Kelas Pagi

Kalau dekat kolej gua ada lanskap gini kan mantap.



Pagi tadi gua bangun pukul 7.30 pagi. Terus  gua duduk bersila atas tilam. Agak cemerlang. Bisik gua dalam hati. Lepas solat Isyak berjemaah gua terus tidur. Segala kerja sekolah gua tak siap lagi. Tiba-tiba perbualan gua dengan Imam masjid menerjah.

"Lama tak nampak kamu datang masjid,"

"Saya sibuk sikit," gua bagi alasan. Malas nak gitahu yang gua sibuk layan game atau sibuk pancitkan tayar motor Pak Guard.

Seperti biasa, Man Tinggi bangun awal daripada gua. Seperti biasa juga, tiap kali gua bangun tidur, mesti dia sudah terpacak depan cermin. Sibuk duk sikat rambut. Gua bangun dengan malas.

Ah fak... tuala yang gua rendam semalam tak basuh lagi. Gua terus capai jersi netball makwe gua. Ganti sebagai tuala. Selesai mandi, Man Tinggi masih terpacak lagi depan cermin. Sikat rambut belah tepi je. Tapi ambil masa lama untuk mencapai sudut belah yang paling optima.

Jarak ke kelas ambil masa sebatang rokok. Tapi kena hisap sambil lewa. Dekat sangat. Siapa yang ponteng kelas memang boleh di pandang keji. Hue Hue Hue.

Gua dengan Man Tinggi sampai kelas tepat pukul 8.05 pagi. Kelas masih kosong. Kalau pensyarah dah masuk tadi, memang gua salahkan makwe yang pakai shawl berbaju kebaya punya tali coli kaler hitam. Boleh pulak dia merayu minta nombor telefon gua.

Pukul 8.15 pagi. Gua rasa pelik. Makwe-makwe kelas tak datang lagi. Mat Zink yang selalu datang awal pun tak muncul-muncul.

Tett tett tett. Ada mesej masuk.

Woi, kelas kansel. Anak letrr sakit.
Sender: Mie Ibrahim

Terus gua balas.

Shit lu. Tak gtw awal2. Demm.

Tett tett tett.

Mesej masuk lagi. Cepat betul Mie balas. Memang sangap nak kena pelempang Siam ne.

Abg hiro, kelas batal. Nisha baru tahu ne. Dah siap dah pakai sume.
Sender: Natasha Nisha

Gua dengan hati berbunga terus balas.

"Ok. Takpe. Nisha dah sarapan? Jom makan sama"

"Jum3..Nisha lapo ne. Jumpe kat kafe ye. Skan"
Sender: Natasha Nisha

Gua terus blah tinggalkan Man Tinggi yang sambung tidur dalam kelas. Rambutnya masih kemas belah tepi. Cemerlangnya tak terhingga.



29 ulasan:

¶A.K.I¶ berkata...

cess!!
luuu mmg hina geng tahap gaban bapak ayam punya~~

kasihan itu man tinggi! keh keh keh

Fina Fento berkata...

pegi kejutkan man tinggi cepat.

shawl berbaju kebaya?? ehm..

Cik_Noor berkata...

hahahaha,

kecian mie Ibrahim tu.

~qiFFara~ berkata...

weh hiro!
n3 lu ni..klo x sebut pasal coli mmg x sempurna idop ek???

aiyooo!!

Robot | Sakti berkata...

gua selalu kena camtu masa belajar kat Gambang.

naseb baek kelas dekat jek.

hehehe

:)

suzzsuzie berkata...

bagus..awek-awek dah tau awal2 lagi..

eiffel berkata...

kejinyer luuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

raina berkata...

kote yayangg...

kote x semayang subuh, ah???

awat kak tek rindu kote tah..jom shemolots???

kata kila berkata...

keji dowh. buat lah selalu

lalalala

.::WaNiE::. berkata...

hamsap betul hahahaha

laju jekkk

Bijen M. berkata...

Rasis kaw kaw terhadap gender.
Cilaka!

eqacashperlala berkata...

amboi kauu

bile awek msg, tros ajak sarapan.
terhebattt!

iszieylyanziy berkata...

amboi,,kt nisa kemain ag lembut ye,,ahahha

manje berkata...

tak baik oh tinggal kawan... ~

.s.o.f.i.a. berkata...

ha ha........... kemain lagi ko ek???? sunat sekali lagi baru ada akai, gatai sangat!

tiafazunia berkata...

bengang nak mampos klu smpai class baru tau class da cancel! hampeh betul~

eh, lu apesal pilih kaseh sgt ? meh cni gua nk msg lu plak tgk reaction lu!

CERITA LEBAT berkata...

lu mmg membe tak boleh bawak "beromen"

Aliesya♥Amani berkata...

gua rasa lu ramai skandal la..hahaah

GaDis CoMeL berkata...

dasar playboy!

ana berkata...

ooo...pilih kasih!!!

nAmA wA jAck ALvin buKAn suPErpoRnstAR berkata...

mmg patut sunat pun..sbb lu pun blum sunat kan.

ur luv berkata...

aip.xmo gtl2 sgt

adrinaqamarina berkata...

pilih kasih ye. hak3.

hamzah ian berkata...

apesal cerita hiperbola ni??

NOOR FATIN berkata...

hahahah sumpah sengal~~ hati berbunga riang..kah3

syAzAnA berkata...

haha. hiro sengal.

hiro, lu wajib datang expo-convo. lau tak, gua karate kid lu. =.="

amira berkata...

nak no man tinggi tu boleh? haha

syafiqah ezam shah berkata...

haha..gila banyak skandal lu.
cehh mat tinggi boleh pulak smbg tido!haha

matsyah berkata...

ganah~~~ demo~~~~
kawe ajin kno ugop gituh.. hahaha...
tp xpo bleh doh pahalo wak ubat...
cool boh~~~
bereh boh~~~