Mak Siat


Bersalah
Pada mulanya aku rasa bersalah. Menyesal pun ada. Rasa insaf sangat. Aku janjji tak buat lagi. Jiwa muda. Biasalah. Mahu mencoba. Mahu merasa. Tak perih. Tapi sedap.

Biasa
Lepas itu aku sudah biasa. Hari-hari buat. Pagi petang siang malam. Kala hujan lagi rakus. Sama 'up' dengan katak sedang panggil hujan. Orang azan tidak peduli. Sedaknya usah diragui.

Seronok
Aku comolot. Aku kena raba. Aku kena bontot. Aku main-main. Aku puas. Aku dah besar. Seronok. Keluarga tak tahu. Tak kena pun bala. Tak kena seksa pun. Ayah aku hidup lagi. Kaya lagi la. Tak mengandung pun.

Leka
Aku leka. Aku persona. Aku waja diterokai. Aku laku. Aku ada teman lelaki. Aku bangga. Aku cantik. Kau 'Loser'. Penakut. Layan porno tapi tak aplikasi? What the heck.

Amacam?

Cuba kita selami jiwa perempuan sebentar. Kalau lu orang perempuan.,tak yah selami lah. Raba je dada tu, ada tak belahan dedua. Kui Kui Kui.

Liku-liku hidup perempuan yang rosak akhlaknya diluar sebenarnya ramai. Kalau silap gua minta maaf. Mereka terjebak kerana mereka sudah biasa. Tiada apa yang buruk berlaku. Jadi sempurna pula hidup mereka. 'Ekceli' lelaki pun sama juga.

Apa yang gua ingin sampaikan ialah, kalau kita biasa buat maksiat, dan tak terjadi apa-apa bala, musibah mahupun kesan buruk... kita akan buat buat buat lagi. Walaupun kita tahu itu haram. Ye dak?

Alah... esok masih ada untuk bertaubat. Lambat lagi mati kan? Muda-muda ni bagi la peluang kat Haji Ismail, Pak Abu, Pak Cik Lep buat pahala kan.

Bersalah-Biasa-Seronok-Leka. Maksiat je pun. Bukan minum arak. Berjudi. Bunuh orang. Kan? Lu jangan 'over' sangat. Kena sambar kilat tak sempat taubat karang, ape cer?


Gua harap gua tak kena kutuk buat entri kesedaran ni. Hehe.


SukaNeka:
Bro, hari jadi lu hari Jumaat la bro. Tak leh nak wish lucah2...haha. Selamat ulang tahun kelahiran buat Che Arm.


47 ulasan:

Encik Tikus berkata...

biasalah setiap entry ada risikonya bro, lagi lagi pasal kesedaran, keh keh

m!da BucHuxX berkata...

biasa manusia selagi tak dapat balasan takkan sedar. .
mida pernah dengar dlm radio dea cakap
ALAH akan membiarkan org yg melakukan dosa lebih terjerumus dlm dosanya. .bukan bermakna DIA zalim tapi untuk menguji keimanan hambaNya . .itulah sekali cuba dah laen jadi.tak cuba tak salh ke. .??nanti meyesal seumur hidup masa tu tak guna kan.:)

hiro berkata...

encik T--*mengeluh.


mida--yep..

MATAHARI berkata...

haha, aku setuju, maksiat. makin biasa kita buat. makin syok. makin susah nak tinggal.makin nak lagi dan lagi

Fiq berkata...

layan porno tapi tak apikasi.

hekhek

tunggu masa saja. gelojoh2 kang barai saja..

alexa yussida berkata...

mintak jauh sangat2..
Allah itu maha terima taubat kn..harap kita semua dapat bertaubat sebelom ajal mnjemput..kdg2 tak sedar buat dosa sbb pandang bnda tu remeh temeh..

Nur berkata...

selagi takde benda berlaku selagi tuh diorg takkan sedar..huhu

Amiey White berkata...

manusia x lari dalam buat salah - ayat ohmedia tadi huhu
btw beringat sebelum kena :D

ehem3 birthday amiey x wish ke?

Asrol Mania berkata...

wakaka... insap kejap.. ops.. insaf kejap... terbaik la entri ni...

Terbaru dalam Apa Kata Survey Asrol Mania
->7 Ciri Tajuk Entri Terbaik
->5 Ayat Komen Yang Hangit

adrinaqamarina berkata...

pelan3 kayuh~

jangan risau :)

twinkle twinkle berkata...

hoho betul tu

Hasnah berkata...

Tahniah ya Ustaz Hiro .

Baguslah buat entri macam ni..

Semoga berjaya dunia & akhirat =)

iszieylyanziy berkata...

ustaz hiro,,hehe,,cayalah,,
mntak jauh,,huhu

Ciki berkata...

mintak dijauhkan, amin..

♥CIK SHA♥ berkata...

AKU SUKA ENTRI NI!!!

amik kau capslock terus..hoho..that's the true fact ekceli..semoga teguran kau bagi kesedaran untuk semua..termasuk aku..mekaseh hiro!

Robot | Sakti berkata...

Alhamdulillah,
berkat hari jumaat.

keh keh keh

kata kila berkata...

terbaik lah hiro~~

hepi besday che arm!!!!!!!

cik tipikal berkata...

tukau nama jadi ustaz hiro lah.. sedap cara kau berdakwah. wink wink.

Catherine- berkata...

haaaa kann....sib baik aku da insap! no more dating2! dating2 ni punca maksiat!

chenta berpada2...jaga virginity :)

kan hiro~ u r my hiro~ ;p~

Tuan Din berkata...

Splashhhhhhhh!!!
Kebabommmmmmmmmm!!
ha kan dah kena sambar petir!!!

athiea berkata...

ko ckp mcm ada experience..

pe2 pun..

mintak jauh..

Lya Colours berkata...

ko ada belahan dedua x hiro
hehehehe

zarifahmr berkata...

baru nak fresh kan otak sebelum bercuti..haihh

hahaha

Dyna Yvonne berkata...

aku setuju tiap butir tu.

nisa sudah! berkata...

lame x drop pages anda..ske entry ni..leh dibt peringatan

- GC - berkata...

entri dakwah. good job!

Aweyn berkata...

terima kasih ustaz hiro ^_^

~qiFFara~ berkata...

"Raba je dada tu, ada tak belahan dedua..."
wawawa~~

aqish berkata...

bagusnya entri ni!!
thanks, hiro.

aqish berkata...

bagusnya entri ni!!
thanks, hiro.

Akulah Aqilah Itu berkata...

aku Loser. Lantak. kah kah.

eykin berkata...

terbaik lahh ;))

idAti mALek berkata...

hah..menakutkan.

Myra Arshad (: berkata...

lelaki selalu kan bising pasal dara perempuan . tapi dorang tak tau ke yg prmpuan pn akan bising kalau pasal teruna lelaki. haha

*ade kaitan ke weh? :p

Ain Zulaikha berkata...

waaaa hiro sudah jadi seorang ustaz pada hari ni, bagus.. entry kesedaran susah nak cari skrg ni.. skrg ni manusia slu leka dengan semua ni, dia orang tak pernah rasa bersalah. huhu lupa lak, dunia kan.. nice entry

NOOR FATIN berkata...

tgk sudah, malas gua nak praktik.. gahaha

amirah berkata...

merapu2 jugak tapi ada bnda nak sampaikan.hak2

░♥si lampu neon♥░ berkata...

OHYEAHHH =) GOOD ONE BEBEH =)

wannurfazrini berkata...

nasihat dr akal tunjang !

oranglidi berkata...

pasal remaja remaja ni payah sikit. zaman skarang ni smua benda buleh buat. sbenanye yang x remaja pun ade je wat maksiat dose kan. haha.

tapi hakikatnya budak skang makin payah nak ajor. manje.

bukan semua la.. sebahagian. he he he...

Puteri Iqa Izyan berkata...

errr...

aku tak tau nk komen ape :D

Sca Ndx berkata...

sigh~. maksiat2.

Sesumpah berkata...

syukur alhamdulillah bg mereka yg sempat sedar.

Nieza Micha berkata...

err.. nice entry beb...^_^

Rara Farah berkata...

mula2 nk cube...then cube lagi...then sedap...then makin sedap...

pahala kemana...dosa bertimbun...itulah dunia...kalau leka,bhaya...

NuR 'aQiLaH berkata...

manusia..
insaf dua minit ja..
hekk

Husna Lana berkata...

syabas incik hiro ! entri ini bermanfaat. like it :)