Ceritera 7: Ica Dan Arnab

Nama arnab Ica sering bertukar mengikut waktu dan cerita dia tengok. Keh Keh.



Hari minggu. Gua memang setting nak bangun pukul 12 tengahari ke atas. Tidur sepuasnya. Tapi ada insan comel ganggu tidur gua. Dalam pukul lapan pagi gitu. Bini gua sudah bangun waktu tu.

"Abah-abah...bangun la" jerit Ica kecil.

"Ye... Ca nak apa" tanya gua.

Gua kesat-kesat mata. Mata kemain tak leh bukak lagi. Kena tunggu bantuan perut. Lapar baru bangun. Hue Hue.

"Bangun... bangun"

Tangan dia yang kecik tepuk-tepuk pipi gua. Sakit dan pedih juga.

"Yeye. Ada apa?"

Dulu. Ada sorang je kacau tidur gua. Iaitu bini gua. Sekarang dah ada dua orang. Tunggu je masa Ica nak warisi teknik membebel yang berkesan dan padu daripada mamanya.

"Ica mimpi tadi" bicara Ica.

"Mimpi apa?" tanya gua malas.

"Mimpi bunyi rabbit kita gini. Caaaa Caaaa.. "

"Oh. Bagus lah. Ica pergi tengor Dora ye. Abah nak tidur"

"Okay bah. Dia jalan sambil bawa buku mewarna"


Petang karang boleh ceritaaaaaaaaaaaaaaaaa.


25 ulasan:

Anisa Hang Tuah berkata...

layan la si ica tuu
jangan nak tido je kejenyeee

dylli berkata...

ica?
comel.
adoi.
sesak dapat ayah gini.
tak style la. :P

JIJI YU berkata...

mueheh..dasat tol ica..meh aku nak awt anak angkat..

tim berkata...

kalau ica warisi teknik membebel dari mamanya, ica warisi teknik apa dari papanya?

kembatolo™ berkata...

ica kecik lagi kan? sesuai jadi calon tuk no 4. ahahaha

dyba gula-gula berkata...

babah dier mmg....tido je kje...

echah mashuri berkata...

daya imgenasi tinggi dowh.haha

ika md ros berkata...

bila asek folo cite ica ni rase macam dak nih betu2 wujud je. hehe.

dak eina berkata...

hihi lucu la.. jln smbil bawak buku...kikiki

unieMARKS :) berkata...

heee , ica o ica . hiro o hiro . bhahaa

hiro berkata...

tim--ica ni lawak. keh2.

Dearie Pearls berkata...

sama ar...
terjaga jam 8...
hahahaha..

mari kita jalan2 cari makan..

NOOR FATIN berkata...

dia xnk ko tido lama2. haha

hamzah ian berkata...

asyik asyik ica.. gua sebagai bapak sedara bile nak citer? grr

A.S.T.I.N.A berkata...

erk.. sian ica nak main ngan fathernye..

Lensaffy. berkata...

cian ica. layanle ica tu abahnye.

tido je. haha.

buDAK keCIK berkata...

mne lg pnting? tido @ ica??

ika berkata...

bila nk tunjuk gambar Ica ni ?

FIFIEY LYCHEE MARATION berkata...

ayahhhhhhhhh ni punn, layan je laah lg cite anak, bru lah jd ayah mithali:P

Biela Sapine berkata...

Alolo Icaa, kalau je lagi. Hek

Poyaty berkata...

kejam punya abah. x tau ke nk cite ade rabbit magic neh. huh!!

Farhana Sahri berkata...

cm comel je...=p

eddy syrol berkata...

singgah jap ye tuan tanah :-)

view me lau sudi http://eddysyrol.blogspot.com

hiro berkata...

tidur penting. Ica tak tahu gua tidur lewat dgn bini mlm td. ada kerja seket. Kah2

wannurfazrini berkata...

asyik ica jeh . rini la pulak bangg !