Sinar Raudah Dari-Mu


Malam tadi gua makan dengan member kelas. Lelaki. Pastu duit gua bawa tak cukup. Duit RM2 dalam kocek. Tapi membahan nasi goreng pataya dengan air buah. Kalau la gua ada buah dada, leh la mintak 'less' dengan abang kaunter tu. Cilakak. Tak ke celaru otak gua?

Maka, gua terpaksa pinjam duit member gua. Gua pinjam RM 5. Senang nak bayar ye dak?

Lepas makan. Lepak kejap. Gua dan member pun beredar dari kafe. Dia terus ke bilik. Gua kena ke bilik dulu. Ambil duit. Bayar hutang terus. Mana leh tangguh-tangguh.

Gua pergi ke bilik member gua tadi. Dua tingkat atas daripada bilik gua. Gua hanya berbokser dan berjam tangan. Stail habis. Keh Keh Keh.

Dari jauh, gua dengar bilik member gua kedengaran orang mengaji. Macam suara Syeikh daripada Mekah. Power benar perubahan member gua ni. Mahu jadi insan kamil 2011 gamaknya.

Gua yang berbokser ni, terpaksa turunkan sedikit. Biar tutup lutut. Gua tak fikir lain dah, jam gua nak buat tasbih tadi.

Masuk je bilik. Kesian member gua Layan fesbuk atas katil dengan muka toya. Tengok riak muka dia pun gua tahu, macam hati kecilnya bicara;

"Tolong selamat aku daripada sinar raudah ni... please"

Lepas gua bagi RM5, gua tak borak panjang. Gua... rasa nak gelak kencang-kencang. Mana tak nya, mat kutu 2010 dapat rumet ustaz muda 2010.. Haha. Sambung gelak. Kui Kui Kui.

Layan Soal Asyraf la kau pasni. Kah Kah Kah.


46 ulasan:

MATAHARI berkata...

lol. terbaik. pakai boxer XL, der.haha.

Ery Farieha berkata...

hakhak terbaik :P

farahmoque berkata...

nak kenal la dengan ruma8 kwn tu?hahahahahahaha

cik tipikal berkata...

lelaki idaman betul roomate kawan kau tu.. jenis minat lelaki stok imam muda..

buDAK keCIK berkata...

wei, kirim salam kt rumate kwn ko tu ek...

kalu la ak dgr, sejuk je telinga ak nih

buDAK keCIK berkata...

wei, kirim salam kt rumate kwn ko tu ek...

kalu la ak dgr, sejuk je telinga ak nih

K I E R A berkata...

comel.

-iEkA DaRLink- berkata...

hahha. memang kena gelak kencang2 la dye. dapat rumate ustaz tak dapat la pakai bokser lagi. hahha.

nub berkata...

hahah.. tada hal rumet setan..gahah

JIJI YU berkata...

muahah..smoga die mndapat biasan sinar tu..

fateen smith kononnya berkata...

Gua rasa lu memang tak betul la Hiro Hahahaha

Anisa Hang Tuah berkata...

wow
seksinya awak
hanya berbokser jee
:D

ajim berkata...

byk pengajaran yg boleh kita kutip dr post kali ni ye..sama2 la kita mengutip pengajaran tersebut ye.err apa lg ye?itu je la rasanya ye.

che'ila berkata...

untungla .bukan senang nak dapat roomate camtu.satu dalam seribu..hehe

echah mashuri berkata...

perghhh..sejuk hati ak dengar.kopun boleh dah sllu jalan2 dlm bilik tuh.moga sinaran cahaya tempias kearahmu jugak.huhuh

ArtOOne berkata...

alhamdulillah. kalau member lu tanak, pas kat gua ustaz muda tu...biar gua didik dia elok2...

niesz berkata...

hahaha..jht tul ek gelak kan kwn mcm tu..

~~aKoO~~ berkata...

hiro ko kena blja lepk lame2 kt blik kwn ko tuh..maner tau ko ngan mat kutu 2010 tuh dpt sinar raudah skali..
*pstu gi msjd sme2..aminn..

eqacashperlala berkata...

bagus lah tu
dapat rumet ustaz

Robot | Sakti berkata...

ajok-ajok gi masjid bawah la..
banyok-banyok beramal seket.

jadi ahli SAHAM pun ortie gop.

keh keh keh

Niz berkata...

Harap harap Mat Kutu dapat menyedut sinar raudah yang terpancar. kikiki

kembatolo™ berkata...

tutup lutut, nampak pusat. macam tu?
HAHAHAHHA.

♥ Juliana Violet ♥ berkata...

Jap jap jap...
boxer tu pendek aje kan?
Kalau tarik turun tuutp lutut macam mane tue?

=O

Shoujiroh berkata...

sape member mg tu??haha
eh..camner skill tarek boxer ke paras lutut??
ak nk blajar..

Myra Arshad (: berkata...

hahaha. nak gelak jugak ni :DD

alaa, okay ah tu dpt rumet imam muda. mana la tau, kena tempias nur tu kat kawan kepada rumet imam muda tadi :p

Fatin Athirah Amani berkata...

haha. roommate aku camtu gak! serius. hari2 dia dakwah kat aku. kadang2 naik rimas.

Aweyn berkata...

pergh. rumate aku camtu gakkkk. tiap ari gerak bgun solat subuh..
die buka quran pas maghrib,aku buka mukabuku@facebook.huhu

nadia berkata...

bile ko lak nak dapat rumet tu..pastu mesti blog ko dah takde cite pasal awek dada pink da..

muehehe

ika berkata...

keh keh . ohh ! bersinar sungguh !

teddyuna berkata...

ehehe ;)

tim berkata...

kim salam dekat kawan tu boleh?

Poyaty berkata...

alaa, kalau ade buah dada pun belum tentu dapat less nye. akakakaka

Anis izyan Abd Rahman berkata...

lenkali pakai kopiah dgn kain plekat yer ,
uhuhu

JIJI YU berkata...

ape yang lu tak bekenan nye plak..ehehe..

vampire's lovex berkata...

hiro !! kem salam kat qari tue..

Applepinkcomeyy berkata...

haha, sy teringin kwn sebilik cmtu, :D

Mohd Nor Quiyyum berkata...

klu dpt rumet cm ko hiro mmg rosak la
kuikuikui

Fiq berkata...

apekes awek ko suh kemsalam kat qari uh.

ko tak tercabar?

ahahah

boxer besar ko pakai ye..ahhahaa

hackshitam berkata...

soal Asyraf tuuuu...haha

ishiko berkata...

siket lg blh la sherg sinar raudhah tu... hee~

cik miera berkata...

haha...kalau agak2 nk usha brader tu, letak la buah oren kat dada..konfom dapat murah..hihi

Wan Gerrard berkata...

bokser saiz besar ke bro..hehee

alexa yussida berkata...

labuhh benor bokser..:P

Cik Jari berkata...

heeeeee...bertuah member hiro tuh... mudah2an sinar iman menerjah masuk ke hati member tuh

za petrelli berkata...

kem salam ru8 weyh.. siyes. ahhaha

m0RniNgCoFFee berkata...

cm kenal jerk ngn kwn lu tu hiro... hehe