Mengurus Marah Bersama Dr. H



Manusia. Tak lari dari punya sifat marah. Jadi manusia itu sendiri harus berusaha untuk menguruskan rasa marah dia. Bersama gua, Doktor Hiro. Atau dikenali umum Dr. H, untuk mengatasi masalah remaja masa kini.


Faez, 22 Tahun.
Gua punya sign marah tu pelik sikit. Bila marah ja, konek gua buat hal. Sampai makwe gua pun kata gua gila seks, padahal gua tengah marah. Sejak dari itu gua cuba kawal marah gua. Tolong gua doktor H.


Ila, 25 Tahun.
Saya perempuan. Kene kaver marah sikit. Tapi kalau saya marah sangat saya rasa nak gigit. Jadi saya sediakan siap-siap coklat, dari gigit batang kayu, baik gigit coklat kan. Hihi.


Shahrul, 24 Tahun.
Ambo ne, kalu maroh... raso nok katok ore jah. Baik demo jange v kawe maroh. Nanti kawe katok demo.


Itulah antara rintihan hati dengan belia-belia masa kini. Susahkan mahu kawal marah. 


Penyelesaian


Cuba kalian buat begini, jika marah je, pandang cermin. Tengok muka sendiri. Macam ape jadinya. Keh Keh Keh.


Tapi untuk penyelesaian bagi Cik Ila ye, gua rekemenkan, gua kena duk tepi lu saja. Bila lu marah, lu gigit la leher gua, apa-apa je yang patut di gigit.. Haha.

60 ulasan:

LM berkata...

Salam
Hiro tgh marah ke?jgn marah2 tau..x elok.

syafiqah ezam shah berkata...

haha..ceh yang last skali tu tak boleh tahan tu..haha

durrah berkata...

haha... terbaik lah. kalau marah, rasa nak campak je laptop pastu nak makan banyak. tak patut marah banyak2, nanti gemuk, tak cantik dahh.

Cikbelog berkata...

kalu hiro marah lak camne?ekeeke

m i a berkata...

marah bile tgk muke kt cermin, kompom gelak sakan..buruk gile mukee

Unknown berkata...

hahaha,,,xley bla nk dok tepi cik ila,,hahaha,,,

gadisBunga™ berkata...

kang ada yg terkorban. huu~

yaya berkata...

HAHA. Bila aku marah aku pecahkan semua cermin. Macam mana nak tengok cermin?

Anisa berkata...

gigit leher tu best

Anis izyan Abd Rahman berkata...

gua kalo marah
gua nagis..
gua tak gigit
gua tak ketuk sesape
cume kadang2 gua rase nak lempang org je
nak duduk sebelah gua??
ahaha

emieysandra berkata...

leher hiro mcm coklat eh ;p

budak kecik berkata...

gatal giler pkcik nih~!

ak bg monyet kt kolej ak ni nak?
lg syiok gigitan mereka2 nih.

mmmuuaahhaahha

cik WaWa berkata...

hahaha..terbaekk.. ^_^V

adrinaqamarina berkata...

aku kalau marah, aku cakap

"aku rasa nak marah ne"

then dah oke.

senang kan?

alhamdulilah~

Noor Fatin berkata...

kalau gigit telinga? hehe

Scha Nazri berkata...

senior ku sengal. miahahaha

Ain Atika Zailani berkata...

hahaha...siol je...

Awanama berkata...

aku suka mencium. bila marah.







aku cium buku.

Awanama berkata...

aku suka mencium. bila marah.







aku cium buku.

Ifah berkata...

duh. kau kena gigit, kau plak yg marah... what next? hihih

Nursyairah berkata...

ggit ape yang patut ehh. huhuu

izuddinrahim berkata...

aku pon sanggup duk sbelah ila wei! hahaa

little ain berkata...

little ain kalo marah, akan makan banyak2.

exccesive amount of eating. pastu, rase mau potong rambut.

T_T

hamzah ian berkata...

babis

Duniakuabstrak berkata...

masa marah lupa diri

Jef Hadi berkata...

hai hiro.

lawa entri. hehe,

aljambz berkata...

kehh. Dr.H!

ENCIK TIKUS berkata...

hiro hensem

Adam Raqie berkata...

tapi kalo Faez marah.. ko jgn duk sblah dia.. naya ko t.. wakaka


++++++++++++++++++++++++
=== Jemput Datang Blog ===
====== Asrol Mania ======
++++++++++++++++++++++++

Amira Amin berkata...

Hahaha.. Adoi, lain amcam pulak kalo duduk sblh DR. H..

ct haja berkata...

Gatal hiro nih!

Mimi Dyana berkata...

Gua kalo marah, gua tido. Abes cite.

beautiful_rose berkata...

hampehh.......

Unknown berkata...

Dr. H..gua ada masalah...bila marah je gua tido...susah gua nak bawak kete...takut gua tido terus...

saljihitam berkata...

giLE


hahah

Unknown berkata...

wala wey..klo dia gigit tinge ko sampai putus?!!tuh klo tinge...klo mende len plak?

Ziro berkata...

pehal faez marah camtuh??
haha....

ghost berkata...

bagitau kat ila,gua punya cokelat..lu duk tepi jaga teloq..

mimizuzuhaha berkata...

Gigit leher? Haha trus xjadi marah

HAN berkata...

dr.H???wohaa..aminn

wannurfazrini berkata...

gua marah , gua diam jea . reda doe!

M I A J A M A L U D D I N berkata...

hahhaa! siot lah kannn.. grrrr grrr

emirhasnan berkata...

gua kalau marah

gua pasang surah toha.

5 ayat pertama.

huhuhuk3

Unknown berkata...

haha

gigit kuku jari pon best gak

Shahada Fauzi berkata...

hahaha..sengal..ko kalau pompuan laju je kan nak offer btg leher ko jdik mangsa gigitan..cit!

alexayussida berkata...

cesss.kesengalanmu terserlah..huu

kalo marah aku suka cmpak barang,especially henfon..aigooo~

fatian athiea berkata...

klu gua marah rase nak gali tanah..
ltk orang tu dalam2..


lu nak duk tpi gua ke hiro??hahaha

Fazleyatul Aini berkata...

haha miang lu

zarifahmr berkata...

sengetttt

emak. bukan penari tiang berkata...

aku kalau marah lawa..

terima kasih

siti fatimah berkata...

ok , kalau saya , rasa nak marah jek mesti nak nangis :) HA HA

Kay- berkata...

katok tu ape?

grr!!

NAJ HEBAT berkata...

haha..

dont u do like that sayang..

-kata radio-


hadoi.

bila marah..ambik wuduk.

tgk.. baik nye akuh!

Cik Akma berkata...

waakkakaak kenape mcm nk gelak bace ni. haha siott je tipss

Nurulbadiah Lai berkata...

hakhakhak..kalau nurul marah..nurul mengamuk..baling semua barang..pas dh reda..pergi kutik balik..hahaa

Cik Ieyraa berkata...

hek elehh.
jgn nk lepas mrh kat gua dhla woii

Verdict berkata...

gigit kat mana2 je..

hehehehhehe

Awanama berkata...

nak ganti dr. phil ker.?

abyahuys berkata...

okeh... tengok cermin tak berhasil la... muke marah comel kowt... >.<

Biela Sapine berkata...

Haha.
Psai apa marah sampai nak gigit gigit kan. Tapi manusia jarang dapat kawal perasaan marah