Hati Cinta (Bahagian 1)



"Abang, nah Sayang buat bekal air untuk Abang. Sunquick. Kegemaran Abang" suara lunak gadis terburu-buru dari dapur ke pintu utama.

"Terima kasih" balas Suami acuh tak acuh.

"Jangan balik lewat taw Abang"

"Tengok dulu, kawan-kawan ajak keluar lepas trainning bola"

"Ok. Mesej Sayang taw. Nak salam" ujar Si Isteri manja.

Nama gua Arsyad. Gua masih belajar di menara gading. Pada masa yang sama, gua telah berkawin muda. Gua bergelar mahasiswa dan suami pada masa yang sama. Gua kawen dengan bini gua atas dasar sayang sama sayang. Sudah dapat restu daripada kedua-dua belah keluarga, terus gua kawen dengan dia.

Gua agak popular. Hampir semua orang dekat kolej gua kenal gua. Tambahan pula gua pemain harapan kolej. Dalam sukan bola sepak padang. Gua antara penyerang yang sering menjadi sebutan dan bualan orang ramai. Gadis-gadis juga suka akan gua kerana gua ramah.

Gua banyak luang masa dengan kawan-kawan. Gua lupa yang gua ada isteri. Isteri gua juga belajar dekat kolej gua. Malam-malam gua keluar. Petang pula gua berlatih bola sepak. Gua abaikan dia. Dulu gua tak begitu. Mungkin sebab saham gua naik, gua popular, gua lupa diri.

Lama-lama, rumah tangga kami mula goyah.

"Abang, Sayang dah masak. Jom makan sama"

"Abang dah makan dengan kawan"

"Abang... lama tak balik rumah mama. Sayang rindu la"

"Nah, amik kunci kereta. Balik sendiri. Abang ada match bola"

"Abang... nak makan luar. Teringin nak makan Pizza"

"Alahhh... order je la"

Begitulah setiap hari. Ada saja alasan gua menolak permintaan dia. Gua mula dingin dengan bini gua. Ada sehari tu, gua tak bertegur dengan dia langsung. Kalau gaduh pun. Dia saja yang pujuk gua. Walaupun dia tak salah.

"Abang, sampai bila kita jadi begini, Abang tak sayang Sayang dah?"

"Abang penat. Tolong la faham"

Terus gua masuk bilik. Gua dengar dia teresak-esak menangis di ruang tamu. Malas gua nak layan. Lantas gua tertidur.


Bersambung...


Nantikan Hati Cinta Bahagian Akhir esok... panjang-panjang lu orang tak baca gak kan. Huehue.

Entri ini sekadar rekaan. Tiada kena mengena yang masih hidup atau meninggal dunia. Jika sama sekadar kebetulan.



48 ulasan:

Yatre Hayati berkata...

kesian bini Arshad...

little ain berkata...

tu la.
sape suruh kawen awal.
grrr memang nk kene tendang laju2 nih.

zarifahmr berkata...

alaa baru nak ghairah...apdet cepat!

AAINA berkata...

aaaaaa.. ape ni sambung2.. aaaa
tak leh tido ah malam ni pikir kan ape jadi esok. heheh!

wannurfazrini berkata...

sampai hati abanggg! hakhak !

Dyna Yvonne berkata...

emm kawen byk dugaan.xkire kawen muda kawen tua.sume sme.hoh..xsabar nk bc next chapter.

plumpy.tootsie berkata...

ending mesti nak kasi gua nges kan?setan lu hiro.

adrinaqamarina berkata...

wah, baru nak kawen muda. haha.

jambz- berkata...

perrgghhh.. ;D

Anisa Hang Tuah berkata...

nak tau sambungannyeee

cik tipikal berkata...

cepat la sambung nihhh

hiro berkata...

sabar ye.

Cik Miza berkata...

kasihan!

Shey Hemsem berkata...

abg , jom makan , syg masak lipas masak lemak cili padi , ahahaha :P

eqacashperlala berkata...

Arshad kejam!!
langsung tak peduli isterinya

*emo gilaaa aku

mia berkata...

choiii...seyesly xsabar nk tahu ending..update esok jugak en hiro..paksa ni paksa..akhekee

areleaf berkata...

xyah sambung la..gua dah cukup terseksa dah ni..

Sca Ndx berkata...

ler. gua ada bini gua jaga leklok

vampire's lovex berkata...

itu la susahhhh nye kwen ngn laki pemes...perasannnnn x habes2...emOsi jap..hahaha!!

Myra Arshad (: berkata...

errr. ni bukan cerita pasal bapak saya kan ? hahaha. beliau juga pemain bola sepak :p

p/s : belum apa2 air mata dah nak kuar ni. huuhh. feeling ~

mimie berkata...

hiro kalo lu tulis novel wa nak jadi org first yg beli. lu ni ade bakat la weh :)

dyba berkata...

lelaki mmg ego ;p

echah mashuri berkata...

huh!!!bini punyala baik..ade ke penat jadi alasan?????tongkat ali kan ado.huhu

Puteri Iqa Izyan berkata...

cepat sambung.

berkata...

(T_T)
Cerita nie sedih... Nak nangis... ='@
Tak baiklah Arshad...
*tetiba emo*

Thanks Hiro...
=')
*sambil lap sipi2 airmata*

syafiqah ezam shah berkata...

lupo diri dah femess...
huyohh ada bakat nih.haha

Rara Farah berkata...

menunggu si enggang meneruskan cite...............

kembatolo™ berkata...

kalo aku takkan buat macam tu dekat bini.. haha

kahirie berkata...

menarik, leoas tamat cite ni, but cite gore plak...

Cik Akma berkata...

arsyad arsyad haihh..

ika berkata...

sedey gile suami buat camtu . tembak kang .

♥CIK SHA♥ berkata...

arshad ni nak makan penampo aku kot..wahaha..

terer ko karang cerpen eh..sambung cepat..tak sabo nka baca ni..

Linglung berkata...

arshad tu gua ke? aisehh! kemain kena lagi watak tu..

piNky LuCiA berkata...

comey nye bini dia... sweet.. sedih jugak.. huhu

UnicBoyz berkata...

cheese....
bru nk amik feel....

lordzarx berkata...

uit...bini dye tu lawo ke x?

hehehe

beautiful_rose berkata...

weh..citer tergantung ker?
jangan gantung lama2...

BuDaRk_Kcik berkata...

Xper la...bini tu lari bleh cari bini lain...cari bini imported dari Maghiribi

Tipah berkata...

aiseh, otai join sure aku xde can...

terbaek! cpt sambung!

aleen aiden berkata...

lelaki memang mcm tu.sekejap je dah naek bosan.wa memang rase nak pangkah je "gua" d atas 2.hak2

- GC - berkata...

masa blom kawin, boleh la jln pegang tgn, dh kawin, jalan jauh2 macam tayyyik je

Dearie Pearls berkata...

Hi..

bagaimanakah kisah seterusnya..
gua tak sabar nk tau.

kecik hati 'sayang' tau you g main boleh jek..
harhar...

Lya Colours berkata...

cepat2 sambung !!

eiffel berkata...

gwa xsoh sambung pown lu tetap akan sambung gak kan?!

Catherine- berkata...

adeihh.....cck rupanya...

biskut berkata...

gua..... 2 b con.ti.niu................................................................

Farah berkata...

Hik . Pendeknya cerita =]

Nabilah berkata...

Arshad kejamm ! xP