Warkah Buat Bakal Bonda


Kehadapan mak cik yang dikasihi. Mak cik sihat? Makan apa? Tak ada sakit-sakit urat belakang? Pak cik macam mana? Emm. Tak manis pula guna mak cik mengikut firasat saya. Boleh saya guna mak ganti mak cik? Nampak lebih sopan dan mesra bukan?

Okay. Tujuan saya tulis surat ini ialah, ingin beritahu saya amat berminat dengan anak mak yang sulung tu. Geram betul saya tengok dia. Mata bulat, pipi gebu. Auuuummm. Okay, mungkin saya terlalu emosi. Hehe. Maaf ye mak.

Mungkin dari sudut lembah kehinaan, saya punyai blog yang kacak. Kacak segi bahasa dan kandungannya. Tapi bukan bererti saya tak punya iman langsung mak. Boleh saja saya 'switch' akaltunjang kepada akalISLAM. Iaitu mengandungi entri kesedaran. Tapi biasalah, anak muda. Kena bagi kesedaran bentuk sindir mahu berbentuk porno. Daripada mereka layan porno, baik layan blog saya kan mak? Ye dak?

Berbalik kepada tujuan surat, saya memang lama ada hati dengan anak mak ni. Tak pernah rasa getaran hati macam ni. Kalau remaja kini sebut tangkap cintan la senang.

Tapi saya tak lah sampai nak masuk minang lagi. Mahu kenal-kenal dengan keluarga dia, mahu mak kenal hati budi saya yang tak berapa berbudi ni. Tapi saya pernah berada di Tingkatan Satu Budi dulu.

Tapi serius. Ini serius kata hamster kalau dia pandai cakap. Saya sangat sayang anak mak cik. Tak main-main dah. Stok buat bini. Kalau nak tulis ayat jiwang umpama-umpama, bagai seperti semua tu, nanti mak geli pula. Hehe. Tapi nak tulis satu je;

Kasih sayang padanya umpama ombak di laut. Sentiasa setia membelai hatinya tak kira waktu.

Saya harap mak kasi la saya berkawan dengan anak mak dulu. Kalau dah serasi, ada duit dan jodoh serta tak ada makwe lain nak kat saya, saya masuk la minang anak mak tu.

Panjang pula saya tulis ni. Sebenar terlalu ghairah dan stim dapat tulis surat kepada mak. Kalaulah mak balas, Lagi lah saya gersang nak masuk minang anak mak cepat-cepat. Hehe.

Mak pandai baca BM ke? Ke nak saya tulis jawi? Saya pandai saja. Malas nak eksen. Keh Keh Keh.

Sekian.

Salam Ikhlas,
Iruka Ichiro
Amir Syahir Yaakob
Bakal menantumu.

***

Okay tak surat gua? Ke kena buat balik? Selit hadis ke, selit syair mahupun selit pantun pecah kaca pecah gelas tu? Haha.



66 ulasan:

Hwa Whid berkata...

jgn lupa gambar, nnti mak cik tu tak sedar thap khenseman. haha

-iEkA DaRLink- berkata...

tersengih gua bace. rase macam nak bagi surat kat bakal mak mertua jugak lah. bagus hiro.

zAty si gAdis riAng !! berkata...

haha. mu ngeks la hiro aih. haha, mcm nk ngorat ank branak plok. hahaha

MATAHARI berkata...

haha.buat balik lah.
kang kena terajang.

hida.hadi berkata...

letak setem enamkupang-
kalau tak, posmen takmoh anta surat ni :D

echah mashuri berkata...

erkk..maaf nak.mak buta huruf.hue.hue.hue

echah mashuri berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
ika berkata...

anta surat kat mak . bile bace balik bunyi macam 'mak aww' plak . keh keh .

vampire's lovex berkata...

bagi hadiah sekali,,amek hati la kata kan haha

delarocha berkata...

ko kena letak resume skali bro.. baru mantap

yunovelis zarai. berkata...

ceh. patut lah mak aku kol cakap ade orang jepun hantar surat kat umah tadi.

yunovelis zarai. berkata...

ceh. patut lah mak aku kol cakap ade orang jepun hantar surat kat umah tadi.

hiro berkata...

hik2..keh mana biase tulis surat cinta ni.

tim berkata...

gua rasa kena selit pantun sket..
baru dia tau lu anak malaysia yang berbudi bahasa..

buDAK keCIK berkata...

wahai bakal menantuku, ko sorang bdk yg teramat jujur. mungkin x sesuai utk jd stok menantuku. ape kata ko jd stok suami mkcik je la ea. eh silap. suami ayang je la.

kahkah

NAJ HEBAT berkata...

sudah!

kembatolo™ berkata...

kena selit muah sebijik dua la aku rase..
kalo tanak muah, xoxo pon masyuk jugak.. hahaha

Atika Natasha berkata...

kah3..mak izinkan k0 kwn ngan ank mak..

FIFIEY LYCHEE MARATION berkata...

sadisss sungguh dgr ayt hiroo yg kacak sorg nii.. boleh2 edit lagi, msukkan hadis, puisi, pantun2 zaman millenium segala, resit2 bajet hantaran semua msukkan ye.. haha, kompem bakal mak terima terus...:D sbb sbb sbb JUJUR!

K I E R A berkata...

HEBAT

Fiq Vertigo berkata...

tuleh dlm bhse perak. tahu?

eszol berkata...

x

nub berkata...

makcik tu dulu pon penah muda..tadak hal la.haha

eqacashperlala berkata...

amboi kauu
sejak dua menjak ni
tangkap cintan betul kau dengan aweks doktor tu
kekekke!

semoga bahagia derr

daylachan berkata...

rakam suara terus...pastu belakang tu bunyi2 pantai wah gitu!

LiLohOnEy berkata...

wuahaha.

kena2 makcik tu guru besar, bekas cikgu bahasa melayu.

abes ah ko dia cakap xda peribahasa xde extra mark.

lol~

Umie Nadhirah berkata...

kloa aku makne..
aku akan cakap :ACCEPTED :)

Terharu ko bf tulis en3 macam ni..hahaha!

Umie Nadhirah berkata...

*maknye

hiro berkata...

kan sayu kalau mak dia tanya, sudah ingat yassin ke belum?

~qiFFara~ berkata...

Panjang pula saya tulis ni. Sebenar terlalu ghairah dan stim dapat tulis surat kepada mak. Kalaulah mak balas, Lagi lah saya gersang nak masuk minang anak mak cepat-cepat. Hehe.


klo aku jd bakal mak mertua tu..reject trus doe!!

hiro berkata...

qiff--keh2...tak boleh ye guna istilah tu? haha.

Dari Kelate Ke Copenhagen berkata...

Bagi gambo pakai jubah kat mak mertau..confirm lulus

pen biru berkata...

pipi anak mak gebu
macam nak ciyon ciyom
gomol gomol
ahahahaha

aNnE berkata...

hahaha.ayat "tak ada makwe lain nak kat saya, saya masuk la minang anak mak tu." kelaka la..hahaha

Sca Ndx berkata...

er er?

dyba gula-gula berkata...

keh keh keh...
hiro2..... mak bg mak ko bce lu...
mak kte isi surat tu ok bru hntr..... yedak

dak eina berkata...

makcik.. kalo makcik bace surat hiro nie.. makcik terima lah dia.. budak hiro nie baik makcik.. keh keh keh

Nur berkata...

kalo xde makwe lain kat say...xleh bla betul..
sila buang ayat tuh..
ye ye je ean macam nak bagi betul

alexa yussida berkata...

letak perfume or bedak sikit.kasi wangi..

Faaein Himura berkata...

hahaha.. dari tulis surat.. baik face to face terus.. lagi sejuk mata 'mak' memandang.. hahaha..

Tanpa Nama berkata...

bakal bonda hek aok!

-daniel

Amiey White berkata...

Ceh, takpe2...mak cik xde halla~!
hahaha

little ain berkata...

hahaha!

masuk minang kalo takdok awek lain nk?

saket jntung org bace hok tu.

~fais~ berkata...

hahahaha. ko jgn lupe fotostat ko pnye degree, master, pHD. kasi kukuh cikit ko pnye permohonan...

beautiful_rose berkata...

kalau aku jadi mak,sure reject tanpa kompromi =p

Cik Jari berkata...

wah....tetibe terpikir nk antar kad hari jadi kpd bkl ibu.....

Robot | Sakti berkata...

insyaallah bakal mertua terima.

keh keh keh

cik lya berkata...

hahaha :) ape laa

niesz berkata...

hahaha..nk amik ati bakal mak mertua la ni ek..ehehehe..comey2 surat tu..

tu, posmen da dtg tu..hehe..

anies anessa berkata...

i like..hohoho

♥CIK SHA♥ berkata...

hahaha..hiro sengal!

kalau aku la mak cik tu aku rejek terus..boleh?

NADIA vs BERON berkata...

mak kata on! hahahhaa

NOOR FATIN berkata...

sertakan sekali gambar lu yang paling ensem. jgn lupa

Myra Arshad (: berkata...

stail laaa abe hiro. kuikui

secebis.biskut berkata...

mak kata: mak pon stim baca. jom kawin ngn mak! eh jom kawin ngn darling!

saljihitam berkata...

letak bedak dashing sikit. kasi bau kejantanan kau tuu.
hahaha

za petrelli berkata...

hahhahaha.. makcik tak setuju.. belum ape2 dah nak panggil mak. makcik dah jodohkan anak makcik ngan leman anak pak mail

Syazwana berkata...

hahahahaha..

xD

syaza kelyza berkata...

hakhak , lepas jek kot nak masuk minang nih , hakhak

Dearie Pearls berkata...

hahaha..
giler moden surat utk mak mertua...

*senyum2..

Fatin Athirah Amani berkata...

wakakaka. smpai mati xkan dapat anak dia. haha

Yellow LEOpard berkata...

"kalo tak de makwe lain nak kat saya, saya masuklah minang anak mak",,
hahaa..ade ke cmtuh

f_aRa_aINa989 berkata...

kalau mak saya dapat surat ni..mesti dia fikir 1000 kali nak amik jadi menantu ke x nakkk...haha

Dyna Yvonne berkata...

keh3.moral:
sile la bermesra2 ngn mak dulu.tackle hati mak dulu.baru lah leh mesra2 ngn anak ye x.kurangkan ayat lucahmu hiro.haha.kang tereject pulak kang.keh3.

miss nina berkata...

direct ni.
kira lulus la hiro

ciK fLower meLawEr berkata...

hahahhaha kompom2 bakal bonde ko rendam surat nie pastu bg arnab ica minum..heee~~