Sembang Engkau (Minggu 1)



Bersama gua, Hiro dalam rancangan terbaru Sembang Engkau. Rancangan Sembang Engkau ini menampilkan temu bual di studio bersama tetamu jemputan gua. Buat minggu pertama Sembang Engkau ini, Gua menjemput Doktor Rohaimey.


Gua: Selamat datang ke Sembang Engkau. Apa khabar Doktor? Sihat?

Doktor: Syukur. Berkat doa pembeli produk saya.

Gua: Doktor... saya tak faham. Mengapa Doktor dapat gelaran Doktor walaupun Doktor hanya pengusaha budu?

Doktor: Oh. Semua orang pelik. Sebenarnya, saya minat dalam bidang pengusaha sejak kecil lagi. Saya sempat menjadi doktor selama 10 tahun. Pakar cinta dua tahun. Single tiga hari dan orang bermuka kacak selama 47 tahun lalu beralih arah dalam mengusaha budu. Saya tak boleh tinggalkan Kelantan lama-lama.

Gua: Begitu. Doktor juga teringin membuat filem juga ye.? Tajuk apa dan bagaimana genrenya?

Doktor: Buat masa ini, tajuknya Mak Limah Makan Budu. Genre Seram Komedi. Semua sudah siap. Tunggu mahu shooting saja.

Gua: Boleh tahan kelakar cerita itu nanti. Apa yang Doktor harapkan pada filem ini nanti?

Doktor: Saya harap, semua penonton filem komedi, seram dan cinta semua tonton filem saya. Semua unsur itu bersatu dalam Mak Limah Makan Budu. Gerenti menghiburkan.

Gua: Begitulah harapnya. Akhir sekali apa nasihat doktor kepada mereka yang pernah gagal dalam hidup? Gagal meraih untung ke.

Doktor: Gagal sekali. Gagal dua kali dan gagal berkali-kali tak bermakna anda tak boleh berjaya. Itu adalah anda belum terbaik lagi. Teruskan berusaha.

Gua: Terima kasih doktor kerana sudi hadir.

Doktor: Sama-sama.

Begitulah. Perjalan seorang Doktor dan Pengusaha budu yang berjaya. Menjadi kacak selama 47 tahun. Amat sukar sekali. Gua baru menjadi kacak selama 21 tahun. Jumpa lagi minggu hadapan. Pada hari yang sama masa yang lain.



38 ulasan:

Anisa Hang Tuah berkata...

awak memang kacak

mcjust.lol berkata...

belum cukup kacak. sila berusaha lagi!

Puteri Iqa Izyan berkata...

tak buleh belah. ahahahahaha

akema yazid berkata...

brader, aku baru jadi chantek selama 20 tahun..
xpe2, aku awet muda..
kau dah 21 dah..;p

Robot | Sakti berkata...

helo si kacak

Encik Tikus berkata...

kah kah pebenda ahh..


tapi macam dr rozmey jea dia punya dokter tue... haha

Cik Hasnah berkata...

Apakah rahsia hiro boleh kacak selama 21 tahun ? :D

hiro berkata...

cik hasnah..mengekek ai gelak yu..haha.

mia berkata...

hahaha..baru menjadi kacak selama 21 tahun?kekekehkee..en hiro kacak...ke?hehee

nice entry

zarifahmr berkata...

perlian yang baik. haha

dah tengok citer hantu kak limah balik rumah. gelak sampe kuor ayo mate ;)

Dyna Yvonne berkata...

gua pong kacak.hehe
kacak luar kacak dalam.kacak dengar sini.
>_<

areleaf berkata...

kacak kalau tak brader2 tak guna jugak ye dak?

Bella ♥ berkata...

hakhak. gua nak lu temuramah siti nurhalija pulak lah lepas ni. hahaha :))

Linglung berkata...

kalau begitu, gua pula dah jadi kacak selama 27 tahun...gua kata,"wow!!"

saljihitam berkata...

hahahah.
sarkastik sungguh.
bagus bagus.
hidup budu ye abe weeeh. HAHA

hiro berkata...

linglung--yes..lu dah berjaya..haha.

UnicBoyz berkata...

gua baru kacak 13 tahun....

tahniah untuk gua!!!

little ain berkata...

hahaha!

statement paling perasan sekali.

*clap*

sastraboy berkata...

dyna yvonee : keh keh keh. sedap lagu tu. malique kan? haha.

yuyu berkata...

kah kah kah...dokter dah kawin belom yek?

Sca Ndx berkata...

gua harap mak limah makan budu punya filem box office 40juta

K2r~90 berkata...

satu saje gua mampu berkate C.E.H !!!!!

kembatolo™ berkata...

episod lepas ni harap lu boleh jemput uncleseeker pulak.. haha

dyba gula-gula berkata...

hahahahha.....lawak sindiran ini ;p

Farah berkata...

Hik . Mendalam . Haha :D

Shaheila Malek berkata...

haha..bes je story ni..

Anis izyan Abd Rahman berkata...

kenape org lain mcm ketawe
kenape anis blur~

NAJ HEBAT berkata...

lu kacak ke. Rambut cendawan ke. hodoh ke. Ramai gades minat lu jugak. Ape boleh buat. Lu pasang bomoh!

mimie berkata...

hahahaa. entry perli doktor rmbut cendawan :p

farahmoque berkata...

sian aku..tak penah kachak pun..abam hiro..nk petua kachak muleh?:P

MATAHARI berkata...

hahaha. aku baca 3x baru aku faham.

lambat syiat aku tangkap mesej.

Nailofarhazirah berkata...

hiro, ko lupe taruk psal ubt kurus lah!

dak eina berkata...

gua pon baru 21tahun kacak hiro!! HAHAHA~~

hiro berkata...

semua org kacak kalau mereka hargai diri sendiri.

za petrelli berkata...

hahahhaha.. ko perli DR.ROZMEY kau2 eyh..

cter Mak Limah Makan Budu dapat cecah 4o juta tak doktor ROHAIMIEY

hiro berkata...

boleh.saya yakin

dr Rohaimey pesan..hehe

bantalijau berkata...

wey..apa maksud ko sebenarnya hiro??
hahahaha

kata kila berkata...

mentang mentang hemsem,ecewahh