Gelang Getah


Dah seminggu gua makan pagi di rumah. Bersarapan orang K.L kabor. Hal ini kerana bini gua rajin masak pagi-pagi. Entah hantu mana rasuk dia suruh rajin masak. Hari pertama dia berubah, dia masak bihun. Esoknya mee. Lusa ayam kentaki... hari selepas lusa, pizza. Pizza tu lipat. Aishhh... lipat lagi.

Dia berubah mungkin sebab gua asyik setuju je bila dia minta malam-malam. Gua tunduk segan saja. Kenyit mata tanda setuju. Mungkin. Mungkin. Mungkin kot.

Sebenarnya, pagi tadi gua mahu ikat plastik sambal daging guna gelang getah. Punya la gua geledah satu rumah. Celaka dia macam cari kunci kereta. Hilang sebab Ica main masa kecik-kecik.

Gua, bini, dan Ica mencari gelang getah macam cari harta karun dalam rumah. Sedak juga rasanya. Keh Keh Keh.

Gelang getah tak ada dalam rumah gua? Kalau gua ikat plastik sambal daging guna plaster luka tak macam gampang pula. Tak pun jahit guna benang. Ke nak tali rafia? Macam mafia je nampak.

Lantas gua bersuara.

Esok kita kena beli nasi bungkus juga Sayang. Ke Sayang nak Abang pergi menoreh getah?

Bini gua mengangguk tanda setuju. Ica pun turut setuju sama. Tapi buat menggeleng kepala. Biasa sangat dia tu.


44 ulasan:

ooo cik eykin. berkata...

watt the fish. hahaah ;)))

vampire's lovex berkata...

gila sedihhhhh...

harap je engneer,getah pon xde. haha

eqacashperlala berkata...

part menoreh getah tu memang lawak
ahaha!

cik miera berkata...

aisey...gi la menoreh..bnyak cikit getah dapat..haha

little ain berkata...

hahahahahaha

Sca Ndx berkata...

kenapa tak pakai rubber lain. macam...

MATAHARI berkata...

aku ingat getah apa tadi.

♥CIK SHA♥ berkata...

style jugak..ko pergi toreh getah..pastu ko anak beranak proses getah tu jadi gelang getah..untung2 kalau banyak boleh wat bisnes..hahaha..

dyba gula-gula berkata...

hahahahaha.....songal

anies anessa berkata...

hahaha...
gelang getah tu mmg berharga...

NuR 'aQiLaH berkata...

ntah ntah ica sambung2 buat main zeropoint..eh?

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

umah ummi ada byk.nnt ummi bg sikit ehh?hehe

Yee Nunaka berkata...

mule tak paham skeyt tang toreh getah tuh..bile da paham rase macam na gelak guleng2...sengal je kan..hahaha

Nur berkata...

alasan x nak makan masakan bini dah eh..hahaha

MyzaAli berkata...

ica fedup sbnrnye. hehe. abis tu tak ikat la? pegang smpi esok. haha

alexa yussida berkata...

haishh..bini ang rmbut pendek ke?ica pon rambut pendek eh?amik jela pengikat rambut dorang:P

kalau takde gak,sah hiro kedek nak beli accessories bt anak n bini..wahahha:p

Cidak berkata...

kesian lU!

kembatolo™ berkata...

sekolah aku dulu nama tok motong. ahaha

Fatin Athirah Amani berkata...

pakai jela tali rafia. selalu je makcik kedai pakai. hihik

.::WaNiE::. berkata...

guna tupperware

Go Green!

hahahaha

mia berkata...

khakhakahkaaa...mcm dpt bygkan betapa comeknye anak kamu bro..ehhehee..gelengg kepala tanda setuju ya..ahahhaaaa..aadooiiyaii

JIJI YU berkata...

muhehe..dah abes stock ke bro

buDAK keCIK berkata...

aiyyo. gelang getah pn xde kaa??

kahkah

ko ikat gna getah rambut bini ko la senang citer

NAJ HEBAT berkata...

getah itu tak pe..

CGG berkata...

rubber...
getah...

toreh..=sama:)

Aliesya♥Amani berkata...

kuat berangan.hahaha

cikpia berkata...

guna jer supik rokrak yang ada tangkai tu kan senang.......

ika berkata...

what a happy family ! haih ! (senyum lebar)

♥ Juliana Violet ♥ berkata...

lain kali beli satu plastik besar getah. :)

Farah berkata...

Apasal macam tak faham ah ? Adakah saya loading ? Hahaha :D

^misslina^ berkata...

haha

NOOR FATIN berkata...

menoreh getah la best broo. hehe

s.y.a.r.q berkata...

Ikat pakai getah rambut bini awak sudah..
Tak pon pakai je penyepit jemur baju tu :P

teyhah berkata...

haha gelang getah

named syuhaiba @ ayie berkata...

getah da mahal skarang... sesuai gak tue... >.<

Mohd Nor Quiyyum berkata...

hahaha

getah tayar pun boleh

Nieza Micha berkata...

kat umah nieza ade banyak gelang getah... nanti nieza derma sikit.. haha...XD

tim berkata...

kenapa tak pakai getah jenama durex tu je..?
hahahahahaha

~qiFFara~ berkata...

Dia berubah mungkin sebab gua asyik setuju je bila dia minta malam-malam.


ape yg die slalu mntak mlm2 tu weh?????

Dyna Yvonne berkata...

oi oi oi.getah mahal dah weh.pkai tali rafia jek.murah.haha.skang sume pkai tali rafia ikat plastik.mudah dan bkesan,kehkehkeh.

za petrelli berkata...

ak dae banyak gelang getah. mahu?

anak ko ica sorang je ke? tak nak tambah baru. hahahah

hamzah ian berkata...

mane lu dpt plastik daging? grrr

hiro berkata...

za--buat masa ni..sorg dlu..ehhe.


hamjah--kelate laa.

ciK gAyah kePOhhh berkata...

hahhahaha kelakaw jerppp :))