang sampai mati pun sanggup
lepas putus, benci smpai tanak tengok muka

Cik Jari berkata...

Putus cinta bukan satu penghinaan bagi kaum wanita. Tapi merupakan laluan untuk mencari lelaki yang lagi baik.

stujuuuuuu

.s.o.f.i.a. berkata...

aku bercinta 9tahun, then laki tu tunang ngan orang lain...... tapi aku ok jer. kitaorang kawan jer sampai skarang........ aku baik kan???? ko nak bercinta ngn aku tak???? =)

@ien_R@z berkata...

yup! putus cinta bukan berakhirnya hidup seseorang.. tp permulaan untuk berjumpe sesuatu yg baru...

Fiq berkata...

gua chill je dengan yg dulu..

appreciate la da org syg kita

tp bgantung pd cra ppisahan..

ada yg myakitkan, itu yg susah nk trima hakikat.

redha dan lepaskanlah..

adrinaqamarina berkata...

betul la, laluan baru untuk jumpe orang yang ag baek :)

DuniakuAbstrak berkata...

sedih+geram+teraniaya=benci

~qiFFara~ berkata...

sangat x suke perasaan rindu kt ex~~~

hahaha

gulagulahacks berkata...

ececeee...
cinta itu tipu..
hahaha

Shafika Syuhada Rosli berkata...

cinta dunia is suck . ahahaha.. boleh ckp camtu x ?

AyuE SurihanyOt berkata...

entahnya...dh clash tu nk benci terus..ape la salahnya berbaik-baik...kn kn kn...

Dewi berkata...

bila bercinta bukan main ber-BABY segala bagai..
bila putus cinta ber-BABI ,maki hamun semua keluar...

tapi itu tak pa lagi..ada yng waktu bercinta pun dah mula ber-BABI, maki hamun...menakutkan la dunia zaman sekarang.

za petrelli berkata...

betul.. setuju2. time bercinte bukan maen lg. duduk berkepit. x de ruang langsong. letak jari kat tgh pon x belh.. dah putus, tgk dari jaoh 10 km pon x sudi. haha

ana berkata...

betul tu,klu x jd ada org yg lebih baik menunggu kita :)

Umie Nadhirah berkata...

COUPLE = GELI

HA
HA
HA
HA

aleen adela akoo ^_* berkata...

Putus cinta bukan satu penghinaan bagi kaum wanita. Tapi merupakan laluan untuk mencari lelaki yang lagi baik. Lagi sesuai.

wa sker ayat nih.

cleo berkata...

is love be4 marriage is permitted???
i havent't found any entry in Islam said so..

Silent berkata...

haha.ukhwah terjalin jeh. bersahabat mcm xpnh ad ape2 aje. tapi kalo da asyik menguji minda je, bleh mengundang benci tahu?...pandngn jeh neh. no hard feeling k. lagi satu, fakta ko slh. xsemua kapel pegang2, mcm belangkas berkepit. tu atas org.bkn semua camtu.xtahu la plak if ko camtukan?huhu

hiro berkata...

silent0---itu member gua laaa..sekolej...senang jd belangkas

J. Abdullah berkata...

lu ni.. kejap dah ready nak jadi suami and ayah, ni ape citer nak bercinta pun takut ni?

carut kang carut kang!

hiro berkata...

j---hiii.,malu ai~

Sharinginfoz berkata...

apa yang penting kita belajar dari setiap yang berlaku

lea berkata...

hahaha...

tyme bercinta memang best..
tp bila dh putus...frust nonggeng la jwbnya...

*cimOt* berkata...

cinta itu undah sekiranya tidak melanggar hukum atau menuju ke arah zina..

aku xpnah jumpe pon..biar saspen..hahaha..so,nak cintan cintun afta kawen jela..

Myra Arshad (: berkata...

tak bole belah tengok org sekarang , suma nak cari awek/pakwe stok geli geli je. apa barang.

kalu brani carik la stok bole buat bini terus . heheh =,=