Gua Versi Kapel II


Sangap. Eh silap. Girang. Itulah perasaan saya dikala ini. Hati saya sungguh berbunga bak kumbang menghirup madu bunga. Salah? Lantak la. Fikiran saya semakin kacau bila kaki saya mula menjejak lantai Pavilion.

"Betul ni awak setuju mahu jumpa dengan saya?" tanya saya mahu dapat kepastian.

"Yelah. Kita kan dah lama kenal. Makan ke, tengok filem ke. Okay?"

"Yahooo. Sukanyaaaa. Esok ye. Pukul 11 pagi di Pavilion"

Hanset ditangan saya rasa mahu baling jauh-jauh tanda gembira.

Ayuna. Gadis cantik yang saya kenal dekat fesbuk. Menambat hati saya untuk kenal dia lebih rapat lagi. Kalau sesuai, dia suka saya... mahu juga sunting dia jadi isteri saya yang ketiga. Keh Keh Keh. Tipu ja. Yang pertama.

Orang zaman dahulu bilang, jika jumpa jodoh musim tengkujuh ni. Jodoh panjang. Sampai liang lahad. Mudah-mudahan. Alahhh. Musim suami isteri dalam selimut katakan. Aissh. Fikiran saya mula kotor. Biasalah. Tak sabar nak kahwin. Hik Hik Hik.

Setibanya saya di Pavillion. Terus saya menuju ke tempat berjanjjinya saya dengan dia. Saya lihat akak jaga bahagian coli pun gembira semacam. Bakal dapat gaji mungkin.

"Hai Ayuna" sapa saya ramah. Lupa bagi salam.

"Eh. Kata nak pakai tudung kaler pink. Tapi kenapa tudung hitam?"

"Abaikanlah. Awak dah makan?"

"Kita nak makan dulu ke? Atau tengok filem dulu?"

"Makan dulu ye?"

"Tapi kalau kita pergi beli tiket. Pastu makan apa salahnya ye dak?"

Bertubi-tubi saya tanya pada Ayuna. Ayuna tak sempat balas. Padan muka dia. Hik Hik Hik.

"Woooiitttt!!!"

Saya diwoit.

"Suprisessss..." member saya buat kejutan daripada belakang.

Hati saya sayu. Roslan dan Ayuna selama pernah bercinta. Lepas itu putus. Roslan, kawan saya semasa PMR. Mereka mahu sambung bercinta selepas lama putus.

"Jom tengok filem. Aku belanja kau" bilang Roslan kepada saya.

Saya mengangguk lemah.

Saya ikut mereka daripada belakang.

"Alahai Ayuna..." getus saya dengan nada kecewa.


Cilakak! Ayuna sudah dikebas orang. Member sendiri pulak tu. Aisshh. Bukan jodoh gua lagi si Ayuna ni.


SukaNeka:
1. Ini yang Gua Versi Kapel I. Tak ada kaitan. Merapu!

2. Kontes hujung tahun.
Rose , Tempat Pertama: RM100.
Akim, Tempat Pertama: Klik je la sini.


35 ulasan:

emieysandra berkata...

shiannyer..tu la, jgn tgu lme2, nnti dikebas org..huhu
klu dh dpt, jge leklok..

Anisa Hang Tuah berkata...

ala rileks la
bunge bukan sekuntun
cewah

M I A J A M A L U D D I N berkata...

chillexx.. hahaha.;.

vampire's lovex berkata...

sad ending hahaha

Amiey White berkata...

alolo xpe bunga bukan sekuntum :)
mesti dapat yang lebih baik kn3

Puteri Iqa Izyan berkata...

huhu.kesian kau.

jambz- berkata...

kah3. ini menyedarkan gua tentang makwe2 yang gua kenal kot pesbuk. kemain lagi nak jumpe gua.

aren berkata...

kim salam kat akak jaga bahagian coli tuu

Hasnah berkata...

Pengajatran : jangan caye gadis fesbuk... gadis blogger ok :D

delarocha berkata...

ermmm tak abis2 ngan pavilion, bile nak wat scene kat uptown plak? huhu

eqacashperlala berkata...

kesian kau
bukan jodoh la tu
:p

dyba gula-gula berkata...

dan2 je roslan tu nak dtg..cett!!
hahaha;p

Myra Arshad (: berkata...

konklusi : jangan keluar dengan kawan fesbuk~ heheh

che'ila berkata...

tragis sungguh..apalah nasib badan.

kembatolo™ berkata...

ish..
pehal tetiba kena kebas pulak? aigo~

little ain berkata...

dugaan.

hahaha

Fitrah Adnan berkata...

kenapa citer versi kapel dalam blog ni tak eppy ending?? hahaha...sedih lak baca..hahaha

F.a.S.h.E.e.H.a berkata...

Sedih betul kisah cinta lu. Patut la dari mula jumpa ayuna, dier mcm layan tak layan lu je. Huuuu

sekuk tawa berkata...

muahah..ilek la bhai..ramai lagi bunge kat fb tu..ahaha

Mohd Nor Quiyyum berkata...

ayat akak kdai coli tu weh

Cikbelog berkata...

rilek bro. laki macam hiro leh dapat lebih dari ayuna. ceh bagi motibasi kat hiro pulak.haha

Nur berkata...

kesimpulannya kalau da suke terus masuk line kan..nih kan dah kena sambar..xpe2 bunga bkn sekuntum

adrinaqamarina berkata...

cool je depan kawan eh? ahaha

Anis izyan Abd Rahman berkata...

mmg suke merepek!

♥CIK SHA♥ berkata...

saya rasa ayuna tu bukan jodoh awak la hiro..wahaha...bersaya2 pulak..

rileks la hiro..mu kan macho..^_^

athiea berkata...

jodoh tangan Tuhan..
sabar je la..grrr

grubby person (^_^) berkata...

haha terpaksa redho la kalo jd cm uh!! kuikuikui ^^

.sweet-ants. berkata...

arghh melepas...sabar je la encik

lini hasnan berkata...

hiro ko hero?

ejah sedak la ngejah tuuu..oloh3, malu sek kelate gini gak.

cikpia berkata...

lu tak hensem kot bro!!! chikaro skang pandang rupa dan poket yang tebal. lu ada????

NOOR FATIN berkata...

isk2. sadis.. haha

echah mashuri berkata...

try again and againnnn.hehe

bidadarihijau berkata...

lepas ni try gadis dekat blog plak..wahaha

FARHANArazaki berkata...

alaaa..sianye.tpe.bunga bukan sekuntumm okayy
;]

NS berkata...

adeii kcian betol ending camtu. rileks. =)